Effectieve visdag in Duitsland plannen.....

Started by iMarco, May 11, 2015, 23:07:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Mooi man!  ::goodjob::

Een aantal antwoorden op jouw vragen:
- Ja, er zitten ook grotere vissen;
- Je kunt ze ook dead drift vangen, ik vis meestal zo;
- De forellen zitten vaak op plaatsen waar je ze niet verwacht, ook in de zeer snel stromende en wit schuimende stukken rivier.

Oh ja, als de vissen stijgen en ze pakken niet jouw droge vlieg, vis je met de verkeerde vlieg. Blijft heel vaak stof tot nadenken, ook voor zeer ervaren vliegvissers...
::wtf::

BV

Marco,

Ik zou me maar tevreden stellen met vissen tot 35cm , er zijn zat rivieren waar 20cm de standaard maat is.

Voor de heel woeste en snelstromende stukken vis ik met een heel zware nimf (4mm tungsten) en beetverklikker door voor en achter ieder rotsblok in te werpen.
Zoals Ray al zij , ze kunnen overal zitten.

iMarco

Bedankt voor jullie reacties en de wijze waarop jullie vissen. Daar leer ik ook weer van. Ja Ik ben ook zeker tevreden met de 35 cm vissen die erbij zaten. Mijn vraag betrof meer wat ik zoal nog meer kan verwachten... Bovendien zijn ze erg sterk vergeleken met de vissen in de Nederlandse wateren heb ik het idee...

maurice

Fijn dat je hebt gevangen.
Mooie dag geweest dus.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: Beertje on May 20, 2015, 16:41:44
Ik heb enige weken geleden een fischereischein" gehaald op het stadhuis Van Uelsen. €30,- en levenslang geldig. :) ;) ;D

Levenslang?????
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

#30
Yep. Er staat geen eind datum op. Dus niet geldig tot.......

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Da's goed nieuws, maar ik vind de foto niet echt lijken Jan :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Quote from: Beertje on May 21, 2015, 08:49:22
Yep. Er staat geen eind datum op. Dus niet geldig tot.......

Het nadeel van deze vergunning is dat je officieel in Duitsland nee in Niedersachsen zelf moet wonen en het examen voor moet doen.
En dat heb ik uit betrouwbare bron.
Weet niet wat dat voor jou inhoudt Jan, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

#33
Mauric, denk je,  als dat zo was, dat ik deze vergunning gekregen had op het stadhuis, toen men vernam dat ik Nederlander was?

( ) Een club lid heeft met  de zelfde vergunning een "genhmigung" voor het vissen in de Eifel gekregen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Bram, de kop links is niet op de vergunning gekomen hoor.Ik had een nog veel knappere foto. ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

In Niedersachsen benötigen ausländische Touristen zum Angeln keinen Fischereischein. Sie sind damit Deutschen gleichgestellt. Den niedersächsischen Fischereischein können Ausländer allerdings nicht erwerben solange sie ihren Hauptwohnsitz in ihrem Heimatland und nicht in Niedersachsen haben.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

Maurice, Als ik dat goed lees dan zou ik er geen kunnen krijgen als ik niet in duitsland woon. waarom krijg ik en anderen dan wel een?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Waar gewerkt wordt worden foutjes gemaakt zou ik kunnen zeggen,
Maar ik zou het ook niet weten Jan.
Zou jammer zijn dat je denkt alles goed geregeld te hebben in eenkeer de problemen krijgt.
::bbq:: ::proost:: ::proost::