Baggelhuizen today

Started by Gerrit72, March 18, 2014, 23:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72



Als rechtgeaarde plattelands vliegvisser, die dol is op die oerhollandse visjes die ons land te bieden heeft, is forel(put) vissen niet echt mijn ding. De laatste keer dat ik me eraan waagde was tijdens de forumdag van vorig jaar. Een echt feest zo'n dag, maar qua visserij sta ik liever op het Drentse platteland. Deze week had ik mn forel spulletjes bij elkaar gescharreld en nog snel wat streamertjes in elkaar geknoeid. Omdat ik hoorde dat de vissen vrij diep gevangen werden had ik ook verzwaarde streamertjes gemaakt. Eigenlijk moesten die nog even getest worden, wat ik vandaag van plan was. Maar ja, er moest ook gewerkt worden en helaas was het druk. De uren gingen voorbij en ik kon helaas niet weg. De halve middag was al voorbij, voor ik weg kon. Snel naar de plas, waadbroek aan, betalen en ri water.

Wat een rust, slechts 1 visser op de plas. De visser was de mij bekende Mark, die terwijl ik mijn spulletjes klaarmaakte met een mooie kromme hengel stond. Kort daarop alweer, waarna hij zijn 7e forel landde.



Dit gun ik een ieder op zaterdag  :)



De vis sprong op verschillende plekken, het beloofde wat. Na even turen over de plas, genietend van een rokertje, liep ik het water in en begon te vissen. Ik keek over het water en zag zo'n kleine blauwe F16 over het water scheren. Wat een mooi beest zo'n ijsvogeltje, ze zijn vaak te zien op Baggelhuizen.

Direct na aanvang van mijn visserij, betrok het weer, werd het donker en druppelde het zelfs wat. Geen springende vis meer en ook geen aanbeten.
Met Mark viste ik wat rond de plas, maar ze deden het niet, geen enkele aanbeet meer. Zonder vis naar huis...dat was me nog nooit gebeurd in Baggelhuizen. Nog één laatste worp dan...en nog een...en nog een...warempel een voorzichtige aanbeet, maar wel hangen.



Kijk, daar ben ik nou meer blij mee dan een forel van 10 pond  :) Een baars was mij nog nooit gegund. Na de start van mijn vliegvisserij, had ik vaak massel. Een heerlijke visserij, met af en toe mooie vissen op de kant, alleen die baars... Bij anderen lees ik wel eens dat ze een plaag zijn en in grote getale gevangen worden. Nou...door mij niet, tot mijn verdriet want baars klein of groot, vind ik een geweldig mooie vis! Hopelijk is de vloek nu opgeheven.



De plas ligt er mooi bij, maar het water staat hoog. Het advies een waadbroek mee te nemen is dan ook een goede. Zonder is er bijna niet te vissen. Denk wel even aan warme onderkleding, het water is nog behoorlijk koud (maar goed te doen). Gezien de vissen die ik heb zien springen, is er vis genoeg. Nu nog hopen dat ze zaterdag honger hebben. Het wordt vast e e n groot feest   ;D Tot zaterdag!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

 ::goodjob:: Jaja...daar is ie eindelijk dan!  :)

BV

Jawel man,  gefeliciteerd!

Arie de Vries

Mooi verslag Gerrit, komen zo helemaal in de stemming
Groet, Arie

wouter veuger

whoehoeee ::goodjob:: ;)

merijn1982

Gefeliciteerd met je baars. Hopelijk volgen er snel meer!!
Tight lines!!

eendagsvlieg

Een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan en dat nog wel op de plas van baggelhuizen. Mooi Man!
Benieuwd wat je komende zaterdag vangt, Steur??

Rene V.

Mooi Gerrit,eindelijk baars ;Dje ziet de aanhouder wint.

Groet Rene V.

Gerrit72


Tja René, het is wel geen Hollandse zeeforel, maar ik ben er blij mee  ;)
En een steur, dat zou lachen zijn, er zwemmen mooie rond op Baggelhuizen  :)
Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Al was het maar een 1,5 uur vissen, het was mooie voorpret voor aanstaande zaterdag. Ik hoop velen van jullie daar te zien.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

 ::goodjob:: en best wel een mooie. De nul is van het bord.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>