Al eens in de vijvers van de Ruigenhoek Utrecht geweest?

Started by erikdenoorman, January 07, 2013, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Gisteren dus geweest. Eerste worp, met een once-and-away (emerger vlieg) meteen een dikke forel gevangen. Was achteraf de grootste van de dag.
In totaal 5 gevangen en m'n maat 6. Bijna alles op droog. Met buzzers en booby's werd er misschien wel meer gevangen, maar als het droog ook lukt heeft dat mijn voorkeur.
Na 20:00 uur was het echt een gekkenhuis met stijgende vis, maar die pakten alleen maar hele kleine witte vliegjes, en we waren er wel klaar mee dus niet nog eens iets anders eraan geknoopt maar naar huis.
Binnenkort maar weer eens terug.

Groet,
Gert

Scaramouche

Vandaag voor het eerst bij de Ruigenhoek geweest. Leuke put, paar mooie visjes kunnen vangen maar het was geen gekkenhuis. Vrij veel wind en de vis zat diep. Ik ga daar zeker weer naar toe, lekker veel ruimte overal en: goed bier op de tap  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

gijsie20

Vandaag ook weer eens geweest, tijdje geleden alweer. Vis zat wel diep..enkel gevangen met de booby. Heel veel voorzichtige tikjes, uiteindelijk 8 gehaakt op 3 uurtjes.

wh82

Vandaag geweest, mooie forel van +/- 55 cm :D , (op een wooly bugger die ik geleend had)

Twan


wh82

Dit was mijn enige.In put en take werd veel gevangen, in catch en release was t lastiger. Werd wel af en toe wat gevangen. Heb vliegen bovenop de neus van forellen gehad maar geen respons. Ze zitten er zat en groot ook.

gijsie20

In de put & take zit enkel nog meerval voor dobberaars geloof ik? Althans paar weken geleden nog.

Twan

Quote from: gijsie20 on September 27, 2015, 22:01:55
In de put & take zit enkel nog meerval voor dobberaars geloof ik? Althans paar weken geleden nog.


Bijna alle meervallen, zo niet alle meervallen zijn eruit.

pepertje

Ben er nog nooit geweest.
Maar zag op FB  grote jongens voorbij komen die het afgelopen weekend waren gevangen.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

wh82

In de put&take werd volop forel gevangen. Ik zag een groep mannen weggaan met meer dan 30 forellen op een zeiltje (t zou met niet verbazen als t er 40 waren maar ik heb niet geteld).
Geen meerval meer gezien.

Wat betreft foto's: Ik zal dan ook maar eens uit de anonimiteit treden (hij staat toch al op facebook), eigenlijk maak ik zelden foto's maar er werd een foto van me gemaakt (waar voor dank ;) ).

Aangezien het mijn eerste grote forel op de vliegenlat is sinds ik weer begonnen ben, en het was op een forellenvijver de tijd genomen voor een foto.
Volgende keer gaat ie er weer sneller in (of helemaal niet er uit) want hij had wat tijd nodig om weer op adem te komen.

REM395

Gisteren voor het eerst naar de Ruigenhoek geweest. Flinke wind maakte het extra koud maar het welkom was warm en hartelijk.  Door de layout van de vijvers is er altijd wel een plekje te vinden waarbij de wind gunstig staat en dat is natuurlijk heel prettig. Zeker voor mij omdat ik nog niet heel veel ervaring heb opgedaan om 'ver' te gooien met harde wind.

Drie aanbeten mis en in totaal 5x vis op de kant in 3,5 uur stond bij mij gelijk aan een hele leuke en geslaagde middag.

Hier ga ik zeker nog wel eens een keer heen!

Hidde

Hmm, werd dus redelijk gevangen dit weekend.. Had ook nog ff willen gaan kijken..
Wie weet volgende week ..

MarcelN

Dan mag je je kunstaas doos wel meenemen Hidde, want met 'normale' vliegen lukt het ze niet daar.
Ik lees van alles over squirmies ??? apps een soort spinnetjes van sieraden elastiek en je kunt het zo gek niet bedenken :-\
Of neem de gehele apotheek van Berkley mee bv Gulp Alive, zit nog een luchtje aan ook! Druppeltje secondenlijm op je kale haak en je bent het heertje 8)

Twan

Gisteren was het niet echt makkelijk. Er werd niet veel gevangen. Ik had er 2 en mijn vismaat 3. Andere vingen er minder. Wel lekker gevist dat wel. Zonnetje erbij ;D

wh82

@MarcelN jij hebt ook emergers en droge vliegen in de kunstaasdoos?

MarcelN


wh82


golddigger


golddigger

Quote from: MarcelN on February 29, 2016, 08:23:37
Ja hoezo? In ieder geval geen rubberzooi.
die rubberzooi leent hij wel van z'n vismaten 😊

Wilco


golddigger

Ik hoop zo snel mogelijk maar zit nu nog thuis
Dan snel weer eens bij Rick langs,met een doos vol rubberzooi 😊
En natuurlijk buzzers, wooly buggers en hertenharen sedges

gijsie20

Quote from: MarcelN on February 28, 2016, 23:22:10
Dan mag je je kunstaas doos wel meenemen Hidde, want met 'normale' vliegen lukt het ze niet daar.
Ik lees van alles over squirmies ??? apps een soort spinnetjes van sieraden elastiek en je kunt het zo gek niet bedenken :-\
Of neem de gehele apotheek van Berkley mee bv Gulp Alive, zit nog een luchtje aan ook! Druppeltje secondenlijm op je kale haak en je bent het heertje 8)

Marcel...zou je roze/witte bolletjes wel als normale vlieg omschrijven?  ;)

MarcelN

In het geval van het OVM op deze dagen wel ja, ik zag daar in die kom genoeg van die verlepte eitjes tegen de kant aan drijven, aanpassen aan de omstandigheden noem ik dat, net zoals die vlokreeftjes die onder de stenen uitspoelden. Ik zag er geen rubbertjes drijven, misschien in Rick's vijvertje wel ;D

merijn1982

Maar die rubberen dingen imiteren wormen en bloedwormen/ vers de vase. Die vind je dan wel weer terug in die vijver. Dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer. Alleen gebruikt de een rubber en de ander syntetische wol. Allebei nep....
Tight lines!!

Hidde

Boobies vandaag.., ik had er maar 1 in de 2 uur die ik heb staan vissen,man die 15 mtr verderop naast me stond had er een stuk of 8....