Kyllburg 8-'15

Started by HappyFisherman, August 19, 2015, 15:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Een paar dagen lekker vissen en anders niks, daarvoor ben ik met de camper naar Kyllburg gereden. TomTom ingesteld en de afstand valt qua tijd eigenlijk best mee.

Niet te vroeg vertrokken, zodat ik rond de lunch op de helft zou zijn en tegen koffietijd aangekomen op de camping. Even aangemeld en ik moest maar een plekje zoeken, maakte niet uit waar...

Campertje mooi aan het water geinstalleerd, koffie gezet en er even lekker mijn eigen plekkie van gemaakt. Mooi uitzicht en de ijsvogels en waterspreeuwen komen voorbij vliegen.

Na installeren direct het water bekijken en even rondwandelen op zoek naar de leuke stekken. Er zijn er genoeg, want het stuk Kyllburg bevat 6,5 km aan viswater en dus is er een mooie afwisseling tussen verschillende stekken.




Het enige dat me vooraf tegenstond was de aanwezigheid van al die andere vissers waar je al die mooie stekjes mee moet delen. Niets was minder waar, want ik heb in ruim twee dagen vissen geen ander gezien die aan het vissen was. Het enige dat je daarvoor moet doen is net even een stuk verder lopen dan de rest, ook al betekend het dat je daarvoor soms een pad door de rimboe moet maken.

En het resultaat is er naar!

Een heel stuk water alleen voor mezelf. Heerlijk relaxed vissen, zwaluwen die rondvliegen, vlagzalm gevangen en zelfs waarschijnlijk nog een Wespendief gehoord (met dank aan Inderk de Kikker die de geluidjes van alle roofvogels uiteraard kent!)!

Kortom, niet te ver weg en toch er even helemaal uit!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen

Ja, leuk stukje water, mag er graag heen. Alleen jammer dat nu dat slome bijna stil staand stuk water beetje stroom opwaards van de camping ook bij de schonstrecke hoort. Kunnen we niet meer op de kopvoorns gooien daar.

Sieger

Lekker Bram... ff helemaal weg, genieten van de omgeving en de kop weer ff leeg.... Heerlijk!


Sieger

vliegvisserdorian


goswit

Al vang je niets of weinig , dit maakt vliegvissen zo mooi vindt ik . Maarja wie ben ik.      :-[
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff