Tour de OV 7 - Het Verslag

Started by Gert, May 30, 2015, 23:42:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Hier dan ff een verslagje van de Tour de OV7.

Gisteravond had ik bijna alles klaar gezet, ik moest vanochtend alleen nog 3 thermoskannen koffie zetten. Koek was al ingepakt, evenals de suiker, de melk en de visspullen. De oude Moto Guzzi maar weer eens uit de garage gehaald, want die heeft lekkere grote koffers waar alles in kan, en die kon wel ff een nachtje buiten, ondanks de regen. Heeft ie vroeger ook vaak moeten doen.
Voor de lunch zou ik dan snel naar huis rijden om de inmiddels lege thermoskannen om te ruilen voor melk, cola en worstjes.
Vanochtend lag ik helemaal op schema, en ik zou om even over negenen op de parkeerplaats zijn. Was ik misschien niet de eerste, maar ik zou me niet hoeven te schamen.
Maar toen ik halverwege was brak de koppelingskabel.... F*ck. En nog zo wat tijd verdaan door een potje te vloeken. Maar rijden ging niet meer, dus William (MrProper) maar gebeld of die al op de parkeerplaats was, en ja dat was hij, net als nog acht anderen. William heeft me opgehaald zodat we in ieder geval niet veel later dan de afgesproken half 10 aan de koffie met koek konden. Daarna zou ik wel zien....
Vlak na mij kwamen ook nog Mark en Sanne aan, en waren we compleet. En er waren nog meer mensen met koffie en koek, dus de nood was niet heel erg hoog. En er werden al lijntjes gestrekt op het asfalt, met o.a. de nieuwe splitcane aanwinst van Roelof.
Nadat ik iedereen een plattegrond had gegeven waar we allemaal konden vissen, zijn we in diverse groepjes naar de waterkant gegaan.
Het waaide hard, de hele dag, maar het was wel droog – ook het gras - en over het algemeen zonnig. Werpen was voor iedereen wel lastig met die wind, en de vangsten vielen helaas tegen. Ik was met Marry en William op pad, die er voor de lunch 1 respectievelijk 2 wisten te vangen. Allemaal kleine baarsjes.



William en ik zijn om 12 uur de melk, cola en worstjes gaan halen, en gelukkig vond ik thuis ook al snel een tonnetje om de koppelingskabel te repareren.
Terug bij de parkeerplaats was er al een zeer uitgebreide lunch aan de gang. Henk had broodjes gerookte forel en kip, Marry salade en eieren, Wilco ballen met saté saus en verder had ook iedereen nog van alles mee.













Ondanks de tegenvallende vangsten en harde wind was iedereen toch wel vol lof over het viswater en de omgeving.
Na de lunch wederom in groepjes naar het water. Marry ving al snel een paar vissen, waaronder een ruisvoorn van 25 cm. De grootste vis van de dag en dus goed voor de wisseltrofee.



En ik was er ook getuige van dat ze, met 3 nimfen vissend, in 1 keer 2 baarsjes en een voorntje boven haalde.



Daarmee kwam haar totaal op 8 vissen, en ook daarmee bleef ze iedereen voor.
Om 16:00 uur waren we weer terug op de parkeerplaats waar we de sponsorprijzen hebben verdeeld, waarbij de 10-jarige Sanne (dochter van Mark) de eerste keuze mocht maken, mede omdat ze het toch maar mooi de hele dag had volgehouden en dus wel eens een fanatiek (vlieg)visser zou kunnen worden.
Na nog wat napraten met oude bekenden en verder kennismaken met nieuwe forummers, en uiteraard de groepsfoto, zat de Tour de OV 7 er voor iedereen op, en iedereen is ook tot het eind gebleven.



William en Marry hebben me weer bij m'n motor afgezet, en zelfs nog even gewacht (en geholpen!) maar binnen 5 minuten was de koppelingskabel weer gefikst en was ik 5 minuten later weer thuis. Dank!
En uiteraard dank aan iedereen voor de deelname en meer aan deze dag.
En ook dank aan de sponsors, Muddler.nl en De Ruigenhoek.

O ja, en Maurice had nog wat in het vooruitzicht gesteld voor de mooiste ruiser, gevangen door een beginnend vliegvisser. Maar voor zover mij bekend komt niemand daarvoor in aanmerking: of ze waren geen beginners, of ze hebben geen ruiser gevangen...
Dus dat vraagt om een herkansing. En dat geldt sowieso voor deze visdag. Wat mij betreft gaan we er nog een keer vissen, maar dan wel later in het jaar.

Groet,
Gert


Joost S.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Leuk verslag Gert en de foto´s geven exact de sfeer weer.

Nogmaals bedankt voor de organisatie.

Muddler en de Ruigen Hoek bedankt voor de prijzen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FrancoisCKX

Goed verslag en leuke foto's Gert. En wat mij betreft gaan we idd later in het jaar gewoon nog een keer.

