Het begin is er maar was er ook al enige tijd

Started by BJ, May 04, 2014, 16:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJ

Vandaag heb ik mij aangemeld op dit forum. Zoals ik in mijn voorstel stukje al schreef....dit jaar moet het gaan gebeuren.

Momenteel heb ik op zolder staan drie mooie klassieke Hardy's.....te weten een Hardy's Favourite Fly # 4/5 met een lengte van 282 cm,
een Hardy B/C #5 met een lengte van 230 cm en als laatste een Hardy Richard Walker  Farnborough # 7/8 met een lengte van 275 cm.
Ook ligt er nog een Hardy's Marquis No 5 reel. Net als @Gerrit72 hou ook ik van klassieke gear.
Deze prachtige in nieuw staat verkerende hengels staan al 4 jaar werkloos op mij te wachten.

Ik ga starten met de Favourite en/of de BC.

Bij A&M heb ik zaterdag in de bestelling gedaan een

- een A&M AC Flyreel # 5/6 Gunsmoke    

- A&M WF5F " Fluo Yellow "    met de A&M Backing 50 meter 20 LB " Fluo Orange "

Daarbij een tal van andere hebbedingetjes.

Ik ben benieuwd hoe klassiek op hedendaags aansluit.

Ik hoop e.e.a dinsdag te hebben maar het zal wel woensdag worden aangezien het morgen Bevrijdingsdag is en ik overigens moet werken  :'(

De buurman gaat mij de fijne kneepjes van het werpen, binden e.d leren. Ik heb er zin in en ik zall mijn eerste vangst ook als deze klein is plaatsen met een fotootje.

Groet,

BJ  ::new::


Rene V.

Hallo BJ,

Leuke intro,weest welkom ;D

Groet Rene V.

BJ

@Cornico: Gerrit72 is niet mijn buurman maar we kennen elkaar al geruime tijd en komen beiden uit de jaren '70. De jaren '80 waarin we zijn opgegroeid en deels zijn gevormd hebben er misschien wel mee te maken. :-\

@Rene V: bedankt voor het compliment

BJ

Gerrit72


Je zat er wel dichtbij Marten :) Na een avondje binden en  ::proost:: kunnen we desnoods kruipend naar huis.

BJ die B/C staat die onder de hengel op de blank bij het handvat? In dat geval is het geen type, maar datum aanduiding (als ik het goed heb februari 1973, een jaar na het beste bouwjaar ;)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

BJ

Quote from: Gerrit72 on May 28, 2014, 22:04:32
Je zat er wel dichtbij Marten :) Na een avondje binden en  ::proost:: kunnen we desnoods kruipend naar huis.

BJ die B/C staat die onder de hengel op de blank bij het handvat? In dat geval is het geen type, maar datum aanduiding (als ik het goed heb februari 1973, een jaar na het beste bouwjaar ;)).

Dat wist ik weer niet..............gaaf een hengel die twee jaar jonger is dan ikzelf.

Het beste bouwjaar is natuurlijk '71 alhoewel discutabel ik meerdere vanuit '73 ken.
Dit is dan over het algemeen het vrouwelijk schoon die groot werden in de jaren '80. Sommigen zijn overigens wel heel vreemd opgedroogd  :(

BJ