Koppang as we speak

Started by iMarco, May 30, 2015, 15:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Quote from: MarcelN on June 03, 2015, 18:04:59
Ik wil ook wel eens wat weten, ik ben zelf maar gaan rijden tussen de bergen erts en broedende meeuwen, maar ik kom er ook niet uit :'(
Van mij mogen ze alles weten, wie helpt mij aan de Big Bass...... ReneV wil wel, wie nog meer ??? My lips are  :-X
Marcel kijk maar ff in het laatste vnvblad daar laten een paar gasten zien hoe je ze maakt  :-\

Bone F

Quote from: Twan on June 03, 2015, 10:13:15
Het kwartje valt nog niet. Wie is rob  :) :)??
Nee dan heb ik een andere Twan voor ogen. Op de camping KB. was een visser die Twan heette en daar met een familielid of kennis Rob aan het vissen was.  Er zijn meer hondjes die......... ;D

MarcelN

Quote from: Bone F on June 04, 2015, 09:06:25
Marcel kijk maar ff in het laatste vnvblad daar laten een paar gasten zien hoe je ze maakt  :-\
Nee die flies heb ik al, ben ermee bezig, ik zocht de stekken....maar ben er al uit zelf, ik keek eerst met hoog water...dan zie je niks haha.

Twan

Quote from: Bone F on June 05, 2015, 23:26:26
Nee dan heb ik een andere Twan voor ogen. Op de camping KB. was een visser die Twan heette en daar met een familielid of kennis Rob aan het vissen was.  Er zijn meer hondjes die......... ;D

Haha oké, wel toevallig want ik ben er pasgeleden ook weekend op de camping in kyllburg geweest, met pinkseren om precies te zijn.

Bone F

Ik was er begin mei. Was het "overloaded" met Pinksteren? Misschien treffen lkaar alsnog maar dan een stukkie noordelijker :D

Rena

Ik zie mijn naam een paar keer voorbij komen en reageer daarom.
De laatste tijd ben ik erg druk met verhuizen en een nieuwe baan en heb nagenoeg geen tijd om me bezig te houden met vliegvissen (helaas).

Wat stekken info en info algemeen betreft, huldig ik het standpunt dat delen een deel is van mijn visplezier.
Ik neem graag mensen mee uit vissen, help mensen met het plannen van hun visvakantie enz.
Als ik iets deel, deel ik het liefst informatie met iedereen op het forum.
In specifike gevallen schrijf of beter schreef ik info in een PB.
Nu heb ik meermalen ervaren dat delen van informatie in een PB, wordt beantwoord met stank, "stank voor dank".
Je hoort niets meer en of is het antwoord zo "k*t", dat je je afvraagt wat zo iemand bezielt.
Niet eens laten weten hoe het is vergaan, en of de informatie nuttig was... bah  :'(

Door schade en schande wijs geworden, antwoord ik niet meer zo snel, ook niet in openbare topics.
Sorry, maar het is nu eenmaal zo.

Zo dat is er uit, *puh* , dat lucht op :)

Ik wens iedereen een goede zomer met veel vliegvis plezier en goede vangsten.

Bone F

Peter en jij ook veel plezier deze zomer en ik denk dat je mensenkennis schromelijk te kort schiet. Ik heb ook wel een paar ervaringen waarbij je achteraf niets meer terug gekoppeld krijgt. Ondankbaarheid is 's werelds loon werd er vroeger gezegd, maar iedereen over een kam scheren..........

iMarco

Gezelligheid.... Kan de moderator deze hele discussie verplaatsen naar een nieuw topic genaamd "off topic azijn discussies" uit respect voor de posters van het aanvankelijke topic?

Zou top zijn...

Floor

Ik vrees dat er dan heel wat topics in die categorie verdwijnen....
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Bone F

Ja sorry je hebt gelijk maar soms wordt je weleens uitgedaagd tot een wat pittiger discussie wat dat betreft amen! Het komt natuurlijk vaker voor dat een topic een andere wending krijgt dat is soms leuk soms niet.

