Bruin palmertje voor de ruisvoorn.

Started by wouter veuger, December 20, 2014, 12:49:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

En de laatste van vanochtend ;D,een serie bruine palmertjes waar ik afgelopen jaar behoorlijk wat mooie ruisvoorns mee heb gevangen,relatief simpel maar echte vangertjes!

Deze zijn op maatje 18:



HappyFisherman

Netjes, ook goed op de foto gekregen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...


merijn1982

Mooi! Niet te moeilijk maar wel gewoon een vanger. Idd mooi op de foto gekregen!
Tight lines!!

Joost S.

Ik vind persoonlijk dit soort vliegen het leukst, in de zomer, aan het oppervlakte.

Mooi exemplaartje.

Beertje

Voor een palmer gebruik je zeker nekveren en geen saddle veren?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

 ::goodjob::

Ook gewoon een goed alroundertje...
::wtf::

Hilco de Visser

mag die ook verzuipen? of moet ie drijven..............

wouter veuger

Dank heren! Ja vond hem zelf ook mooi op de foto :) macrostandje en dan nog even digitaal zoomen.

@beertje,voor deze kleintjes gebruik ik hele kleine nekveren idd .

@hilco,hij behoort te drijven natuurlijk,maar gesopt (na een paar beten)vangt ie ook lekker hoor.

Ron


Rossie69

zekers een vanger.
heb er altijd een stelletje in de vliegendoos zitten.
voor de gesopte versie kan je de hackel van onder(verkrachten)iets weg knippen.

Mooi maakt heur

Plantje


FSCHAMP

Is ook een schitteren vlagzalm vliegje in de Ardennen in deze maat of kleiner.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Da's te ver fietsen voor Wouter Gino ;)

Troutbuster

#15
Mooi!! ::goodjob::
Altijd weer gaaf om te zien dat de klassiekers (nat of in dit geval droog) weer langs komen

Palmers zijn wat mij betreft de "Oer vliegen" wat betreft droge patroontjes en last but not least, prima all round vangers voor zowel salmoniden als witvis.

Ik heb altijd een serietje palmers bij me vanaf maart tot oktober

Bedankt voor het delen Wout.

(kijk ook eens hier Palmers)


Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit59

Jan

Mooi om te lezen! Het topic Palmers had ik nog niet ontdekt. Ik heb ook zelfgebonden palmers in mijn vliegendoos. Gebonden aan de hand van wat zoekwerk op het www. Soms kan binden ook simpel zijn. Dank voor het delen! Hierdoor doen de minder ervaren binders (zoals ik) ook steeds weer nieuwe ervaringen op in onze mooie (bind)hobby! Ga er in de komende periode zeker nog een aantal binden.

Groeten
Gerrit

Scaramouche

Mooi gebonden Wouter! Zit er een pauwenveertje in verwerkt? En heb je nog een rib gebruikt of vertrouw je op de stam van de veer voor de stevigheid?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

Palmers die willen de tip nogal flink twisten,wat is daar aan te doen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

Dikkere tip Jan, of een Invisa Swivel gebruiken!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gert

Of 2 hackles tegengesteld inbinden - is al jaren geleden ooit eens geopperd en ik had me toen al voorgenomen om eens uit te proberen of dat inderdaad werkt om het kinken te voorkomen. Maar tot nu toe heb ik dat nog steeds niet gedaan. ::blozen::

Maar misschien iemand anders wel? Of zou het een broodje aap zijn?

Groet,
Gert

wouter veuger

bedankt voor de complimenten heren,altijd leuk om te lezen!

@frank: ja klopt als body heb ik een enkel pauwenfibertje gebruikt,ik heb geen ribje gebruikt,maar wel de pauwenfiber en de hackle in tegengestelde richting gepalmerd,zo wordt het geheel toch wat steviger als wanneer je dat in dezelfde richting doet.

Troutbuster

#22
Quote from: Gert on December 22, 2014, 12:57:38
Of 2 hackles tegengesteld inbinden - is al jaren geleden ooit eens geopperd en ik had me toen al voorgenomen om eens uit te proberen of dat inderdaad werkt om het kinken te voorkomen. Maar tot nu toe heb ik dat nog steeds niet gedaan. ::blozen::

Maar misschien iemand anders wel? Of zou het een broodje aap zijn?

Groet,
Gert

Gert, het zou kunnen dat dit helpt al heb ik er nog nooit van gehoord!?

Het kinken komt door het volume en door de stijfheid van de Hanen hackle fibers! (de goede droge vlieg hackles dus!)

Ook bij het opnemen van t water, als de palmer een beetje water "pakt" told deze behoorlijk!

Wooly Buggers, gemaakt met (Genetic) cock hackles, tollen als een spinner door het water!!

Klinkt leuk en actievol, echter ook hierbij kinkt je leader in no time in een ongekende "pijpenkrul" !! >:( (met slappe hacklefibers, bv hen, of hackle uit een india skin, geen probleem!)

Met de eerder genoemde Invisa swivel tussen leader en leadertip is het 100% opgelost

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Nou, ik ga er ook weer eens een zootje van binden voor het komende seizoen. En ze vissen incl. een Invisa swivel, dus... :D
::wtf::

Inderk

Keurig gebonden!
De langste fibers bij het haakoog en de kortste bij de hakbocht.
Hierdoor zal de vlieg beter op het water staan!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit