Nog één keer in februari... op snoekenjacht...

Started by Sieger, February 26, 2012, 19:31:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag lekker op jacht geweest en gevangen.... Verslag met grote foto's via mijn Blog.... http://tight-loops.nl/?p=1326



De dagen vliegen voorbij en voor ik het in de gaten had, was het al weer weekend... SNOEK-tijd.... Niet dat dit standaard is, maar ik probeer in elk geval 1 dag per weekend vrij te houden om te kunnen vissen.... Nu in deze tijd betekent dat toch voor al op jacht naar de snoek... En dat vind ik helemaal niet erg... ;)

Samen met Pierre dus lekker op pad... de temperatuur was prima en het bleef droog... een prima dag om de streamer nat te maken dus.....

We ontdekken steeds meer dat er op een half uurtje van Apeldoorn toch best veel leuke plekjes te vinden zijn, dus niet al te ver weg maar naar een bekende plek met stromend water... Het water was mooi helder vandaag... en al het ijs is inmiddels verdwenen... het water s nog wel behoorlijk koud, maar begint nu toch langzaam aan op de goede "bijt-temperatuur" te komen... Er moet dus gescoord kunnen worden vandaag...

's Morgens zijn we lekker aan de gang en zien we veel actie.... Ik krijg een stuk of 3-4 volgers die ik zelfs heel voorzichtig in de streamer zie happen, maar doorbijten ho maar....


Mooie dril en lekker vechten op het stromende water....

Pierre heeft ook een aantal volgers en een paar bijters, die vervolgens net zo snel weer loslaten.... Eén van de groene dames is toch wat onvoorzichtiger en blijft hangen... Een mooie dril en leuk gevecht volgt... Op dit stromende water doen de snoeken toch net iets meer dan in de Polder, waar het spektakel na de aanbeet vaak voorbij is..... Een mooie snoek van rond de 70 cm. is het resultaat... Op naar meer...


Pierre met een mooie dame....

Zo vlieg de ochtend voorbij en voor ik het besef is het tijd om een hapje te eten en dan ook gelijk maar te verplaatsen.... Een nieuw stuk op het zelfde water levert is eerste instantie helemaal niets op... Pierre smijt zijn streamer naar de overkant en komt muurvast te zitten... Even omlopen en losmaken... gelijk mooi de gelegenheid om die kant van de oever maar eens af te vissen...

Na een aantal keren schiet er plotseling een mooie snoek onder de over vandaan die mijn Hardy-streamer gulzig naar binnen slokt... Gelukkig, ik ben ook van de nul af... Ook een mooie dame van ong. 70 cm.....


Volgevreten en mooi getekend.... klaar voor de paai ???

Zo langzamer hand loopt het al richting de tijd dat we op moeten breken... Nog een klein stukje afvissen en dan moeten we toch echt.... Ik gooi de lijn cross over de beek en in het midden plotseling BAM... Vast en hangen... Yes vis... Ook hier weer een mooi gevecht.. de vis trekt zichzelf een aantal keren naar de diepte, maar uiteindelijk wordt ze toch geland... Weer een mooie 70 cm. en een dikke pens...


Mooie vette dame... nr. 2 van de dag... :)

Zo werd weer een heerlijke dag afgesloten... We hebben volgers en bijters gehad ... En allebei vis... Heerlijk en prachtig..... Nog een maandje en dan gaan de snoekspullen even in de kast... Maar... nog een hele maand om op jacht te gaan... :)





Sieger

A{b}r{a}xa{s}

 ::klappen:: mooie visjes weer Sieger, leuke foto's ook :)

ben


Troutbuster

"Petri Heil"


Raymond

::wtf::

Sieger

Thanks mannen.... Begin het steeds leuker te vinden... Zeker nu we bijna elke keer ook vangen....  ;)


Sieger

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


harlin

Ben gisteren nog even geweest, je kon hier over de spinners stroffelen.  :(
De bootjes trolden wat rond, was er klaar mee.
Vandaag nog een vruchtbaar tijdje in de haven gehad. ;D

Wat ik mis, vang jij nu.  ;)
Leuk hoe je met de dames er op staat.
Het lijken wel meterdames.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Quote from: harlin on February 26, 2012, 21:21:26
Ben gisteren nog even geweest, je kon hier over de spinners stroffelen.  :(
De bootjes trolden wat rond, was er klaar mee.
Vandaag nog een vruchtbaar tijdje in de haven gehad. ;D

Wat ik mis, vang jij nu.  ;)
Leuk hoe je met de dames er op staat.
Het lijken wel meterdames.  ;D

Ja mooi he... wat een groothoekje al niet kan doen... ;)


Sieger

DMeijer

Mooi verslag Sieger.
Ja, met deze weersomstandigheden wordt de 3 weken onthouding door ijs wel goed gemaakt, zeker als je iedere keer vangt.

Gert

Lekker hoor! Zeker als je inderdaad (bijna) altijd wat vangt.

peter

Mooie vissies Sieger die nieuwestok doet toch wonderen,je vangt ze toch regelmatig lekker hoor
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Marksman

Mooie vissen gevangen en een leuk verslag van gemaakt, lekker dagje geweest.

John

Mooie snoeken Sieger. Da's pas loon naar werken..... ;)

Hans. K.man


Mooie snoeken Sieger! daar doe je het voor. Ik zal zelf ook eens een keer een lijntje werpen deze week (vakantie !!!). Iemand nog tips voor de baars nu?

John

Quote from: Hans. K.man on February 27, 2012, 18:09:07
Mooie snoeken Sieger! daar doe je het voor. Ik zal zelf ook eens een keer een lijntje werpen deze week (vakantie !!!). Iemand nog tips voor de baars nu?

KLeine streamertjes of een red tag of pheasant tail op een haak 10 of 12. Zou een proberen bij de de sluis vlakbij je in het zwinderse kanaal.
Zit over het algemeen wel baars(jes) en wellicht ook nog een verdwaald snoekje.

http://g.co/maps/adyyn

Hans. K.man