Februari vliegvissen in de 1e categorie?

Started by marcel1, January 01, 2013, 19:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcel1

Hoi,


In Februari ga ik naar Du gard, dit is nog voor dat het seizoen voor de 1e categorie geopend is.
Geeft het problemen als ik vis vang in de 1e categorie? (forel achtige)


Gr.Marcel






Nootjez

gesloten is gesloten...

Ben al meermaals naar frankrijk geweest en nog nooit een controleur gezien. maar ja, als het niet mag...

Rene V.

Kijk goed uit in Frankrijk,vis je op een illegale manier pakken ze zonder probleem je visspullen af, eventueel met alles wat er bij hoort.Vele karpervissers hebben dit al aan den lijve mogen ondervinden.

Rene V.

marcel1

ik bedoel ook niet illegaal  maar gewoon vis op categorie 2 zoals kopvoorn en andere witvis soorten, want daar is het seizoen nooit voor gesloten zoals ik het begrijp ik.
als ik dan als bijvangst forel vang wat heel normaal is kan je dan al een probleem hebben?

harry

ik denk dat je in een als 1e catagorie aangemerkte rivier gewoon dan niet mag vissen

ik ga al jaren naar frankrijk en heb ook al regelmatig controle gehad ik zou het risico niet nemen en gewoon lekker in een 2e catagorie gaan vissen

en mooie kopvoorns geven veel meer sport  dan de over het algemeen mini forelletjes in frankrijk

harry

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

marcel1

ja die kopvoorns geven zeker sport ook dit jaar in de zomer was het feest en heb ik een aantal mooi mogen haken op mij #3.





jur606

marcel gevangen op???? (welke vlieg)
Controles zijn niet heel vaak maar wle heel steng

marcel1

Gevangen op imitatie sprinkhaan met rubberen pootjes.
Vooral de grotere Kopvoorns kunnen hier niet vanaf blijven.
Aanbeten waren soms snoeihard.

jur606

ja heb ooit (voor vliegvis tijdperk) na 2.5 week met spinhengel met stokbrood en allelij andere dingen niks gevangen terwijl er genoeg vis zat in kleine beekje

toen kreeg ik een sprinkaan te pakken aan de haak lukte niet 2e sprinkaan bleef soort van zitten gooi in zinkt af kopvoorn komt langs draait op hap hangen binnen 30 sec vis?

btw geven die wle een sport nu nog dit jaar op vliegenhengel ik zou het weten forelletje vs kopvoorn  (voor mij kopvoorn dan :P)