Tying station, vliegvisblad: model om te gebruiken

Started by JEVDE, March 12, 2017, 16:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Een paar dagen geleden een 'blad' gemaakt voor het vliegbinden aan de eettafel. Zodat ik alles netjes bij elkaar heb en ook alles netjes in 1x kan wegzetten, om de tafel vrij te maken, zonder alles weer op te moeten ruimen na 1 of 2 vliegjes. Alle tools handig voor het grijpen en een extra houder voor de telefoon, indien ik vliegen nabind van filmpjes op internet.

Ik heb eerst een model gemaakt in het programma 'sketchup'. Uiteindelijk zelf wat afgeweken van het model omdat ik er toch voor heb gekozen mijn bindmaterialen in een blikken doos te houden en niet in te bouwen in het ontwerp. Het model is zo gemaakt dat het gebouwd kan worden met standaardmaten vurenhout zoals te krijgen bij bijv. Hornbach. Mocht iemand interesse hebben dan wil ik het model met alle plezier beschikbaar stellen. Dan hoef je alleen hout op maat te laten zagen bij de hornbach en hoef je de rest eigenlijk bijna alleen nog maar in elkaar te lijmen. Ikea bouwpakketje zeg maar ;-) Maar je kan het natuurlijk ook gewoon zelf doen, naar je eigen wensen.

groeten jevde




foto van voor het beitsen, om te laten zien hoe de telefoonstandaard werkt



het oorspronkelijke model, met een groot vak voor bindmaterialen en de mogelijkheid om linksvoor je vice vast te klemmen.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


FSCHAMP

Inderdaad, goed gedaan. 

::goodjob::

Zelf heb ik er zo eentje tweede hands op de kop kunnen tikken voor 15 euro en voor deze prijs kon ik er zelf niet aan beginnen. Wel heb ik twee kasten zelf uitgetekend  en laten bouwen door een schrijnwerker waarin mijn "bindtafel" en mijn bindmaterialen zitten toen ik een bureaukamer heb laten maken met ingebouwde kasten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rossie69


drefter

En voor de onhandige te bestellen bij ???????

Rossie69


HappyFisherman

👆🏻😂😂

Mooi gedaan, laat over een poosje ook even weten wat je nog zou veranderen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...