OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Quote from: Steelhead on January 27, 2015, 10:10:46
Ik woon in Zaandam en wil graag met iemand mee rijden of iemand mee nemen.
Oja, ik ben een oudje van 60 :o

Ik woon in Landsmeer, dat is max 10 minuutjes rijden dus ik kan je makkelijk oppikken.

vg Frank
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Steelhead

Quote from: Scaramouche on January 27, 2015, 11:57:10
Ik woon in Landsmeer, dat is max 10 minuutjes rijden dus ik kan je makkelijk oppikken.

vg Frank

Top! Als je op bram.rekoert@gmail.com mij je prive mail of telefoonnr mail, dan neem ik kontakt me je op.
Het is toch een roteind rijden voor ons.

Bram
my best memories are not that old!

Scaramouche

Komt voor de bakker. En dan organiseren wij toch gewoon een keer de Twiske streamercup. Lekker dichtbij :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Troutbuster

Bram, Marco, jullie staan erbij

welkom bij de "club" ;)

Wordt lekker druk zo!!

Plek zat en hoe meer gelijkgestemde zielen........

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Quote from: Steelhead on January 27, 2015, 14:17:35

Het is toch een roteind rijden voor ons.

Dat valt toch wel mee? Ik vis vaak met ene Sjarrel uit Den Helder, wie weet wie dat precies is mag me dat uitleggen via PM, maar die vertrekt altijd erg vroeg en laat terug, want dan mag hij overal 130 rijden ;D

Troutbuster

#55
Wat is ver??

Ikzelf zit in het zuid westen van NL en ook voor mij is het OVM een dik uur rijden

Ach...

Je moet iets voor je hobby over hebben natuurlijk!! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

#56
Ik weet uiterlijk van het weekend of ik mee kan, ;-).

JOLP

Hallo Jan, je mag mij ook op de lijst zetten. Wat mij betreft niet onder voorbehoud maar Deo Volente

Troutbuster

Komt in orde John!
Ben jij zo gelovig?
mooi!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hidde

Zet me er ook maar op , wel OVB want heb een meisje die op 4 april is uitgerekend..

Inderk

Het is voor mij vanuit midden Drenthe ruim 2,5 uur rijden, en als ik kan, dan kom ik gewoon.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Troutbuster

Heren, staat genoteerd!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Jan,

je mag er mij ook bij zetten met BBQ
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

Mooi Gino!!

Ik zet je erbij, welkom bij de club ! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Jan,

het zal mijn eerste keer op het OVM zijn en ik breng mijn BB mee.  Ik zal nog wat speciale vliegjes moeten maken zoals het stokje en nog wat andere OVM killers.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Leuk Gino ::goodjob:: maar met stokjes icm bellyboat is een beetje rare combi hoor ;D of ga je op het ondiepe trappelen?
Ik zou het tegen die tijd lekker langs de dammetjes zoeken, ik geef nog wel updates voor het zover is wat betreft de toestand daar. ;)

FSCHAMP

Marcel ik neem de BB mee maar als het op het ondiepe te doen is, dan blijft de BB in de wagen.  Maar ik vind dat enkele stokjes niet in mijn dozen mag ontbreken of zie ik dit verkeerd? Dit is toch de topvlieg voor het OVM en in April denk ik dat je ook wat hawthorn flies bij moet hebben of zie ik dit ook verkeerd?

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Ooooh die bibio, doe niet zo moeilijk, ja die is natuurlijk ook nodig (hoop ik)
Maak ook eens wat zagertjes, ik heb eens een soort van wit wormpje gekregen van een bekende en die grepen ze erg gretig op zicht!
Al zal van dat op zicht vissen weinig komen met 30-40man ben ik bang, ik vis niet voor niets meestal in mijn eentje ::)
Het lijkt mij sowieso ook handig om te weten wie er op sleeptouw genomen wil worden en hoeveel dat er zijn en wie dat doen dan.

Troutbuster

Gino,

Stokjes, Bibio's, zwarte en donkerbruine palmers, GRHE's, Wooly Buggers (Zwart en Olive), vlokreeft en garnaal imitaties, en.... zagers!!

Mooie zagertjes maak je met een mink zonkerstrip, 2x haaklengte (licht bruin) op een long shank #8 of 10 (Kamasan B800 bv) Matuka style gebonden en met een oranje fronthackle

Met het gedubte lijfje kan je alle kanten op maar een Peacock groene dubbing of gewoon pauwefibers geeft een mooi resultaat!!

Maak er een serie in diverse gewichten, onverzwaard licht verzwaard en zwaar, zodat je makkelijk diverse dieptes kan bereiken!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Jan,

bedankt voor de info, kan soms een foto posten?  Indien je dit niet wil, mag je hem ook altijd PMen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

"Petri Heil"


Troutbuster

#71
Hier een mink zonker variant



Mink is hier donkerbruin, body lichte Hares Ear, en als extra een Jungle Cock cheekje (maar dat hoeft niet natuurlijk)

En deze doen het ook altijd goed als de zagers zwemmen,



Konijnen zonker als "snake fly" gebonden, en afgewerkt met een Brass Cone Head v.v. epoxy en oogjes

Ook deze doet het prima



Een mink zonker variant op een klassieke lure, "de Viva"

Gr

Jan
"Petri Heil"


jo flyfishing

hehe, zover zit ik er nog niet naast met deze die ik een paar dagen geleden geknoopt heb.



j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Jan nogmaals bedankt en ik zal er zeker een aantal bij hebben. 
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

GJ

Quote from: MarcelN on January 29, 2015, 21:44:45
...
Het lijkt mij sowieso ook handig om te weten wie er op sleeptouw genomen wil worden en hoeveel dat er zijn en wie dat doen dan.
Ik wil wel graag op sleeptouw genomen worden...Ben nieuw op het OVM, nieuw op groot water en een groentje wat vliegvissen betreft. Dus wie houdt er van een uitdaging :)