Idee nieuwe topic, samen bestellen

Started by Mike, February 09, 2014, 15:16:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Nou, na alle comotie denk ik niet dat een dergelijke topic een succes gaat worden :o
Wat even " hardop " denken op zondagmiddag al niet teweeg kan brengen  ::wtf::

Misschien toch maar een fb account  ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Killer-Bug

Met een vriend kan het wel met vreemden ligt het mischien moeilijker ?
Internet winkelen soms beter koop soms ook weer niet !
Maar heren dit noemt men concurrentie  aan de heren  winkeliers  om beter te doen en niet de denken dat je alleen bij hun terecht kan .
En hoeveel vliegvis winkels hebben hun eigen webschop ?
De meeste springen ook op die kar hoor .
En naar mijn bescheiden mening moet je ze niet heiliger maken dan de paus want het blijf hoe je het ook keert en draait een handelaar .
En bij een handelaar draait alles om winst .
En waarom wordt iedereen verondersteld een FB acount te hebben ik heb er geen en zal er ook nooit een hebben !!!
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

FSCHAMP

Quote from: Killer-Bug on February 10, 2014, 05:59:11
En waarom wordt iedereen verondersteld een FB acount te hebben ik heb er geen en zal er ook nooit een hebben !!!
8)
::agree::

Ook ik koop dikwijls via internet en zoals mike aanhaalde sommige dingen zijn hier inderdaad niet verkrijgbaar (ik spreek over België) en als je deze wil moet je wel via world wide web gaan. Ik heb een G3 Simms Guide vliegenvest in de states gekocht 140 euro ter plaatse (175 dollar) en die kostte hier in België 220 euro.  Als ik ze via internet had gekocht kwam er net geen 60 euro bij aan verzendkosten en tax. Dan scheelt het nog een pak.
Ik heb eind December bij A&M een volledige set gekocht voor te Czech nymphen gekocht omdat ik dit wil proberen en zij veel goedkoper zijn dan Belgische of Tsjechische vliegviswinkels.
Ik ben in voor zo'n topic.


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser

Quote from: Killer-Bug on February 10, 2014, 05:59:11

En waarom wordt iedereen verondersteld een FB acount te hebben ik heb er geen en zal er ook nooit een hebben !!!
8)

Het is je goed recht om buiten de werkelijkheid te leven  :P

Je hebt ook geen telefoon ,auto, email en ov-chipkaart neem ik aan?

FSCHAMP

Jawel,

maar FB accounts worden voor allerlei zaken gebruikt om info van je te achterhalen ivm je gebruiken, wat misbruikt kan worden. Ook werkgevers maken soms gebruik van FB accounts om je niet te selecteren voor een bepaalde job omwille van je sociale leven dat je ten spreide stelt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FlueFisker

Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

weerwolf

Ik zou niet zonder facebook willen. Het is veel directer dan het forum en je kan veel selectiefer zijn met je "vrienden"
Wel moet ik er bij zeggen dat ik het alleen voor het vissen gebruik en geen andere dingen op zet. Ik check mijn facebook vaker dan het forum.



Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco de Visser

Je moet inderdaad heel verstandig omgaan met de informatie die je op internet prijsgeeft. Dat geld niet alleen voor facebook maar ook voor diverse andere platform's .

FB kan ook in je voordeel werken,  werkgevers kunnen daar zien wat een goed mens je wel niet bent  :P


Killer-Bug

Quote from: Hilco de Visser on February 10, 2014, 16:58:46
Het is je goed recht om buiten de werkelijkheid te leven  :P

Je hebt ook geen telefoon ,auto, email en ov-chipkaart neem ik aan?
Ik ben niet geheel achterlijk maar als ik zie hoe FB sommige mensen hun leven beïnvloedt !
Neen dank u.
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Hilco de Visser

je loopt toch ook niet de hele dag op je telefoon te kijken zoals anderen..............

je bepaalt zelf hoe je met facebook omgaat .

Mike

Het is een beetje off topic maar ik neem ook zeker geen fb.
Afgezien van het feit dat ik ivm met mn werk niet aan fb doe, ben ik er sowieso niet echt een voorstander van.
Mensen zetten er werkelijk van alles op en al je info ligt gewoon voor t oprapen.
Verschillende instanties maken op uiteenlopende manieren (mis)bruik van fb accounts.
Ik heb al verschillende mensen in de problemen zien komen door FB.

En je bedoeld het vast als grapje Hilco maar om nou te zeggen dat mensen zonder FB, niet in de werkelijkheid leven, is natuurlijk echt nonsens. Ik zou zelfs eerder het tegenovergestelde durven beweren ???
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Maar goed, weer even on topic...

