Zuid Frans dilemma: Grote Kopvoorn vs Kleine Forel

Started by wh82, July 02, 2015, 13:27:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gijsie20

Ik vang er regelmatig ook op een zwarte woolly bugger.


FSCHAMP

Kopvoorns zijn echte alles eters en het is ook een rover.  Je kan hem dus inderdaad op streamers vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wh82

Daar stond ik dan... 's ochtends vroeg langs de Vis. Midden in een hatch van witte meivliegen.. en NIETS maar dan ook NIETS wits in de doos...
Forel en kopvoorn aasden naast elkaar.
Die ochtend alleen kleine kopvoorn op de Red Tag gevangen. Op de een of andere manier vangt dat ding altijd. De grotere kopvoorns en de forellen moesten er helaas niets van hebben, t leek vast niet genoeg op een witte meivlieg ;)

quaden


wh82

Dat hangt er vanaf waar.. ;) Bij Cirque de Navacelles moet je idd even wennen maar verder stroomafwaarts goed te doen..

quaden

daar is ie inderdaad heeeel koud, maar wel een mooi stukje natuur!!!

wh82

Zeker! Supermooi! Daar ook niets gevangen. Wel (mini)forel gezien maar die keek redelijk hautain naar alles wat ik aanbood.. (of was al verdwenen voor ik het kon plaatsen)

harry

hallo

maar hoe waren de vangsten over het algemeen dan daar?

sjoerd

Quote from: harry on August 06, 2015, 14:59:11
hallo

maar hoe waren de vangsten over het algemeen dan daar?

Volgens mij schrijft hij:  "daar ook  niets gevangen."
Dus de vangsten lijken mij duidelijk! :'( :'( :'(

wh82

Quote from: harry on August 06, 2015, 14:59:11
hallo

maar hoe waren de vangsten over het algemeen dan daar?
Bij Cirque de Navacelles is het erg moeilijk en is het water ijskoud.
Verder stroomafwaarts is het qua kopvoorn prima te doen, de grotere zijn moeilijker maar niet onmogelijk. Forel is me niet geluk maar ik heb maar 1 keer vroeg in de morgen gevist en ik had wellicht niet de juiste vlieg (er was een hatch van witte meivliegen) of ik ben wat schuwe forel betreft te onervaren..