Oostvoorne ... best vet!!

Started by Koen, August 05, 2012, 01:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky Boy

Mooi verslag van een trip naar het Oostvoornsemeer!
Koen kan goed vissen - en minstens even belangrijk - goed met kritiek omgaan.

.Tom.

Zeer mooi verslag en schitterende foto's  ::goodjob::

Koen

Ik ben vanmiddag ook ff geweest. net terug. In den middag was het lekker. weinig wind, kalme stukken van de forel druk bezig was. Ik heb er 4 mogen haken en 3 mogen landen. Later op de avond ging de wind draaien en nam toe is sterke. Het was nu tegen de wind in gooien met schuimkoppen op de golven. Ik vond het toen wel mooi geweest en ben naar huis gegaan. Kwam Troutbuster en maatje nog wel tegen op de terug weg :)





zie hoe netjes ze op het wier liggen? :P

BV


Marnix

mooie forellen zeg!
Koen, hoe lang is de leader waarmee je vist?
ik ga morgen namelijk even kijken daar.
En maakt het erg uit op welke plekken je vist? of kan je overal principe vis vinden daar..

Koen

mijn leader is een braided leader van, 120 of 160, weet het niet meer, en dan een meter of 2 tippet. Wel droog, zwart torretje heb ik goed mee gevangen :). Kwa plekken, je moet gewoon ff kijken waar ze zitten. als het niet te hard waait en het water wat rustig is kan je ze wel zien zwemmen en stijgen :)

Marnix

ga het is proberen, bedankt voor de info :)

hendri

Haha mooie foto's in het wier koen! Daar heb je de wieslippen mooi tuk mee. :-)

Franky Boy

Na het bekende recept voor 'Paling in het groen', hebben we nu dus ook 'Forel in het groen'.
Dankzij Koen!
Geen recept om ze op te eten, maar om ze weer onbeschadigd terug te zetten!
::goodjob::

Koen

het verbaasde me een beetje hoe hard die kleine rakkers nog vechten. de een probeert zo hard mogelijk weg te zwemmen en de andere probeerd zo vaak en zo hoog mogelijk te springen. Ik vis daar met een 6 en die kleine laat hem al goed buigen. Ben benieuwd wat een 60+ gaat doen :P

Christof van den Berge

Helaas gisteren avond voor throutbuster en mij weinig succes.
Enkel throutbuster heeft 1 aanbeet gehad.
Van 17.30 tot 22.00 gevist, maar haast geen actieve vis aan de oppervlakte gezien, mischien door de draaiende en aantrekkende wind.

Volgende keer beter!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Koen

dat is jammer. Ik hoop dat er straks nog wel wat te vangen valt :)

Franky Boy

Niet alleen eendagsvliegen hebben soms hun dag niet  ::)
Het blijft een moeilijk water met soms zeer wisselende vangsten en vaak helemaal geen vangsten  :(

vliegvisgek

nou koen je doet het goed als ik het zo lees de meeste vangen nada niks netjes hoor wou dat ik er dicht bij woonde dan wist
ik het wel  ::goodjob:: ::goodjob::

Christof van den Berge

Jah idd...
Je hoort vaker dat er niks gevangen word dan wel
Het is een schitterend water om je helemaal uit te leven.
Gister was voor mij de eerste keer maar zeker niet de laatste...

Succes Koen vanmiddag en kijk al weer uit naar je visvriendelijke fotos ;) ;)
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

drefter

Ik weet niet of koen en perry nog iets hebben gevangen zij kwamen aan toen ik weg ging ik heb een uurtje of 5 gevist niets gevangen 1 volger gehad en dat was het toen nog ff op de fint wezen kijken maar die zaten te ver weg best verbrandekop dat wel voor de rest vis loos.



Gr martin

Marnix

Erg mooi daar, en me eerste worp in het ovm en meteen een aanbeet :P helaas misgeslagen. Later op de dag was er wel een aardige wind. Ook nog 2 vliegen gekregen en wat tips van een andere visser die er vaak vist.
verder nog 1 aanbeet gehad en net voor ik naar huis ging had ik nog een volger die recht voor me voeten zich omdraaide, felroze kleur had die forel :D. Kom er zeker nog terug :)
Koen herkende je me aan mijn mooie waadpak ???

Koen

Weer een geslaagde dag. Inderdaad veel wind. Droog ging dan ook niet echt. Perry ging mij het streameren wel even laten zien en dat heeft hij. 2 mooie gevangen en een aantal lossers waaronder 2 hele grote. De laatste was hij zeker 5 minuten meebezig toen die los schoot. Erg jammer, maar helaas. Ik had er zelf 1 maar ook die verloor ik door mijn eigen schuld, niet de lijn strak genoeg gehouden. Achjah. Wel weer een geslaagde dag, jammer van die wind.







golddigger

Een grandioze dag gehad met Koen
Lekker gevist, en nog gevangen ook!
Eindelijk mijn nieuwe windcutter flyline getest
Prima lijntje
Koen heeft het streamer vissen ook onder de knie
De forellen kunnen het nu helemaal schudden :)
Koen, bedankt, het was een top dag!!!!!!!
(nu snel een paar "Perry"streamertjes maken voor de volgende keer)

Koen

Ik ben al in mijn spullen aan het kijken :P Waar heb jij het staartje van gemaakt?

golddigger


Koen

ok, zal es ff kijken of ik die kleur heb :)

Troutbuster

Lekker gevangen Per!!
Topdagje zo te zien (en helemaal "jouw" weer ook ;))

::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


golddigger

Zeker Jan!
Boven de 20 graden en zonnig
Dan word ik actiever
De vis trouwens ook
In tijden niet zoveel vis zien draaien
Het was een top dag!
Perry

drefter

 ;D ;DPerry zet maar eens een sbs van die streamer op de site kan ik hem ook maken en misschien ook eens iets vangen. ???? >:( >:(