kansloze missie

Started by A{b}r{a}xa{s}, September 30, 2011, 11:48:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

#25
Ik ben het er deels mee eens!

Bosdijk is een schitterend vliegviswater maar niet voor wedstrijden, want redelijke gelijke omstandigheden zijn daar nauwelijks te creeren, maar waar zijn die wel voor 60 of meer vliegvissers (72 vissers in 2010 bv!!)

Dat de Nederlands Kampioen naar het WK of EK mag, samen met de rest van de top 10 mits er een (behoorlijke) eigen bijdrage betaald wordt klopt, en het is eigenlijk schandalig, te moeten betalen om je eigen land te vetregenwoordigen op een mondiaal vliegvis tournooi

Peppie en Kokkie competitie?? niet mee eens!
De moeilijkheidsgraad is behoorlijk en het vergt een bijzonder hoog vliegvis niveau om in en bij de top te komen en te blijven.

Het is en blijft natuurlijk een typisch Hollandse vliegvisserij en daarom niet minder leuk, spannend en mooi
Het nadeel is, en op dat vlak heb je gelijk, Mondiaal heb je geen reet aan die mooie Hollandse school.
De reden waarom "we" nooit geen potten kunnen breken op WK's en EK's en dat is jammer maar nagenoeg niet te vermijden.
Er is ooit een initiatief geopperd om een soort "kernploeg" te creeren die als zodanig wedstrijden en trainingen zou moeten gaan houden op buitenlands vliegviswater met de achterliggende gedachte om zo beter "beslagen ten ijs" te kunnen komen op Mondiale wedstrijden.
Dit is helaas, maar begrijpelijk, nooit echt van de grond gekomen waarschijnlijk vanwege de finaciele gevolgen.
Want daar draait het meestal om gezien de "eigen bijdrage" bij uitzendingen naar EK's en WK's

Al met al een mission impossible wat betreft Mondiale sucsessen voor Nederland.

Neemt niet weg dat de NK wedstrijden heel erg leerzaam en bovenal erg leuk zijn om aan mee te doen.

Je hebt de kans om je Nederlands Kampioen Vliegvissen te worden al kun je daar Mondiaal helaas bitter weinig mee.

Mocht het ooit zo zijn dat het EK en/of WK eens in Nederland wordt gehouden met de specifieke Nederlandse vliegvisserij, dan scoren "we" gegarandeerd, want de gemiddelde Tsjech, Pool of Engelse vliegvisser bakt van het poldervissen, of het vissen op een grote rivier zoals bv de Merwede, helemaal niks!!

Resumé

NK Vliegvissen?? harstikke spannend, leuk, leerzaam en wereldberucht in Nederland, maar stelt mondiaal helaas en logischerwijs weinig voor, en moet als zodanig ook niet be of veroordeeld worden!

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: Zeenimf on October 03, 2011, 10:03:36
Jan, klopt ,  Bert Schmidt was eerste op de Merwede en die had er nu maar 1 op Bosdijk.

Ben zeer benieuwd hoe de uitslag er uit ziet .

Marry 27e
Bas 34e
Jan 13e

Uiteindelijk nog een mooie uitslag toch??


Jan.
"Petri Heil"


Troutbuster

Afgezien van je ongenuanceerde en eenzijdig bekeken standpunt (je hebt gelijk op een aantal punten) is het gewoon donders leuk om elkaar trachten de loef af te steken tijdens een vliegvis wedstrijd!!

Wat "we" mondiaal betekenen, en hoe ik daar over denk heb ik reeds uit de doeken gedaan.

Het vissen echter van een NK wedstrijd op rivier (Merwede) en polder (Bosdijk) is en blijft een Hollandse Vliegvisserij.
Een vliegvisserij welke je nergens vind, ondanks de mogelijkheden daartoe.

En nee, dit jaar is de finale niet op een forellenput maar in open water!!

Maar goed, afgezien van de waarschijnlijkheid over je gelijk wat betreft de "onkosten" die de VNV maakt vis ik graag een wedstrijdje met gelijkgestemden.
En dat zijn het (een of twee "azijnzijkerds" daargelaten)

En de waarschijnlijke vermeende rauspartijen van de VNV?? ach van mij mogen ze, als ze hun geld op die manier willen uitgeven so be it.

"We" zullen toch nooit internationaal meedoen op niveau!

Maar de NK wedstrijdjes zijn gewoon leuk, en ik respecteer ieders mening, en laat een ieder in zijn of haar waarde, in de hoop dat dit wederzijds is.

Maar een ding staat als een paal boven water, het Nederlandse wedstrijdvissen is geen Peppie en Kokkie, Mickey Mouse of met meer vergelijkbare kleurrijke figuren af te wimpelen!!
Het is bloed serieus, spannend en zeer leuk om aan mee te doen en daar denken gemiddeld 60 andere vliegvissers ook zo over.

