DRB vraagje

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 17, 2012, 09:42:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Net even aan het rondneuzen geweest op de website van de Ronde Bleek.
Daar zag ik op de 'prijzen' pagina dat een reddingsvest verplicht is... ook langs het water ??!!
Wordt die regel streng gehandhaafd ? Dacht namelijk al meerdere foto's gezien te hebben waar vanuit een BB gevist wordt zonder reddingsvest.
Vissend langs de kant met een reddingsvest aan is, behalve dat het onhandig is, toch niet echt van toepassing.....of gaat het om het vissen vanaf de steigers, met risico in diep water te vallen ?

vliegvisgek

ja bas is zeker verplicht vanaf de kant niet zie er vaak medere zonder vest dan maar op vlot of bb wel verplicht  ;) ;) ;)

Gert

Op de site staat onder het reglement:

3. Eenieder die zich op het terrein begeeft doet dat geheel voor eigen rekening en risico. Eenieder die ongeacht op welke wijze zich op of in het water begeeft is verplicht zich gedurende die tijd te voorzien van een adequaat reddingsmiddel en is zelf verantwoordelijk voor het daadwerkelijk en doelmatig gebruik daarvan.

Lijkt mij dat het dan van toepassing is OP een steiger, OP een vlot en IN een bellyboat.

Dus Bas, ik zou maar gewoon zo'n reddingsvest om doen, anders blijven er maar weinig plekjes over waar je kunt vissen. En je hebt echt geen last van zo'n vest tijdens het vissen.

Groet,
Gert


A{b}r{a}xa{s}

aha, daar had ik het nog niet eens zien staan :)

Arno

van af de wal of vanaf een steiger hoeft dus niet Bas
want je staat wel op een steiger maar niet in of op het water(je staat er boven).
daarbij komt dat je de reddingsvesten die ze daar verhuren om je nek hebt hangen er er dus bijna geen last van hebt.
veel plezier als je heengaat

Gr Arno

Philip

Bert gewoon recht blijven staan -:)

De regel voor de reddingsvesten is niet om de vissers te pesten maar te beschermen en er voor te zorgen dat ze blijven terugkomen. Er kan altijd iets gebeuren, bv onwel worden. Jan wil niet als een waakhond rond lopen en dat willen wij toch ook niet. Daardoor komt het wel eens voor dat er mensen zonder vest in of op het water zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens vergeet in alle opwinding om het water op te gaan, ben ook maar mens -:)

Dat vest gebeuren is als de veiligheidsgordel in de auto, levert bij sommige ook veel weerstand op. Maar als je tegen een boom knalt ben je toch blij dat je hem om had en niet door de voorruit naar buiten vliegt.

Er is maar beperkt de mogelijkheid om van de kant te vissen op DRB, daar zou je dus zonder vest mogen vissen. De steigers drijven dus je bent op het water hier is een vest dus plicht.

De vesten die Jan verhuurd zijn zoals al geschreven is zeer gebruiksvriendelijk en heb je weinig last van.


Philip

Goed zo Bert, zo ken ik je weer -:)

Gerrit72


Quote: net als autogordel die gebruik ik ook niet    en dat heeft niets te maken dat ik gordel niet prettig vind zitten

Dan ben ik wel nieuwsgierig waarom je hem dan alsnog niet draagt ???
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Nu word ik nog nieuwsgieriger...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Geluk bij een ongeluk dus (wel een bijzonder geval, statistisch gezien zit je met gordel om beter, maar dit is weer zo'n uitzondering ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

redingsvest ja auto gordel ik ook nee 3 zware ongelukken gehad (ja ik weet het ben niet zo geboren) en politie zij tja geluk dat hij zijn gordel niet om had
4x overde kop met auto en  destijds heb dus bijna nooit zo,n ding om ja los om de schouder ;) ;) ;) ;)zal effe kijken of ik de foto,s kan plaatsen van de auto destijds

Franky Boy

Dit begint wel heel erg off-topic te worden.
Ik ben wel eens bij een zware kettingbotsing betrokken geweest en heb het dankzij mijn gordel overleefd. Heb toen mensen gezien wiens auto niet eens zo zwaar beschadigd was als die van mij, maar die ernstig hoofd- en borstletsel hadden omdat ze hun gordel niet om hadden.
En wat het om hebben van een gordel bij het tewater raken van een auto betreft. Bij een cursus over wat je onder die omstandigheden moet doen, drukte de instructeur iedereen op het hart om toch de gordel om te doen. Bij de klap van de landing op het water, slaan veel mensen met hun hoofd tegen de voorruit en raken buiten bewustzijn om vervolgens te verdrinken.
Er zijn enkele uitzonderingen: mensen die een botsing overleefd hebben omdat ze hun gordel niet om hadden. Maar dat zijn echt uitzonderingen.
Zo was mijn broer een keer getuige dat iemand door de klap van een botsing uit zijn kleine auto'tje werd geslingerd omdat hij geen veiligheidsgordel omhad, waarna een enorme Amerikaanse Kenworth truck het auto'tje platwalste. Die meneer (die het overleefde) zal daarna wel nooit zijn gordel hebben omgedaan.
Maar nogmaals, dit zijn echt uitzonderingen.
Duizenden botsproeven met poppen boordevol meetinstrumenten tonen aan dat de kans op overleving met een gordel om vele malen groter is dan zonder. En een mens die zonder gordel om met 50 Km/uur tegen een boom rijdt, vliegt ook als een pop door de auto. Wat dat betreft gedragen die 'dummies' zich volstrekt natuurlijk.  ::)

volschubeke

Even onn-topic.

Het is een voorwaarde om er te mogen vissen dat men een reddingsvest draagt. Je behoort dit te respecteren. wil je geen vest dragen moet je er niet gaan vissen.