Fly fishing Maasvlakte/Europoort

Started by FSCHAMP, November 12, 2018, 18:21:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Eindelijk de tijd gevonden om een filmpje te maken van een aantal trips naar de Maasvlakte.

https://www.youtube.com/watch?v=dorjyEudwM4&t=3s
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Martijn


paul de bruijn


Menno_siemensma

Leuk filmpje, geeft wel goed weer hoe het vissen daar is.
Wel zou ik volgende keer de stukken waar je gewoon aan het gooien bent weglaten. dat is zo 5 min tijd die je kijkt naar een paar handen die een lijn gooien. Even kort over het dubbelstrippen en bv de boten is prima maar de rest is gewoon niet zo boeiend. Het stuk vanaf 11:30 ongeveer is zoals het lekker wegkijkt, actie weinig loze momenten en resultaten :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Menno,

bedankt voor reactie en de info, maar ik wou ook een beetje weergeven dat je daar niet altijd pakken visvangt en dat je soms veel uren moet maken als je succes wilt hebben, vandaar dat ik deze stukjes in het filmpje heb geplaats, maar ik zal er de volgende keer op letten.

@Paul en Martijn, bedankt voor de leuke reacties.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

#5
 ::goodjob::

Niks mis mee, mag best wel eens worden getoond dat niet iedere worp vis oplevert.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Joost S.

#6
Mooi hoor, en inderdaad mensen. Als je daar nog nooit hebt gevist, zeker als je nooit zeevist of in havens en dergelijke.... moet je echt eens naar toe gaan. Je weet niet wat je ziet. Je voelt de stroming en oerkracht daar, vol in een havengebied, en toch heb je het gevoel dat je midden in de natuur staat.

Heel apart, en heel erg mooi.

Ik vind wel dat je wel wat moet kunnen met de vlieghengel hoor. Ik moet eigenlijk nog een hoop leren wil ik daar goed uit de voeten kunnen. Maar met een spinnertje kan je daar ook mooi aan de gang. En nog een tip, niet onbelangrijk, ga er niet in je eentje vissen, of blijf dan van de kribjes af en ga veilig langs de kant staan. Want het kan heel link zijn.

Dit jaar niet geweest op de landtong ondanks dat ik dat wel van plan was. Kwam steeds niet uit. Volgend jaar ga ik weer die kant op, dat is zeker.

Thanks voor het filmpje,  ;).

Ps. Is dat niet een vette plek voor een forumdagje? Die landtong?

Bert J.

Mooi filmpje, Gino! Heerlijk om te kijken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Allen bedankt voor de feedback ivm het filmpje.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rene V.

#9
Leuke film Gino.Goede weergave van de omgeving en de visserij.Leuk dat je laat zien dat de zeebaars ook verder op de Waterweg zit dus niet alleen hutje/mudje op de gekende stekken ;D

Groet Rene V.

Gerrit59


FSCHAMP

Heren bedankt voor de goede commentaren.

@ Rene V : Bedankt om me in contact te brengen met het zeebaars vissen, ik vergeet nooit onze eerste trip.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rene V.

Graag gedaan Gino en leuk te zien dat je doorgaat!

MarcelN

Alles is al gezegd Gino, mooi werk.
Ik vond de stekken al zo verdacht bekend en meer iets voor ReneV, dat is nu duidelijk ;)

FSCHAMP

#14
Marcel ik ben nochtans maar één keer met Rene mee geweest en toen hebben we twee stekken aangedaan. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor want hij is diegene, die me de eerste keer met raad en daad heeft bijgestaan in mijn eerste stappen naar het zeebaarsvissen. 
De andere stekken in het filmpje heb ik zelf gevonden na heel wat zoek werk en zelf uitproberen samen Jo.  Ik ben heb ook tweemaal een Dyckers zeebaars weekend gedaan om meer stekken te leren kennen. Nu, ik heb zowat heel de maasvlakte gedaan, maar je trekt toch meestal terug naar de stekken waar je succes had.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Mooi Gino, hoeveel uren vissen vs gevangen vis? Overigens kijk je wel erg serieus beetje lachen geeft de echte emotie beter weer denk ik.  ;D

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Quote from: Bone F on March 17, 2019, 08:58:48
Mooi Gino, hoeveel uren vissen vs gevangen vis? Overigens kijk je wel erg serieus beetje lachen geeft de echte emotie beter weer denk ik.  ;D

Een gemiddelde van 2 vissen per sessie (een sessie is meestal zo'n 8 h vissen).  Je hebt gelijk, maar ik ben altijd bang dat dan de foto niet goed genoeg is.  Foto's zijn meestal met zelf ontspanner genomen omdat ik meestal alleen vis en dit betekend dat ik het resultaat pas achteraf zie. Ik wil de vis natuurlijk ook zo snel mogelijk terug zetten en ik zie dus regelmatig achteraf dat ik te serieus op de foto sta.  Ik heb nu een tripod gekocht en ga proberen foto's te nemen met smartphone zodat ik mezelf kan zien.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Voorbeeldjes:😃😄😀😁😉

Menno_siemensma

Hoe staat het ervoor met de zeebaars en fint? Is het water nog te koud of zitten ze er al?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ben Tabak

Zeer matig nog Menno.....
Grt. Ben

Menno_siemensma

Quote from: Ben Tabak on May 20, 2019, 16:52:09
Zeer matig nog Menno.....
Grt. Ben
jammer maar wellicht later in de week nog wat kans. Dan gaan we vooral op ovm los.  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

Zaterdag geen finten in de oppervlakte gezien, dan ook niet gevist.
Ook geen zeebaars gezien, trouwens.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Joost S.

Ik las dat het zeewater nog relatief koud was afgelopen week. Geen kenner, maar misschien nog te koud voor de intrek van fint ed?