Enne nou ff eerlijk, wie bind zelf en wie bind niet zelf

Started by ben, May 01, 2012, 21:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Jeroen, ik heb net uitgelegd dat de vorm er even niet is, BUT I'LL Be BACK, STRONGER THEN EVER!!!!WATCH ME

vliegvisgek

Quote from: ben on May 01, 2012, 22:46:26
Jeroen, ik heb net uitgelegd dat de vorm er even niet is, BUT I'LL Be BACK, STRONGER THEN EVER!!!!WATCH ME

graag BEN dat vind ik leuk maar ja soms heb je van die dagen dat niks lukt jammer maar waar ergste was dat ik al die klote dingen ook nog kon schoonmaken maat kan dat niet BEN spreek je nog man ;)

ben

We dwalen af, maar mijn maatje maakt mijn vis altijd netjes schoon als ik ze niet terug mag zetten!!!


Rossie69

Jee niet binden niet en iet schoonmaken niet.

jee jongs,ge ben toch geen  ??

;D

Mr. Tinus

Tja binden...af en toe heb ik er de tijd niet voor, en m'n bindkunsten laten nog wat te wensen over.
Maar vind het wel leuk om te doen, en helemaal kicken als je vis op je eigen vlieg vangt.
Er gaan zeker meer eigen gebonden vliegen komen :-)

peter

ik ook niet ,

gun mijn eigen er geen tijd voor ,

geen geduld,

te veel gepriegel,

geen ruimte,

maar vind het heel kunstig om er naar te kijken echt schitterend en dan  nog al die varieaties
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

ben

@ Rossie, als ik met Evert vis, dan ben ik de chauffeur en Evert maakt de vis schoon, in de tussentijd drink ik rustig een versnapering!!!!

ben


ben


DMeijer

Ik bind alles zelf. meestal in groepsverband of op een bindavondje met vrienden. Maar ook op workshops, zoals die van Flytying-master Johan Put en Evert Eenkhoorn.

De laatste tijd bind ik ook thuis, in mijn uppie. Ook wel eens leuk, krijg je geen commentaar. Maar ik ben geen bindcrack zoals sommigen op deze forum, dus bind ik thuis meestal de simpele visvliegen.

ben

Volgens mij neem je er dan een lekkerrrrrr Whiskeytje bij????!!!!

DMeijer


ben

Ach Dikkie, soms heb je een beetje mensenkennis !!!!!

Plantje

Ik bind ook alles zelf. Niet zo ontzettend veel, want ik raak nauwelijks vliegen kwijt.

Maar ook gewoon vanuit de achterliggende gedachte, dat het veel leuker is om op een zelf gebonden vlieg vis te vangen! Vooral als je echt je best op een vlieg hebt gedaan en die hebt gebonden met een specifiek doel. Ik noem maar iets: je maakt een streamer die een beetje een jiggende beweging maakt, omdat je denkt dat dat wel snoekbaars zal aantrekken. Als je dan op die streamer snoekbaars vangt is dat natuurlijk geweldig! (Die situatie heb ik dus...tenminste...de streamers liggen er ;) )

aalbrecht

ik bind ook bijna alles zelf en zo als plantje . is niks mooier op je eigen vliegen vis vangen heb je eer naar werken
vliegvissen is een passie

catchem

Ik bind ook zelf, vooral omdat het leuk is om te doen.

Troutbuster

Vliegen binden
Tsja
Een hobby in een hobby, klinkt cliché maar het is wel waar!

Er is niks mooier dan een vis verleiden met je eigen gebonden vlieg!

Vissen, en zeker vliegvissen is maar al te vaak een kwestie van vertrouwen hebben in dat geen waar je het beste gevoel bij hebt

Dat kan zijn een bepaalde vismethode/techniek, of een bepaalde vlieg/patroon

Zelf maken en er mee vangen sterkt dat vertrouwen en dit is een niet te onderschatten factor voor "garantie" tot succes binnen het vliegvissen

Als "ze" het ff niet doen, en je vist met een gekochte/gekregen vlieg, is er altijd een "opening" om de "schuld" aan de vlieg te geven van het niet vangen van vis!

Zijn het je eigen creaties dan MOET je wel de hand in eigen boezem steken als het ff niet wil, en schajkel je over op een patroon waarin je een rotsvast vertouwen hebt, en die het "altijd" doet! ;D

Daarnaast is vliegbinden gewoon geweldig leuk!!

Kortom, zelf je vliegen binden???

Ik wel!!!


Gr

Jan
"Petri Heil"


bij

ik bind (nog) niet. Laat ik mij maar eerst concentreren op het vissen zelf met de vliegen die ik van anderen heb gekregen hier op het forum.

dartmayor

Ik bind ook alles zelf.

Maar alleen waar ik ook mee vis.
Dus niet van die kunstwerken.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Zeenimf

Ik ben begonnen met binden ,daarna met vliegvissen .

Maak alle vliegen zelf en vis  ook met eigen gebonden vliegen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Peter B.

Ik ben nog niet lang bezig met vliegvissen en bind niet zelf
Misschien dat het wel ooit gaat komen, maar eerst maar vissen zelf onder de knie zien te krijgen  8)

DMeijer

Nou Peter, jij zegt eerst het vissen maar onder de knie krijgen.
Ahum, je krijgt zeker een boost in jou hobby als je met jou eigen vlieg een vis vangt en je leert zo ook het hoe en waarom van een vangende patroon. En je zult zelf sneller een variant gaan bedenken. Als die ook vangt ... vuurwerk, extase, orgasme superlatieven schieten te kort ...
Kortom ga z.s.m. zelf ook binden. Zelfs met de simpelste patroontje kun je vis vangen!

Peter B.

Daar heb jij weer gelijk aan.....misschien toch maar eens op zoek gaan naar het benodigde materiaal...

johannes

bind alles zelf vis zelfs niet met gekregen vliegen en alles wat ik te veel heb geef of gooi ik weg

een eigengebouwde vlieg kun je aanpassen aan je eigen manier van vissen.

en een deel van mijn vliegen zijn niet te koop dus moet je zelf wel binden