De reacties mbt het onderwerp zijn nogal wisselend maar er zijn denk ik genoeg voorstanders voor een tryout.
Als het werkt en de forumbeheerders er niets op tegen hebben start ik een nieuwe topic maar nu probeer ik het even hier.

Ik wil graag wat Congo Hair bestellen. Ik heb ook al bij A&M gekeken (overigens te gek voor woorden dat ik mij loop te verontschuldigen, maar goed ) maar ik kan daar niet de juiste kleurtjes vinden.

Ik wil een bestelling gaan doen bij Flytyers Dungeon.
Ze hebben daar alle mogelijke kleuren en het kost €1.75 per zakje.

Mocht je interesse hebben, dan zou ik je willen adviseren om de website even op te zoeken en te laten weten wat je zou willen hebben.
We kunnen daarna wel kijken hoe we het verder afhandelen...
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Kruijff

Haha, ik moet een beetje lachen om deze discussie, wat kopen buiten de grens tot wel of niet facebook gebruiken? wat een flauwekul, mijns insziens raken we ook geheel off topic. Mike heeft een, mijns insziens, best goed item aangestipt.

Dat dit een behoorlijke impact heeft op "ons" forum is een ieder inmiddels wel duidelijk. Laten we het wel of niet gebruiken van Facebook etc hier maar buiten laten. Misschien is het een idee om Mike via pm te laten weten als je interesse hebt? (Mits Mike dat ok vindt) Ben nl bang dat dit item niet de discussie oproept waarvoor het bedoelt is.

Gr Ed

Ps... Ik heb wel facebook, en weet hoe ik er mee om moet gaan :)
Gr Ed

Plantje

Quote from: Mike on February 09, 2014, 20:19:25
Een slotje lijkt me een beetje overdreven.
Ik weet niet hoe de beheerders van dit forum erover denken maar dergelijke vorm van censuur lijkt me een beetje vreemd.
Ondanks dat het forum gesponsord wordt lijkt me enige obejectiviteit wel wenselijk mbt andere initiatieve ten behoeve van ieders persoonlijke invulling van zijn hobby.
De discussie over Facebook laat ik even links liggen. Sommigen hebben dat helemaal ontdekt anderen zien er wat meer gevaar in. Start daar een apart topic over. Of beter nog: ga er lekker op Facebook over discussiëren!

Met betrekking tot dit topic: een slotje is niet nodig en dat komt er ook niet.

Joost S.

#39
Facebook, tsja.... Heb het nu ook een tijdje. En hoewel ik het graag gebruik zijn er ook wel zaken die me niet zo aan staan.

Bv....

Je leest een bericht dat iemand net een kind heeft gehad, met alle blije fotos en berichten er bij.

Een bericht later lees je van iemand anders die zijn kind is verloren aan die kutziekte.

En het gaat het maar door. Het is een emotionele achtbaan, waar blijkbaar iedereen doorgaat na het lezen naar de orde van de dag.

Ik vind dat moeilijk. Blijft altijd ff hangen bij mij helaas.

Maar ok, het hoort bij het leven zeg maar. Is meer mijn probleem dan van facebook, maar toch...

Privacy en zo interresseerd me geen reet. Ik ben wie ik ben, doe er maar wat aan. ;-)
-----


Even over dit topic. Gezamenlijk bestellen wordt ook een heel gedoe natuurlijk. Ik zat zelf meer te denken aan een aanbiedingen topic.

Dus kom je iets tegen voor een hele mooie prijs, dan kan je dat in dat topic aan geven zodat andere leden ook van die aanbieding kunnen profiteren indien gewenst.

Kan je zelf bestellen, geen geregel verder nodig.

merijn1982

Wel grappig hoe er gereageerd word op facebook. Past misschien wel een btje met het 'stoffige' imago wat soms aan  vliegvissen kleeft...
Ik snap sommige argumenten een beetje. De meeste niet.. maargoed dat zijn meningen en ieder heeft het recht op een eigen mening! Denk echter dat als je er goed mee om ( kan ) gaat/gaan.
Een ding wil ik echter weerspreken. Er word hier gezegd dat mensen aso gedrag vertonen op fb. Maar als ik zie hoe hier soms gereageerd word op elkaar. Totaal onzinnig en respectloos snap ik die uitspraak niet.. ik post meer op vliegvispagina's op fb dan hier. Simpel omdat de mensen op fb normaal reageren op berichten. Waar het hier nog wel eens anders kan zijn ( verborgen achter een verzonnen naam en een leuk plaatje.. )
Tight lines!!

Kruijff

Quote from: Natte vlieg on March 18, 2014, 17:35:33
Facebook, tsja.... Heb het nu ook een tijdje. En hoewel ik het graag gebruik zijn er ook wel zaken die me niet zo aan staan.

Bv....

Je leest een bericht dat iemand net een kind heeft gehad, met alle blije fotos en berichten er bij.

