Ruisvoorn op ondiepe stadsvijvers

Started by Fly4Fish, February 18, 2018, 14:45:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fly4Fish

Bij mij in de buurt liggen stadsvijvers die enkele wijken beslaan en met elkaar in verbinding staan. Het water is er niet dieper dan 60 cm. en de bodem bestaat uit een modder-/kleilaag. In de zomer zijn deze vijvers nagenoeg dichtgegroeid door waterplanten en eendenkroos. De bewoners van deze leuke wateren zijn voornamelijk ruisvoorn, baars, karper en zeelt.

Nu in de winter al het groen weg is, vraag ik me af waar met name de ruisvoorn zicht ophoudt en of deze in de winter op de vlieg te vangen is?

Koen


JB

De meeste stadswateren staan in verbinding met elkaar, dmv duikers onder wegen door, die verbindingen zijn ook goede overwinteringsplekken. Of zoeken naar diepere plekken in die stadswateren. Maar als die stadswateren een verbinding hebben met groot water dan is de kans best aanwezig dat ze daar heentrekken tijdens de winter.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Josseh80

Vind je ze dan (net als de snoeken) voor / rond de ingang van de buis? En waarmee belaag je ze in deze periode?
Ik heb al heel wat verschillende nymphen door het water gehaald, maar tot nu toe lijken ze weinig interesse te hebben.