Reel tot 300,- ervaringen?

Started by Rick, February 24, 2013, 00:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rick

Ik ben aan het kijken voor een andere reel voor m'n #7 set.  Ik heb nu een Dutch rio Grande  (10 keer gebruikt)  Maar ik wil toch iets anders..
Deze is voor een 7,8,9 lijn en is eigenlijk iets te "lomp"..
En ik ben nou eenmaal materiaalgeil..
Ik heb verschillende dingen op het oog, zoals de Hardy Ultralite dd 6000,  de Sage 4260, Lamson Speedster 3  enz.  Dit zijn reels die me qua uiterlijk aanspreken maar
geen idee hoe ze in het gebruik zijn.   Zijn er mensen die me iets zinnigs kunnen vertellen over deze reels of die misschien suggesties hebben in deze categorie?

Rick

Wat voor mij heel belangrijk is, is de slip van de reel.  Deze moet echt perfect zijn en zonder enige hapering starten en werken..

Raymond

Kom ik weer: Danielsson L5W 6NINE
::wtf::

Alex

Pff #7
Denk ik al snel aan minimaal 3 spoelen.
Hardy ultralite cls 7000 misschien?

Alex

Arjan Maat

Hallo Rick,

Als je een budget hebt van €300 wat tegenwoordig toch al een serieus bedrag is kan ik me idd helemaal aansluiten by Raymond . . . Danielsson L5W 6Nine. Een reel die normaal boven je budget zou zitten, maar momenteel heeft Danielsson met zijn dealers de reels in de aanbieding. Op alle Danielsson reels en spoelen zit momenteel een 30% korting.

http://www.pro-flyshop.com/products/danielsson-l5w-6nine-2

Als je er dan binnenkort ook nog een reservespoel bij koopt ben je denk ik grotendeels klaar. Dan heb je daarna alleen nog maar tijd nodig om het te gebruiken.

TL Arjan Maat

Sieger

Voor dit budget is wat mij betreft de Danielsson l5w six-nine het beste wat er te koop is.... Echt 'brute' werkpaarden met een ongelooflijk lekkere slip... (al uitgeprobeerd op roofblei )... Super opstart zonder hapering en mooi in te stellen...

Als je meer uit wil geven... De Hatch 7.... Als het kan nog betere slip en ook nog een prachtig handwerk....


Sieger

Rick

Ik heb de danielsson effe online bekeken en ik lees er goeie dingen over.  Je moet ze alleen wel even kunnen voelen.
Eens kijken of iemand ze in huis heeft op een redelijke afstand van huis..
De Hatch reels vind ik een beetje te gek. Vanaf 475,-...   Ik wil de Dutch de deur uit doen maar geen honderden Euro bij leggen..
De Hard cls weet ik niet.. Ik heb niet zon goed gevoel bij cassette systemen..
Ik heb er wel drie lijnen bij dus eigenlijk moeten er nog 2 spoelen bij.  Maar dat kan altijd nog..

Niemand ervaring met Lamson reels?  Die Speedster heeft qua uiterlijk toch wel een voorsprong...
Als het goed is kan ik van de week de Sage 4260 even vasthouden..   

Uiteindelijk is die Dutch ook geen slechte reel maar ja, als ik wat in mijn kop heb ....

Mike

#7
Ik zou ook eens kijken naar de Nautilus FWX.
Deze valt precies binnen je buget en heeft een geweldig duurzaam en super soepel slipsystheem , ook is hij nog eens feder licht.
Ik heb onlangs mijn Sage 4560 reels verkocht en drie fwx reels er voor in de plaats en ik ben tot dusver erg tevreden.
De echte tests komen in maart als de wedstrijden weer beginnen maar ik hoor verder ook alleen maar goede verhalen.
Ik denk dat je echt waar hebt voor je geld bij deze reels
Dat witte vakje aan de binnenkant is wmb ook echt briljant
Kijk maar eens naar dit promo filmpje https://www.youtube.com/watch?v=i4Rno_KgIWo&feature=youtube_gdata_player
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Rick

Ik zal eens kijken of ze ergens in de buurt te bewonderen zijn, Mike...
Ze gaan er bij op de lijst..

Rick

Inmiddels een aantal reels in m'n handen gehad, maar het wordt een moeilijk verhaal, denk ik...
Reels die hoog aangeschreven staan kunnen mij qua slip niet bekoren..  Morgen nog een paar te gaan maar het lijkt er steeds meer op dat die Dutch helemaal zo gek nog niet is...

Mike

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en waarom.