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


weerwolf

Speycast, ik wil niet vervelend doen, maar heb je dit al eens aangekaart waar het hoort? nl de VNV?

Ik snap de frustratie en ik snap het plezier van de nk rondes.........misschien een handtekeningen actie? ik kan de bedragen niet controleren op juistheid maar als het klopt zou het wat minder kunnen en dan wat geld naar de winnaar zodat die doorkan naar.......waar het maar eindigd.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

vindt ik wel raar dat ze niet naar hun leden luisteren, dat is toch hun bestaansrecht!!!!!

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

j.klopper

En had je nog wat bij de inlaat Harry?

harlin

Quote from: speycast on October 03, 2011, 21:59:50
overal in NL zijn grote meren en plassen  hoef je ook geen ronde bleek in 6 vakken te delen  :o

de maas limburg lekker strommend water

en kijk eens op google maps of een goede topo kaart  plekken zat   om wedstijd te houden zonder telkens weer op forelenput te belanden    forelput nk is er al
Hier vandaan deden er ook mensen mee, zijn enkele ook mee gestopt vanwege verschillende redenen.
Maar ook omdat het steeds maar ver weg is in de lande terwijl hier ook genoeg water is om een flinke groep te laten vissen.
En idd steeds weer die forellenputten waar ze niet echt veel om geven.
Hoor ze er wel over, maar zijn even milder in de bewoording.  ;)

Quote from: j.klopper on October 03, 2011, 22:50:20
En had je nog wat bij de inlaat Harry?
In de veronderstelling dat het een kanloze missie zou worden in het grote water maar wat anders gedaan dit weekend.
Zaterdag met bootje bezig, til mijn hoogd over boord en zie het langzaam stromen.
Even later stroomt het wat sneller,
even later sta ik bij de inlaat.
Weer even later een kleine RB voor de eerste keer aan een EP.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

#32
Quote from: harlin on October 03, 2011, 23:26:07
Hier vandaan deden er ook mensen mee, zijn enkele ook mee gestopt vanwege verschillende redenen.
Maar ook omdat het steeds maar ver weg is in de lande terwijl hier ook genoeg water is om een flinke groep te laten vissen.
En idd steeds weer die forellenputten waar ze niet echt veel om geven.
Hoor ze er wel over, maar zijn even milder in de bewoording.  ;)
In de veronderstelling dat het een kanloze missie zou worden in het grote water maar wat anders gedaan dit weekend.
Zaterdag met bootje bezig, til mijn hoogd over boord en zie het langzaam stromen.
Even later stroomt het wat sneller,
even later sta ik bij de inlaat.
Weer even later een kleine RB voor de eerste keer aan een EP.



leuke EP Harry, hoe groot was deze vis?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

NK Vliegvissen.

Leuk?? ja!!
Zou het allemaal beter kunnen??
Wellicht wel ja, maar de beste stuurlui staan zoals vaak weer eens aan wal.

Internationale pretendenties?? nee!! blijkt uit alle voorgaande mondiale edities

Geld verslindende organisatie?? Waarschijnlijk wel, voor mij niet te controleren.

Is er dan niks positiefs te melden??

Best wel, ik persoonlijk, en gelukkig meerdere vissers, vinden de NK wedstrijden gewoon leuk om aan me te doen, zonder verdere (lees Internationale) ambities.

Als je alle negativiteit achterwege laat, en de NK puur beoordeeld op het onderlinge competetieve, dan rest alleen het feit dat er voor mij (maar dat is persoonlijk) te veel forellenput wedstrijden gehouden worden, als enige minpunt.
Voor de rest blijft een 4 tal (en als je het goed doet een 5e) wedstrijden over die reuze leuk en spannend zijn.

Alle verdere negatieve VNV perikelen zullen mij persoonlijk de pis niet lauw maken.
Negatieve energie is nutteloze energie en bederft de leuke sfeer onder de NK deelenemers, want wat blijft is het feit dat het gewoon erg leuk is om op competitieve basis 4 en/of 5x met elkaar te vissen.

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


maurice

Bas, tijd voor het NK vliegvissers.nl


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Ik ben geen lid van de VNV - waarom niet eigenlijk? Weet ik zelf ook niet... Schijnt een mooi blad te zijn, maar ik betrap mezelf erop dat ik andere tijdschriften ook vaak niet lees. Wedstrijdvissen doe ik niet, maar vind het voorstel van Maurice wel een goeie, ook al was het waarschijnlijk als grapje bedoeld. Zou toch best kunnen, een soort competitie binnen het forum? Deelname voor eigen rekening, niet verplicht, en niet zeuren  ;)
Zijn we in ieder geval lekker aan het vissen met z'n allen.

