WF9i

Started by johan1965, December 06, 2015, 10:12:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel

#50
Een beginner in de winkel:ja nu gaat het al fout winkelier verkoopt wat hij heeft staan zonder te weten wat hij nu echt verkoopt.
Enige wat zo'n winkelier wil is dat klant weg gaat met een set. Of dit nu een 5 is wat eigenlijk een 7 is maakt hem niks uit. Beginner weet er toch niks van.

Maar als ik een aftma 3 wil voor op  strommend water dan wil ik een 3 geen aftma 5
Leuk als je 3 hengels koopt. Een 3  4  5 en na wegen blijken ze allemaal een 5 te zijn 👍🖕🏾🖕🏾🖕🏾🖕🏾🖕🏾🖕🏾

En zo zie je door commersie.  Het bos niet meer tussen de bomen
Ooit ja ooit was er een aftma standaard  nu een verkoop trucje



Ja simpeler is het niet. Koen   Niet het juiste gewicht is niet het juiste gewicht
Op afstand/ forum iets roepen is makelijker dan de hengel meten/wegen en zo het perfecte lijn gewicht bepalen.

Nee zeggen dat je ook een teeny zinktip lijn twee klasse hoger kan gebruiken is top.
Zinktip lijnen wegen altijd al meer dan floating
Dan nog twee klasse hoger pakken ??

Je verdiepen in de materie zou voor meeste hier op forum misschien zo gek niet zijn.
Onzin advies geven  leert de beginner dus niks van.

Wel tijd hebben om hier op forum zo maar je bek een slinger tegeven maar op zoeken wat nu werkelijk.
Het juiste advies is nee daar doen de meeste niet aan.
In plaats van zeggen kom eens die of die lijn testen.
Zou je beter kunnen zeggen kom maar eens je hengel laten meten dan kan je voortaan op zoek naar een lijn van zo of zo veel gram op de belly
En dan werpt de hengel altijd het zelfde ongeacht belly lengte  of merk van de lijn

Alleen om het feit dat er soms zo maar een lijn op de hengel komt die veel te zwaar is en de hengel meer slecht dan goed doet. Koop ik nooit een tweedehands hengel
Binnen enkele maanden kan je de hengel totaal naar de knopen helpen dit merkt de visser zelf niet  daar gaat het te traag voor.
De hengel heeft zijn juiste aktie niet meer !!!!,


Koen

Precies. Maar dan nu. Wat zou jij nou een beginner aan raden die een 4tje wil kopen en een budget heeft van, pak um beet 150 euro voor een hengel en zeg 70 euro voor een lijn? (ik laat de budget lijntjes en hengels er ff buiten ondanks dat ze best goed zouden kunnen zijn) Hoe ver kom jij nu dat je die beginner een "verkeerd" setje adviseert?

Laten we eerlijk zijn, een beginner koopt niet meteen een sage van 700 euro, dus het zal een goedkoper stokje worden.

Er zullen toch vast combies zijn die je een beginner kan adviseren? Zeg een TFO blabla met een Airflo blablabla lijntje oid.

MarcelN

Ik zie bij airflo nergens het gewicht staan>grains, jij wel ???

p.forel

#53
Greys xf2 streamflex #3. 9ft. Wat na meting toch een aftma 4 blijkt te zijn.  Wat dus neer komt op werpgewicht van rond de 7.78 gram of 120 grain

Doe daar voor 50 euro de loop evotec 100 lijn bij in aftma3 en je heb dan een echte aftma4 set
Loop heeft grammen bij de lijnen staan zitten alleen niet binnen de juiste aftma


Zoekt hij dan een aftma 7 hengel en wil weer een greys. Dan komt hij uit bij de xf serie en moet dan de aftm 5 weer pakken. Neemt hij dan de #7 leuk maar dan gooit hij met een 9

Pakt hij nu een  loop evo  hengel. Die toevallig ooit gemeten precies zijn aftma heeft
En doet daar dus de aftma 4 op dan is deze lijn dus weer te zwaar
Koop je de evotec 100 in de aftma 5 klasse is deze weer perfect voor aftma 7

Oeps nu zie ik zelf bijna het bos niet meer door de waardeloze fabrieken/ merken

Koen

Quote from: MarcelN on December 12, 2015, 17:22:12
Ik zie bij airflo nergens het gewicht staan>grains, jij wel ???

dat gaat om het idee, was een voorbeeldje

MarcelN

Ik heb hier een evotec100 wf8 18gr staat erop, da's volgens mij eerder wf10!! pffff ::wtf::

p.forel

leuk he die merk lijntjes super top spul

p.forel

Als de merken nu ook eens al hun series het zelfde zouden beoordelen kwa aftma klasse wordt iets makelijker

De ene serie is precies aftma  de andere 1 klasse hoger soms twee zelfs maar ook 1 klasse lager komt veel voor.

En dan hun lijnen niet alleen naar hun top model maken maar geschikt maken voor iedere serie hengels met hun naam er op