Als de tour vandaag geweest was, had ik misschien wel de Maurice-award gewonnen want ik kon het niet uitstaan dat ik gisteren niks had en ik ben dus vanochtend terug geweest. Om 7:00, en gewapend met nieuwe inzichten, stond ik weer in Ouderkerk aan de waterkant en nu had ik er in elk geval twee. Kleintjes, 10-12 cm, maar in elk geval geen nul. Er was zo vroeg nog geen wind, dus dat scheelde. 

mrproper


HappyFisherman

Ik kan maar niet wennen aan die pet, volgende keer je hoed weer op Jan :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

#7
Quote from: HappyFisherman on May 31, 2015, 11:26:19
Ik kan maar niet wennen aan die pet, volgende keer je hoed weer op Jan :)

Doen we Bram  ;D, zelf vind ik het ook niet staan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Team

Top dag, heerlijk, de jongens weer eens te zien, ballen met sate sauce waren geweldig, volgende keer ben ik er weer bij.
NUNC  AUT  NUNQUAM

bruineforel

Jammer dat er weinig is gevangen.
maar ziet er erg gezellig uit

mrproper

#10
Marry (zeenimf ) 8 Stuks Grootste 25 cm
John 6 stuks Grootste 15 cm
William ( Mr Proper ) 5 stuks Grootste 20 cm
Wilco 5 Stuks Grootste 20 cm
Roelof 2
Ton 2
Wim 1 Stuks
Jan 1 Stuks
Sanne 1 Stuks
Herman 1 stuks
Henk 0 ( snoek gelost )
Mark 0
Gert 0
Francois 0
Peter 0


Gert

Dank William, maar er mist er nog 1:

Henk 1 snoek gelost (0 dus  ;))

goswit

anderhalve dame`s de meeste en de grootste vis ,  en 12 mannen . Sja wat moet ik daarvan denken. ;D ;D ;D  Goed gedaan dames. ::goodjob::

no-name .hhhhhhha
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Team

Je hoeft er niets van te denken....  gewoon 12 Heren.....  en Dames gaan voor ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

markpiet

bij deze nog de foto's van de vangsten van Sanne met de vaste stok.

Eigenlijk bijzonder dat ze daar nog wat mee gevangen heeft. 75% van de tijd heeft ze met mijn hengel gevist.
Ik moet misschien toch maar eens kijken naar een goedkoop vliegenstokje waar ze zelf mee kan oefenen. Ze is nogal enthousiast met mijn spullen. ;D


[attachment deleted by admin]
groeten van Mark
><((((0>

maurice

Nou bijdeze heeft Sanne de 25 droge vliegen gewonnen.
Stuur me jullie adres ff en dan zal ik ze zo spoedig mogelijk versturen.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

ik zie daar ook al die pokke kreeften, had hier een mooie struik in de sloot vol met visbroed, ik haalde hem even omhoog.....helemaal leeg en vol met die krengen erin >:(

Gert

Quote from: maurice on June 05, 2015, 22:44:08
Nou bijdeze heeft Sanne de 25 droge vliegen gewonnen.
Stuur me jullie adres ff en dan zal ik ze zo spoedig mogelijk versturen.

Toppie Maurice!


@Marcel: op de een of andere manier zie ik nog maar weinig kreeften hier in de omgeving - jaar of wat terug zag ik er veel meer.
Maar futen zijn er ook dol op, en die zie ik wel opvallend veel de laatste tijd ::goodjob::

Rossie69

Was me wel een daggie,heel de week vroeg op en dan nog het weekend erbij.
was een leuke dag met heeeel veel niet vis.
en veel wind,te veel zelfs.

Sponsoren bedankt voor de mooie materialen.

Gert bedankt.

maar uh blijf liever hier vissen :)


FSCHAMP

Maurice de gulle gever is weer bezig  ::goodjob:: ::top::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59


FrancoisCKX

Dat kan Sanne goed gebruiken, Maurice. Bikkeltje, die meid. Ze zat behoorlijk te kleumen tussen de middag, maar opgeven was er niet bij. Respect!

markpiet

Zoals jullie hebben kunnen lezen heeft Maurice een aantal vliegen gebonden voor Sanne. Hij is wel een beetje uitgeschoten met de vice. Maurice beloofde er 25 maar het werden er 50 plus een mooie zalmvlieg.
Jan Damman heeft ook nog eens een flinke duit in het zakje gedaan. gisteren bezorgde de post voor Sanne een hele mooie hengel met reel en lijn.

Ik vind dat daar ten minste wel een bedankje van af kan van Sanne dus hieronder bedankt zij Jan en Maurice.

beste jan en Maurice hartelijk bedankt voor de vliegen en de hengel. papa is zelfs jaloers en ik ga ze snel uitproberen dus nogmaals bedankt ::goodjob::
groeten van Mark
><((((0>

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Hoop dat Sanne er veel plezier mee heeft.
het is haar van harte gegund.
::bbq:: ::proost:: ::proost::