O ja, Klaas: welkom terug  8)
Groet,
Gert





HappyFisherman

Wedstrijd nr 1 is op 23 oktober op de Ronde Bleek HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Quote from: Gert on October 04, 2011, 13:03:30
Ik ben geen lid van de VNV - waarom niet eigenlijk? Weet ik zelf ook niet... Schijnt een mooi blad te zijn, maar ik betrap mezelf erop dat ik andere tijdschriften ook vaak niet lees. Wedstrijdvissen doe ik niet, maar vind het voorstel van Maurice wel een goeie, ook al was het waarschijnlijk als grapje bedoeld. Zou toch best kunnen, een soort competitie binnen het forum? Deelname voor eigen rekening, niet verplicht, en niet zeuren  ;)
Zijn we in ieder geval lekker aan het vissen met z'n allen.


Gert, zeker een prima initiatief!!
Een stuk of 4 wedstrijden op gevarieerd water met de 5e als finale
de "Vliegvissers.nl Bokaal"
Helemaal top!!
Ik doe mee

gr

Jan
"Petri Heil"


weerwolf

afhankelijk waar het gehouden wordt wil ik wel meedoen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Forelletje

Heerlijk en fijn dat Klaas en Bert er weer zijn ;).
VNV  niet meer ..wedstrijdvissen was leuk maar nee niet meer..
Vliegvissers.nl bokaal Ja wanneer en waar .
Wat betreft de Bosdijk prachtig gebied ik heb er veel gevist maar de sloten met DE vis die liggen net niet in het gebied rondom de Bosdijk liggen nog veel meer prachtige sloten waar meer te vangen is  .

Richard

Zeenimf

Vind het een super idee,Gert.

Meld me bij deze gelijk aan .

Ik sponsor " De Vliegvissers.nl  Bokaal ".

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

harlin

Quote from: Klaas on October 04, 2011, 22:41:08
En kijk de concurrentie voor de VNV is er al.
Zoek na de eerste wedstrijd wat sponsors en je hebt een club wedstrijdvissers waar de VNV niet tegenop kan.

Klaas
Misschien moeten ze nog een uitnodiging krijgen om een verslag te maken voor het vnv blad. ::badgrin::
Komt er net zo'n mooi stukkie in als de binddag in 2010  ;)

Heb het blad ook alleen voor de glossy. ::zucht::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

weet al wel 4 wedstrijden ;D ;D ;D

1)Baggelhuizen
2) tour de OV
3) OVM dag
4) snoektour

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

en de prijs uitreiking bij de Binddag in Apeldoorn.

Geregeld Maurice??

Gr Arno

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Quote from: Arno on October 05, 2011, 08:38:53
en de prijs uitreiking bij de Binddag in Apeldoorn.

Geregeld Maurice??

Gr Arno

Helemaal goed
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: Rob van H. on October 05, 2011, 09:34:11
Denk niet dat je bestaande dagen moet gaan zien als wedstrijddagen, juist op ander water die wedstrijden houden, maakt het volgens mij een stuk intressanter.

ook mee eens........

maar hoe zou je het moeten aanpakken?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

#47
Quote from: maurice on October 05, 2011, 10:49:34
ook mee eens........

maar hoe zou je het moeten aanpakken?

Ja Maurice, jij maakte een geintje, ik reageerde erop met "is zo gek nog niet" en nou blijkt er veel animo voor te zijn.
Moet maar een nieuwe topic worden, en dan serieus gaan kijken of het haalbaar is, en hoe en wat er georganiseerd en geregeld moet gaan worden.
Ik heb me nooit verdiept in wedstrijdvissen, dus heb ook niet zo gauw een idee wat er allemaal bij komt kijken, maar het lijkt me op zich wel leuk. Ik denk dan bijvoorbeeld aan 4 of 5 rondes op verschillende soorten wateren, waarvan (de beste) 3 of 4 resultaten tellen. Mocht je dan 1 keer niet kunnen, ben je in ieder geval nog niet kansloos.

Bijvoorbeeld: polder, grote rivier, forellenvijver (ja, hoort er ook bij vind ik), IJsselmeer, OVM...
Zou wel voor iedereen toegankelijk moeten zijn qua vergunningen en zo.

En dan per ronde een winnaar, en ook een competitie.
Maar wanneer win je? Met de meeste vis, of de centimeters aan vangst bij elkaar optellen?
Hopelijk kunnen de "echte" wedstrijdvissers wat input leveren, maar ik zou er voorstander van zijn het wel een beetje anders te doen dan de VNV, ook al weet ik dus niet HOE die het doen.

Groet,
Gert 

aalbrecht

wij willen wel bij tiel op ons nemen is op een industrie terein met brede weteringen.dus kun je aan 2 kanten zwiepen en elkaar in de gaten houden.zo lang zijn de sloten  groet aalbrecht
vliegvissen is een passie

A{b}r{a}xa{s}

Er moet in geval van een wedstrijd sowieso rekening gehouden worden met een vrijwaarding, of vergunning, of iets dergelijks, je kunt/mag niet zomaar ergens een wedstrijd houden (ook ivm met anderen die die dag dan niet kunnen/mogen vissen).