Twan

Quote from: Bone F on June 05, 2015, 23:42:40
Ik was er begin mei. Was het "overloaded" met Pinksteren? Misschien treffen lkaar alsnog maar dan een stukkie noordelijker :D

Nee het was helemaal niet overloaded met Pinksteren. Het weekend ervoor was het wel druk. Ik geloof dat er toen 28 vergunningen per dag waren uitgeschreven op Camping KB.

Wie weet tot ooit haha, Nog 10 Nachtjes slapen  ;D ;D ;D

Wolf

Was vorige week ook in (zuid) Zweden (Boras). Sinds 100 jaar had het niet zo geregend.
4 keer wezen vissen en 4 keer snoek ipv forel.

hopelijk eind juli beter weer dan gaan we met 4 man sterk de vlagzalm in de glomma bevissen.

Floor

Hier, wat noordelijker  in Fortun (luster  kommune) is het nog niet echt visweer...

Nou, deze foto's zijn eigenlijk gemaakt in Jotunheimen, een stukje verder de berg op.


[attachment deleted by admin]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

iMarco

Mooie plaatjes man [emoji106]

Bone F

Als ik het voorgaande lees kan ik over een paar weken beter ski's en een waterscooter meenemen naar het hogere noorden! ;D

Twan

Die foto geeft een vertekend denk ik en is vrij hoog op de berg genomen. Deze foto is van 2 dagen geleden van de juktan rivier in lapland. Hier gaan wij volgende week naar toe.



[attachment deleted by admin]

Floor

Twan, dat ziet er uit als een mooi stukje water.

Mijn foto's zijn van fylkesvei 55 ook wel Sognefjellsvegen genoemd. Die loopt over Jotunheimen van Lom naar Skjolden. Wanneer de sneeuw weg is vind je hier ontelbaar veel meertjes waar goed kan worden gevist.
Wanneer je Jotunheimen af komt kom je eerst door Fortun en een aantal kilometers verder komt Skjolden en daar is de sneeuw gelukkig al een tijdje weg.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Twan

Quote from: Floor on June 11, 2015, 09:45:28
Twan, dat ziet er uit als een mooi stukje water.

Mijn foto's zijn van fylkesvei 55 ook wel Sognefjellsvegen genoemd. Die loopt over Jotunheimen van Lom naar Skjolden. Wanneer de sneeuw weg is vind je hier ontelbaar veel meertjes waar goed kan worden gevist.
Wanneer je Jotunheimen af komt kom je eerst door Fortun en een aantal kilometers verder komt Skjolden en daar is de sneeuw gelukkig al een tijdje weg.

Hoi Floor, vandaar dat ik zeg dat het een vertekend beeld is, want midden in de zomer ligt hier ook nog sneeuw.

Ik ken deze weg wij hebben vorig jaar met de camper overheen gereden. Super mooie weg/omgeving om door heen te cruisen.  :) :)


Twan

Quote from: Bone F on June 10, 2015, 23:14:41
Als ik het voorgaande lees kan ik over een paar weken beter ski's en een waterscooter meenemen naar het hogere noorden! ;D

Haha, maar waar jij en ik heen gaan is veel noordelijker. Wij komen bijna tot aan Mosjøen, zowel aan de zweedse al noorse kant. Dat is al bijna 700km noordelijker, dan weer die sneeuwfoto's zijn gemaakt.

Scaramouche

Quote from: Floor on June 11, 2015, 09:45:28
Mijn foto's zijn van fylkesvei 55 ook wel Sognefjellsvegen genoemd. Die loopt over Jotunheimen van Lom naar Skjolden. Wanneer de sneeuw weg is vind je hier ontelbaar veel meertjes waar goed kan worden gevist.

Die meertjes kan ik me goed herinneren, er zitten nog flinke plassen tussen ook. Hoe kom je aan een vergunning voor die meertjes?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Quote from: Scaramouche on June 11, 2015, 10:57:41
Hoe kom je aan een vergunning voor die meertjes?

Bij de vvv in bijvoorbeeld Lom of Skjolden, anders bij de verschillende sportwinkels. Het tankstation in Fortun heeft ze ook (soms) en anders online.

https://www.inatur.no/fiske/50f464dae4b0a76bd875d290.

Die website, inatur.no is trouwens heeel erg de moeite waard om eens door te spitten.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.