Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Troutbuster

"Petri Heil"


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Je hebt een mooie set bij elkaar zo gino!! Zodra je de stekken gaat kennen zullen de big mama's niet lang meer op zich laten wachten ::goodjob::

ik ben zelf vandaag bezig geweest voor mijn kerstkado. Met een btje geluk is het halverwege volgende week binnen:-) dan zal ik het hier gelijk posten!
Tight lines!!

FSCHAMP

#978
Zoals gezegd, vandaag langs geweest bij de Kock in Testelt en me volgende fishfinder aangeschaft. Het betreft een Garmin Echo™ 301c.  Een vroeg kerstcadeau Zie ook Gezocht voorbeelden van Montage van fishfinder op Belly Boat

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Mooi ding Gino, maar ik kom hem al voor onder de €150,- tegen, jammer dat ze tegenwoordig die douane op ebay al voorheffen   :-\ ben benieuwd of ze dat tegenwoordig aan de deur nog een 2e keer flikken >:(

FSCHAMP

#980
MarcelN daar mag je zeker van zijn. Ik bestel niets meer in de States als ik het daar niet kan laten leveren, want anders betaalt je je aan de voordeur blauw aan douane kosten en dan kost hij zoveel als dat je hem hier koopt.  En als je problemen hebt, waar moet je dan gaan en nu ga je gewoon naar de winkel.
Ik heb nochtans gegoogled en meestal ligt de prijs tussen 210 en 249 euro (zonder batterijen en batterijoplader) in Europa.

In 2009 kocht ik een CDtje van 30 euro over het vliegvissen en vliegbinden in Yellowstone (+8 euro verzendkosten) als voorbereiding voor mijn reis in 2010 en toen de postbode aan de deur kwam kon ik nogmaals 15 euro betalen, dus dit was plots een dure koop.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Mac Fishing nylon bladders!!

Gaan niet lek zeggen ze, nu maar hopen dat het echt zo is!

Hidde

Scierra fleece bib pants
Scierra kenai wadingjacket
Beiden bij flyfishingdutchman , lekkere snelle levering!

Ochi

#983
Na heel lang wikken en wegen vandaag, via internet, een Loop Cross1 13,6 ft #9 in 6 delen gekocht.
Heb hem eindelijk voor een voor mij acceptabele prijs gevonden en dat heeft wat maanden tijd gekost.

Had de laatste maanden ruimte gemaakt door wat spullen te verkopen zodat de chef ook niet te moeilijk kijkt bij deze aanschaf ;D
Mijn set reishengels 5 delig enkel en 6 delig dubbelhandig is nu compleet.

greetz Ochi

merijn1982

Voor welke mac boot zijn deze beschikbaar twan?

Zelf tweedehands mac xl flippers gekocht. Wat een verademing in vergelijking met de caddis flippers:-)
Tight lines!!

FSCHAMP

Quote from: Ochi on December 24, 2014, 16:38:57
Na heel lang wikken en wegen vandaag, via internet, een Loop Cross1 13,6 ft #9 in 6 delen gekocht.
Heb hem eindelijk voor een voor mij acceptabele prijs gevonden en dat heeft wat maanden tijd gekost.
greetz Ochi

@ Ochi : Mag ik weten waar je hem gekocht hebt? Je mag het me ook PM'en.
@ Merijn : naar zo'n stel ben ik ook op zoek maat 44/45. Als je er nog ergens ziet staan, mag je me altijd PM'en.

En beiden suc6 gewenst met de aankopen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Zal aan je denken als ik ze tegenkom gino!
Tight lines!!

Ochi

Quote from: FSCHAMP on December 24, 2014, 20:29:28
@ Ochi : Mag ik weten waar je hem gekocht hebt? Je mag het me ook PM'en.
@ Merijn : naar zo'n stel ben ik ook op zoek maat 44/45. Als je er nog ergens ziet staan, mag je me altijd PM'en.

En beiden suc6 gewenst met de aankopen.

PM Sent

greetz Ochi

gijsie20

Nieuwe hengelbouw materialen:

Recoill snake eyes
Alps reelseat
Hele lading kurk
Agathe stripoog

Ik hoop dat het meeste tussen kerst en oud en nieuw binnen is  :)

Twan

Quote from: merijn1982 on December 24, 2014, 18:32:42
Voor welke mac boot zijn deze beschikbaar twan?

Zelf tweedehands mac xl flippers gekocht. Wat een verademing in vergelijking met de caddis flippers:-)

@Merijn MAC Fishing Hi & Dry DLX II. Maar erg moeilijk om aan te komen. Ik heb er maanden op moeten wachten. Ik weet niet of ik reclame mag maken, maar gekocht via fishinn.

jo flyfishing

Gisteren nog even de kerstversieringsafdeling van intratuin geplunderd.
Ze waren al begonnen met afbreken.  40% korting op alle kerst spullen.
j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

#991
Gisteren zijn mijn duiklaarzen toegekomen en ze passen perfect. Nu, nog een paar lange palmen/zwemvliezen en de big mama pike's zijn niet veilig meer.  Ik heb ondertussen ook mijn dieptemeter geïnstalleerd op mijn belly-boat (Guideline). Als ik vandaag of morgen tijd heb, zal ik wat foto's plaatsen. De opstelling is zogoed als af.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Ok.. die is wel anders qua formaat als de hi&dry 1 of niet??

Tight lines!!

merijn1982

Gister een #7 overgenomen van erik de noorman ( zo kent iedereen  hem ) voor een uiterst schappelijk prijsje. Geen dure merkhengel maar gewoon een lekker stokkie waar ik voorlopig mee vooruit kan. Zal gebruikt worden voor het snoeken op klein water en voor de karpers in het voorjaar/zomer
Tight lines!!

Gerrit59

Heb je je werkterrein verlegd Merijn! Snoeken op klein water??

Gerrit

FrancoisCKX

Een TFO BVK #8, een Greys GX500 reel met drie spoelen, een #8 drijvende lijn van A&M, backing en snoekstreamers. Dat was mijn kerstcadeautje.

FSCHAMP

#996
Quote from: merijn1982 on December 30, 2014, 12:07:56
Ok.. die is wel anders qua formaat als de hi&dry 1 of niet??

Ik weet het niet, ik heb hem al enkele jaren voor op reservoir te vissen en het is best wel een goede BB.  Is van Noorse makelij en ik heb er al verschillende vliegvissers mee in de Noorse Fjorden zien vissen.  Hij heeft 6 luchtkamers en is dus wel degelijk en de prijs valt ook best mee +/- 300 euro.

En inderdaad het lijkt of je op poldersnoeken gaat vissen nu.

Oeps, zie net dat het een antwoord was op Twan ivm de bladders

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Da's geen kerstcadeau, maar een welkomstgeschenk ;D

Twan

Quote from: merijn1982 on December 30, 2014, 12:07:56
Ok.. die is wel anders qua formaat als de hi&dry 1 of niet??

Dat durf ik niet te zeggen. Deze zijn wel speciaal voor de hy and dry 2. Je zou het bij fishinn na kunnen vragen of ze ook in model 1 passen.

Nootjez

mijn winkelier vertelde me ooit dat ze identiek zijn, enkel de stof en de kleur verschillen een beetje.
Maar je kan het misschien best eens navragen om zeker te zijn.