gardameer

Started by jagoziva, July 22, 2012, 22:28:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jagoziva

heeft er iemand ooit gevist in italie op het gardameer?
kan dat en wat moet ik er dan aanbinden?
Ben er zelf nog nooit geweest en gaan straks 3 weken met de camper hengels mee natuurlijk.
dan kan ik eindelijk ff vakantie houden, want de zomer is voor een koelmonteur hooitijd en was pittig druk de laatste tijd.

A{b}r{a}xa{s}

<verplaatst naar het Italië deel>

jagoziva

ok wist nie eens dat dat bestond lekker slim weer van me he

bedankt bas

Ron-O

daar zitten erg grote kopvoorns, klinkt misschien raar maar mijn moeder ving ze daar altijd, ze was dan wel geen vliegvisser maar ving ze met mestwormen.

Gr, Ron-O

Gerrit72

Michel, je kan er prima vissen, maar houd wel je vergunning in de gaten. Ik heb meerdere malen een klein politiebootje controles zien uitvoeren, ze schijnen daar niet mals te zijn :-\.

Ik weet niet naar welke plaats je gaat, maar van Noord wordt gezegd dat er forel zit (ben daar zelf niet geweest, kan er niets van zeggen).

Zelf zat ik in Zuid, daar in de havens heb ik karpers gezien van formaat knol, tot heeel groot (30-40 pond).
Ook liep daar een kanaal, wat ook bevist mag worden. Bij de brug zat/zit een hengelsportzaak, waar op een foto een hele verzameling dode met de hengel gevangen snoeken te zien was (die zitten/zaten ;)) er dus ook.

Ook zag ik mooie grote witvissoorten (die met toen nog niets zeiden :-[), maar mogelijk kopvoorn, winde of iets dergelijks.

Ik hoop dat er een forumlid is die er daadwerkelijk met de vlieghengel heeft gevist, mogelijk kan die je verder helpen met vergunning, tips etc.

Vis zit er zat, wil zo met je mee... ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

gaaf, ik heb er zinne in. kopvoorns met mestwormen ok dat moet met een nimfje ook wel lukken denk ik, Gerrit ik zit in het zuiden waarschijnlijk op camping lido maar dat kan nog veranderen, gewoon proberen denk ik maar er zit vis en dat is belangrijk.
we zijn er maar 3 dagen dan gaan we naar de adriatische kust en hoe het daar is weet ik niet maar dat zal wel veel duiken en snorkelen worden,dan pak ik ze wel met mijn handen ha ha.

jagoziva

hee ron ,
dat hoor je toch niet zo vaak dat je moeder er er gevist heeft meestal is het vaders, maar dat is wel leuk zo`n moeder.

gr michel

Beertje

#7
Michel,ik heb deze posting al een keer op vnv forum geplaatst en heb hem even gekopieerd naar dit forum.


Ik ben afgelopen september(2005) bij het gardameer op camping "bella Italia"in
peschiera aan de zuid kant v/h Garda meer geweest.
daar stroomt de rivier de "Micio" in de richting van Mantova langs deze rivier loopt aan de west kant een fietspad. Hier zie je door de open plekken tussen het riet "bakstenen"van kopvoorns.
Als je verdergaat (c.a.15 min fietsen)kom je bij een stuwdam het fietspad loopt hier overheen en aan de andere kant weer richting het water hier loopt het pad weer vlak langs de rivier.
hier zie je regelmatig vis jagen dit is "Black bass"die zijn hier uitgezet c.a.25 CM groot volgens een Italiaanse visser zittende grote bovende stuw.vissend met een klein streamertje vang je ze regelmatig geeft leuke sport.
Ook vang je hier goed kopvoorn op de droge zwarte vlieg haakje 10-12 of op de natte vlieg (mijn Grootste was +/- 50 cm. veel succes gr Jan de Beer
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jagoziva

bedankt jan dit print ik ff uit en ga het zien.
ik ga zo en zo verslag doen van wat er gebeurt en wat ik misschien vang

gr michel

bazookadude

boven in het gardameer bij arco, stroompt een rivier het meer in waar ook forel in zit.

