Vliegvissen op haring?

Started by lord4163, September 13, 2011, 21:01:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lord4163

Hallo,

Ik heb er eigenlijk niemand over gehoord, vliegvissen op haring, als ik het google ook geen resultaat, het lijkt me juist een makkelijke vis om te vissen, kleurrijke nymphen, of is het niet te doen? Als ik ooit eens naar de zee ga met de hengel wil ik het wel eens proberen.

Alvast bedankt,
Fabian

bij

Ik heb weleens met de werphengel gevertikaald op haring. Dit was in de haven van Vlissingen. Ik gebruikte daarvoor de standaard haringpaternoster. En inderdaad gevangen.
Dus met de vlieghengel moet dat ook lukken. Alleen de vraag waar kun je zoal belagen met de vlieghengel.
Waar ik stond in de haven van Vlissingen waren hoge kade muren. Ik weet niet of dit erg lastig is.

Troutbuster

Bij alle sluisjes, waar het zoete het zoute "kust" zeg maar, is vanaf mei tot september volop haring aanwezig!!

Idd, ze worden gevangen met de beruchte paternosters, dus met de vlieg zoals wij vliegvissen moet dit ook kunnen

Hoge kades?? schepnet met lange steel bied oplossing!

Ook op het OVM zitten hele scholen haring en vaak niet van die kleintjes ook!!

Gericht vissen kan mits je een schooltje spot
En ja kleine kleurrijke nymphjes, hoewel de grotere vaak de forelvliegen pakken!!

Gewoon proberen dus!!

Hou de haringvissers met werphengel en paternoster in de gaten!!
Zij weten hoe, waar en wanneer het, het beste gaat!!

Succes

Jan
"Petri Heil"


johannes

heb het regelmatig gedaan met een #5 en een stuk of 4 onderzwaarde nimfjes en een dikke goudkop aan de onderkant. haring maar ook zandaal is zo redelijk makkelijk te vangen.

zo vingen we met mooi weer bij de blokkendambotentrailer gewoon van de kant grootte hoeveelheden zandaal perfect aasvis