Safsen Zweden augustus 2016

Started by Buurman31, May 13, 2016, 12:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Buurman31

Beste collega's

Ik ga deze zomervakantie naar safsen in Zweden
Ben me dus druk aan het orieenteren op het vissen daar
Zijn er al bezoekers geweest daar

Tips, Trucs, Wetenwaardigheden  allemaal welkom

Mvrgr Mart

Koen

Zo te zien ben je de eerste. Water genoeg zo te zien. Ik ben benieuwd naar je ervaring :)

Marco B

Zoals Koen al meldde, er is water genoeg. Ik heb veel en vaak in Zweden gevist maar slechts weinig in Dalarna, dus kan je ook weinig vertellen.
Misschien heb je hier iets aan: http://www.safsen.se/sites/safsen/files/fiskekarta.pdf

Houd er rekening mee dat de Zweden in het verleden behoorlijk tekeer zijn gegaan in hun eigen wateren en dat het echte wilde bestand op veel plaatsen behoorlijk is afgenomen. Plekken zat om te vissen maar vaak wel op uitgezette regenboogforel, wat natuurlijk niet persé minder leuk is.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Buurman31

Beste Marco,

Bedankt , ik zal hem even door google translate halen

Mart

markpiet

Hallo Mart,

Ik ben hier 2 jaar terug een paar dagen met mijn gezin geweest.

Er zijn hier 2 vormen van visserij met elk hun eigen vergunning.
Er zijn enkele meertjes op loopafstand van de camping waar op forel gevist kan worden.
Verder zijn er veel meren in de omgeving waarvan de eerste gelijk aan de camping ligt. Hier kun je op snoek of andere vissen gaan.
Ik heb zelf slechts enkele uurtjes gevist hier met een spinhengel op snoek maar helaas niets gevangen.
Een vergunning is op de camping zelf te halen en ik kreeg gelijk veel advies waar ik het beste kon gaan vissen. ( De andere meren zouden een beter bestand hebben) Maar ik vond het wel aangenaam om met mijn gezin een bootje te huren en met de hengel erachter rond te roeien.
1 forellen vijver ligt direct naast het grote meer. Als je de camping afgaat linksaf naar het dorp onder de weg door en dan de eerste rechts. ongeveer 10 minuten lopen afhankelijk van waar je op de camping staat. Een heel klein ven met een planken pad eromheen. op elke stek plakt en glimt alles van het powerbait wat als aas gebruikt is. Maar dit trok mij niet echt.
Als je rechts afslaat van af de camping dan kom je links van de weg ook een forellen vijver tegen. Ik kan mij niet meer herinneren hoe ver dit was.  Deze is beter verstopt. Ik ontdekte deze pas toen ik s 'avonds 2 mannen daar vandaan zag komen. Dit zag er al beter uit. let wel op. als je naast de planken stapt dan kun je een eind wegzakken in het veen.
Dit meertje zag ik ook terug in diverse you tube filmpjes. Volgens mij zitten beide vol met regenboogforellen. De 2 zweden lieten mij i.i.g. trots hun 2 gevangen regenboogforellen zien. Volgens hun was het wel moeilijk om ze te vangen. Rond dit meertje kwam ik wel veel doodgetrapte baarsjes tegen.

Kijk verder ook op you tube en bekijk ook google maps.


groeten van Mark
><((((0>

Buurman31