Heb je de Nautilus al geprobeerd?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hans-oet-remunj

Quote from: Rick on February 27, 2013, 21:59:46
Inmiddels een aantal reels in m'n handen gehad, maar het wordt een moeilijk verhaal, denk ik...
Reels die hoog aangeschreven staan kunnen mij qua slip niet bekoren..  Morgen nog een paar te gaan maar het lijkt er steeds meer op dat die Dutch helemaal zo gek nog niet is...


Hm...  Vraagje, kun je aangeven waar je die reel voor  wil gebruiken, dat het zo kritisch komt met die slip ?  Met extreem dunne tip op grote vis ?  ???

Rick

@ Mike:  Nee, ik heb 'm nog nergens live gezien...

@ Hans:  Het komt eigenlijk niet heeeel kritisch qua slip.  Ik heb er alleen zo mijn eigen gevoel bij.  Het opstarten zonder haperen vind ik bijvoorbeeld heel belangrijk.
En dat valt voor mijn gevoel bij veel reels nog tegen.  Niet dat het niet goed zou gaan, maar als ik knap geld ga uitgeven voor iets, moet ik er wel een goed gevoel bij hebben.
Ik gebruik de set eigenlijk voor al mijn visserij, snoek karper en OVM. En af en toe een forellenput maar daar ga ik geen lichtere set voor aanschaffen.
Met name voor de karpervisserij vind ik de slip heel belangrijk.  Als je op karpers boven de 10 kilo vist moet je materiaal wel in orde zijn.  Ik heb wel meegemaakt dat een schup van 85 a 90 cm en 10 tot 12 kilo gewoon in de eerste run 40 meter lijn neemt..
En de meeste reels die ik gezien heb, inclusief mijn Dutch, zullen het ongetwijfeld wel redden maar ik heb nou eenmaal dat gevoel...

Rick

Ik had de link al van iemand gekregen...  Ik heb me laten vertellen door mensen die het (zouden kunnen) weten dat ie er maar 1 of 2 op voorraad heeft en dat ie ze voor die prijs niet kan inkopen...
Maar goed, ik heb 'm vanmiddag gevoeld maar ik was niet onder de indruk...
Voor mij valt ie af..

Rick

Kom op jongens,  niet in mijn topic aub... ::zucht::
Iedereen die googled op Hatch komt die prijzen tegen..  En het is aan de aanbieder wat ie voor z'n handel vraagt..  Er zal heus wel een haak of een oog aanzitten als het prijsverschil zo groot is...

Arjan Maat

Quote from: MarcelN on February 28, 2013, 22:45:34
Dit is geen geld zeg, kan de 'Pro-Man' een voorbeeld aan nemen!
http://www.brinkhoff.com/Rolle/Hatch-Rollen/Hatch-Finatic-5-Plus-Fliegenrollen.html
Koop er 3 en betaal er 2, in verhouding tot de sponsert dan he ;D  ::wtf:: ik ga er ff en paar bestellen.

Om dit soort domme opmerkingen heb IK de PRO-MAN ook aangegeven te stoppen met het sponsoren van dit Forum. De PRO-MAN zit ruim onder de prijzen die links en rechts voor de Hatch reels worden gevraagd! Dat jij Marcel, misschien een heel intieme relatie hebt met andere leveranciers dat is jou eigen beslissing. Ik de PRO-MAN heb vorige week Rick. . . de aanvrager van deze vraag / post aangeboden geheel ZONDER verplichting een Danielsson L5W 6Nine op te sturen zodat hij deze eens kan "voelen". Reden. . . . ik wil graag service verlenen, en nadat ik vorig jaar alle shit aangaande betaalde en kapotte Loop lijnen kosteloos en belangeloos heb opgelost heb jij denk ik niet meegekregen.

Ik ga lekker andere dingen doen, neem jij ff contact op met de meneer van Brinkhoff, aan die Hatch reels kan jij je geen buil vallen! Aan deze posting van jou zitten wel consequenties, maar die zijn dan geheel voor JOU rekening.

TL Arjan Maat   

HappyFisherman

Hoe moet ik hier nu weer op reageren... ???
Echt mooi KUT dat 1 weer een boel kan verpesten voor de rest.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Moderator

Waarom laten we dat dan toe?


er zullen altijd mensen zijn die zulk soort opmerkingen maken .


Maar het zijn altijd eenlingen , terwijl de rest er heel anders over denkt.


Laten we ons vanaf nu gewoon niets aan trekken van 1 rare eend in de bijt.




Ik hoop ook dat onze zeer gewaardeerde sponsoren inzien dat het hier slechts om een eenling gaat en niet het hele forum.








Rick

Jongens,
Het topic heeft voldoende info opgeleverd en wordt nu vakkundig naar de vernieling geholpen... ::wtf::
Van mij mag ie dicht en verwijderd worden. ::muur:: ::muur:: ::muur:: ::muur:: ::muur::

Moderator

Op verzoek van Topic starter gelocked.