http://www.vnv.nu/admin/modules/sites/site.php?id=0&item=4&item_id=49497321dbd03

Gerrit72


Michel, ook ik zat in Peschiera, het water daar was helder genoeg om te snorkelen, wat ik dan ook gedaan heb.
Ook toen mooie kopvoorns gespot. Bij een jachthaven op ondiep water ook leuke waterslangetjes (oppassen  dus :)).
Succes man!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

wij gaan naar het zuid/oosten van het gardameer en het lijkt me leuk om daar te duiken als het kan, dan weet ik ook meteen waar ik op moet vissen. ik moet nu eerst nog ff 3 weken werken en dat duurt lang als ergens naar uitkijkt, maar het gaat gebeuren. Ik wil ook onderwaterfoto`s maken en als dat lukt gaan jullie het zien, ook van de adriatische zee.
Gerrit als ik ze zie laat ik gewoon mijn onderwaterslangetje zien, dan doen ze me niks meer.........................van het lachen ;D

Gerrit72


Je bedoelt die vette anaconda, ja dan vergaat het lachen ze wel ;D

Zuid oost (bv Garda?) vond ik erg mooi (oud stadje tegen de bergwand en mooi aan het meer).
Ook daar was mooi helder water (en een jachthaven, misschien weten ze daar mooie duikplekjes).

Wordt vast goed daar, mooi man!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

wel een heel heel heel jong anacondaatje dan hoor ;D

Ron-O

He he, daar is ie weer,

Ja Michel, het vissen heb ik eigenlijk van mijn moeder geleerd en van mijn vader, maar het echte werk van mijn Opa. Dat was de grootste stroper van hilversum en ver in de omstreken, als ik die verhalen over hem gehoort heb moet geloven, het speelde zich alle maal af in de oorlog hij had nogal veel mondjes te voeden, en van opperman in de bouw ging het niet alleen. Maar even terug komen op het Gardameer, wij zijn daar zo'n 6a7 jaar geweest, wel te verstaan toen ik nog een klein ventje was, ik weet nog dat mijn, inderdaad, mijn moeder ;D eerst een halve berg ging beklimmen en daar bij een boertje, in de mestvaat mestpiertjes ging zoeken, ik ging dan ook wel mee om dat te doen (eigenljik moest ik mee 8)) maar ze ving dan vroeg in de ochtend of in de avond van die grote en natuurlijk ook wel kleine voorns/kopvoorns, ik was altijd erg bunzich daar aan de waterkant er zatten namelijk ook waterslangen??en daar ben ik absoluut niet blij mee >:( Het water was in die tijd glas, glas helder, en je kon de scholen vis zo zien aankomen, ik moest dan van mijn moeder me heel klein maken, en dat deed ze zelf ook, en dan met die grote bamboe stok met een heel klein reeltje de dobber er voor met mestpier en hijsen.
Dit verhaaltje zal wel niet zoveel doen bij jouw, maar ik vergeet het nooit meer.
Vang ze daar :)

Gr, Ron-O ;)


jagoziva

Mooi verhaaltje Ron, ik kan me er wel wat bij voorstellen. We zullen zien hoe het er nu is, ik ben er nog nooit geweest dus het is nu alleen maar fantaseren, Maar als ik terug ben ga je het lezen.

gr. michel

BV

Ik ben net terug van Iseo, en heb de volgende advies:

Het stikt er momenteel van de Kopvoorn (20-30cm)   die zeer makkelijk bijt in witte garnaalimitaties op haakje 12 of 14.
Gewoon in het meer gaan gaan staan waar het water 1m diep is , met je voeten woelen en blijven staan. en iedere paar minuten eens woelen : dan komen de vissen bij je voeten grazen..

Maar qua vergunning: bel op voorhand best nar de dienst toerisme in het dorp waar je zit.
Want alle info die ik op het internet las was mis.
Om een vergunning te krijgen moest ik 3Okm enkel rijden... en dan was het niet zeker of ik ze onmiddelijk mee kreeg...


veel succes

Bart

jagoziva

ok dank je wel bart, ik ga morgen ff bellen of in ieder geval proberen te bellen.

gr. michel