Met meerdere vliegen vissen...vandaag werkte het...

Started by Gerrit72, May 16, 2012, 21:54:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

Vandaag weer lekker wezen klooien met mijn prikstokkie. Als gevolg van de reacties op mijn topic over hoe je het beste meerdere vliegen aan je leader kunt knopen, had ik mijn zij-lijntje ingekort, in de hoop dat de zijlijn niet meer om de hoofdlijn zou draaien. Aangekomen bij het Linthorst Homan kanaal liep ik langs het kanaal tot ik oppervlakte activiteit zag. Ik wierp voorzichtig mijn twee kleine vliegjes op die plaats en zag direct na het landen dat beide :o vliegen gepakt werden! Yes! Ik landde zowaar mijn eerste doubletje;



Ik dus helemaal happy (een kinderhand, al ben ik 40jr, is snel gevuld ;))

Vervolgens maar weer door met vissen, ik wilde tenslotte testen of de montage goed voldeed. Dat deed hij gelukkig, de vliegen bleven mooi uit elkaar en de montage bleef knoopvrij. Wonder boven wonder bleef ik vangen, ik was de tel kwijt en dat in een uurtje vissen ;D Nu ben ik beginner en niet veel gewend. Voor mij was dit weer een supermooie ervaring (da's het voordeel van beginner zijn, er zijn zoveel 1e keer's en zoveel openbaringen).
De visjes waren klein (maar fijn), maar waar kleine zwemmen, zullen ook grotere zijn.

Laatst las ik een leuk stukje over voorn, van de hand van Jan Schreiner, wat ik jullie niet wilde onthouden;

"Vis uiterst voorzichtig! Dit is het wachtwoord voor alle visserijen, maar voor voornvisserij in het bijzonder. De gouden ruisvoorn van boven het pond is dik en groot en weldaan geworden, omdat hij dag en nacht op zijn hoede was. Op grote voorn vissen, is vissen op vissen, die tot de beste van hun ras behoren. En het vangen van een voorn van 2 pond is het brevet van bekwaamheid (vastslaan en strakhouden J.S. 1971)."



Moet deze nog wel even groeien :). Nu dus op zoek naar voorns van 2 pond (zijn vrees ik niet dik gezaaid). Voor degene die er al een gevangen heeft, kan het brevet in z'n zak steken.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Die ruisers hoeven niet eens groot te worden om mooi te zijn :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...