snoeken met nick

Started by hendri, October 12, 2012, 21:31:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

#25
Quote from: hendri on October 12, 2012, 22:31:14
nou dat wil ik je aankomende weken wel laten weten hoor. geen probleem, om nou geheimzinnig te moeten doen over een paar snoekjes? het moet niet kinderachtiger worden. wat, ik wil je wel een foto van google earth er bij doen, wil er zelf nog wel kruisjes op zetten waar we snoek hadden.
die snoekjes zijn echt niet zomaar verdwenen, en als er eens iemand anders staat, dan ga je toch gewoon verder. water zat hier.
ik zeg altijd maarzo, vake bej te bange.

Respect voor deze reactie! Dat gemiep over stekken! Kijk, als je nou een beekje hebt gevonden waar een paar wilde forellen zitten kan ik me voorstellen dat je dat niet te snel deelt. Maar een paar vijvers waar snoeken zitten? Die je ook nog eens netjes terugzet? Nee, kan me niet voorstellen dat dat problemen geeft!
Als je ziet wat voor moeite ze doen op http://www.roofvisforum.nl om hun foto's te bewerken zodat de stekken niet herkenbaar zijn...pfffff! Ben blij, dat we hier niet zo met elkaar omgaan!

Ik verwacht ook niet, dat mensen die vijvers compleet leegvissen en alles meenemen hier meelezen.

Edit: lomp uitgevallen opmerking verwijderd na terechte opmerking van Gert

Gerrit72

#26


Ik weet niet hoe het in andere regio's is, maar rond mijn stekken is het op dit moment erg rustig mbt stropen.
Mocht dat anders zijn en stoor je je eraan dan kun je dat het beste melden bij je vereniging.
Mogelijk hebben zij zelf een BOA, die ertegenop kan treden.
Meestal kunnen zij (soms via de federatie) regelen dat er tegen opgetreden gaat worden.

Zelf heb ik er goede ervaringen mee. Vissers die de oren en ogen zijn van boa's en hen inseinen
wanneer er zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdagen. Uiteraard moet je niet op alle
slakken zout leggen, maar alles leegvissen kan natuurlijk niet.
Veel verenigingen / federaties hebben ook een meeneem verbod opgenomen, of noemen een
maximum aantal mee te nemen vissen.

Maar zoals gezegd, op dit forum verwacht ik dit soort stropers niet, idd niet te bang zijn... ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.