Een bericht later lees je van iemand anders die zijn kind is verloren aan die kutziekte.

En het gaat het maar door. Het is een emotionele achtbaan, waar blijkbaar iedereen doorgaat na het lezen naar de orde van de dag.

Ik vind dat moeilijk. Blijft altijd ff hangen bij mij helaas.

Maar ok, het hoort bij het leven zeg maar. Is meer mijn probleem dan van facebook, maar toch...

Privacy en zo interresseerd me geen reet. Ik ben wie ik ben, doe er maar wat aan. ;-)
-----


Even over dit topic. Gezamenlijk bestellen wordt ook een heel gedoe natuurlijk. Ik zat zelf meer te denken aan een aanbiedingen topic.

Dus kom je iets tegen voor een hele mooie prijs, dan kan je dat in dat topic aan geven zodat andere leden ook van die aanbieding kunnen profiteren indien gewenst.

Kan je zelf bestellen, geen geregel verder nodig.


Ben het helemaal met je eens! Ik ben er ook zo een....iedere gek zn gebrek zeg ik altijd maar.
Gr Ed

Hilco de Visser

Quote from: merijn1982 on March 18, 2014, 18:32:53
Wel grappig hoe er gereageerd word op facebook. Past misschien wel een btje met het 'stoffige' imago wat soms aan  vliegvissen kleeft...
Ik snap sommige argumenten een beetje. De meeste niet.. maargoed dat zijn meningen en ieder heeft het recht op een eigen mening! Denk echter dat als je er goed mee om ( kan ) gaat/gaan.
Een ding wil ik echter weerspreken. Er word hier gezegd dat mensen aso gedrag vertonen op fb. Maar als ik zie hoe hier soms gereageerd word op elkaar. Totaal onzinnig en respectloos snap ik die uitspraak niet.. ik post meer op vliegvispagina's op fb dan hier. Simpel omdat de mensen op fb normaal reageren op berichten. Waar het hier nog wel eens anders kan zijn ( verborgen achter een verzonnen naam en een leuk plaatje.. )

en zo is het !!

gijsie20

FB is zooo 2012..
Ik heb wel een page, maar heb hem nog nooit echt gebruikt, ook geen behoefte aan, lekker belangrijk waar iedereen mee bezig is..als iemand een pizza eet wordt het nog gedeeld, en 1000x geliked  :o Zonder dat ik er aandacht aan besteed krijg ik al genoeg spam van ze.

Het idee van Mike vind ik wel goed..zie je genoeg in andere hobby's voorbij komen ( bijv. computerspullen ed)

Ik zal er alleen denk ik geen gebruik van maken, het gene ik nodig heb aan spullen is in de EU ook te vinden.

Gr

En ps. stoffig...neen ben ook van 1982  ;D

JB

Quote from: merijn1982 on March 18, 2014, 18:32:53
Er word hier gezegd dat mensen aso gedrag vertonen op fb.

Dit wordt toch nergens gezegd?
Het enige dat enigszins in de buurt kwam was,
Quote
Het is toch om te huilen dat vrijwel niemand de trilling in z'n broekzak kan weerstaan om weer dat smartding te grijpen.
Hebben zelf niet in de gaten hoe a-sociaal hun zg. sociale gedrag is.

En dat was toch volgens mij een terechte opmerking, want als men tegenwoordig in een uitgaansgelegenheid met meerdere mensen aan een tafel zit ben je al blij als er 1 persoon aanspreekbaar is die niet zijn account aan het checken is of met iets anders op zijn smartphone bezig is.

En nu weer on topic.

Ook ik koop regelmatig mijn spullen over de grens. In de meeste gevallen wacht ik tot ik voldoende kan bestellen om de verzendkosten niet te hoeven betalen. In geval van de USA kijk er op de volgende manieren naar;

  • is het in Europa echt niet te krijgen dan neem ik de overige kosten op de koop toe, ben dan ook niet afhankelijk van anderen om iets te gaan bestellen.
  • igv de duurdere items, houd ik de dollarprijs als euro aan is het dan nog steeds een stuk goedkoper dan bestel ik het in de USA en anders maak ik iemand dichter bij huis blij met de bestelling
Als voorbeeld mijn laatst aangeschafte ECHO glass #3, na even zoeken kwam ik op een site waar de Europrijs bijna gelijk was aan de Dollar prijs dus gewoon hier besteld. Had daar de huidige europrijs gestaan dan had ik hem in de USA besteld.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

eddy

ik zou niet weten waarom je niet met meerdere mensen tegelijk zou kunnen bestellen om zo kosten te besparen.
Ik heb een hond die alleen vers vlees krijgt, via een Forum worden daar ook afspraken gemaakt om samen te bestellen.
Vindt je het niks en bestel je liever bij een sponsor, ook goed toch....?