De Wranghe (clubwater van Lure&Emerger)

Started by Troutbuster, November 21, 2011, 08:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Gisteren met een 4 tal "Tight Lines" Makkers een dagje op de Wranghe (clubwater van de Zeeuwse vliegvisvereniging Lure & Emerger) vertoefd
Begonnen met mist en lage temperatuur van amper boven het vriespunt aan de "drienkpit"
Peter v/d Neut haakte al snel een mooie maar daar bleef het een tijdje bij.
Het beloofde een taaie visdag te worden, maar het weer knapte zienderogen snel op en het zonnetje bracht een welkome opwarming!
De forel kwam, zei het mondjesmaat, een beetje los toen de zon door kwam en na een gespotte forel aangeworpen te hebben met een team van buzzers, haakte ik er eindelijk ook een mooie forel van ca. 40 cm!
Mijn vismakkers gingen zich wat verspeiden, Rob van Halteren en Perry de Jong gingen de plas rond en Kees Letterman en ik verkasten naar de "zuudkant" om ons geluk daar te beproeven.
Peter v/d Neut had intussen onze "Tight Lines Club Bellyboat" in stelling gebracht en ging daarmee de plas over.
Aan de zuidkant was het ook erg taai, uiteindelijk wist Kees Letterman na een paar missers een forel te vangen op een zeer diep geviste witte natte vlieg. (de "natte Patrick" zoals Kees deze vlieg noemt!)
Diep, dieper, diepst was het credo dus
Zinklijn en heel lang af laten zinken leverde wel aanbeten op maar zeer lastig te verzilveren!
Aan het eind van de middag weer terug naar de beginstek als verzamelpunt en om nog ff een team van buzzers te water te laten
Met succes want ik ving er 2 achter elkaar aan een bloedrode tungstenkop buzzer op een visdiepte van 3 meter onde de floating fry.
Ook Peter v/d Neut, die overgeschakeld was op de buzzer, haakte er een, en Kees Letterman haakte er 2 aan de zinklijn, echter schoten deze voor zijn voeten los!
De mist was intussen weer behoorlijk dicht getrokken en omdat er 2 man naar Den Haag moesten terugreizen (Rob en Perry) zijn we om 15:45 gestopt met vissen
Al met al een mooi maar qua visserij, taaie dag op de Wranghe
Mijn Tight Lines vismakkers hebben ondanks te wat magere vangsten een mooie dag gehad op een naar hun eigen zeggen zeer mooi viswater.
Ze komen zeker nog eens terug!

Gr.

Jan Keur
 


[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


kees

Een mooi verslag Jan Keur, op de jouw kenmerkende manier geschreven,
en als ik het lees is het net of ik er zelf bij was............... Ja dus....
Het is inderdaad een mooi water, en de foto's laten dit niet zien maar een groot gedeelte van de dag stonden we toch lekker in een stralend zonnetje  8) 8) 8), en was de temperatuur best lekker,
Robbie had na een rondje plas toch mooi water op je rug............ en 250 of meer foto's??
Verder een zeer geslaagde dag, Jammer dat ik te veel vis verspeelde.
Over en weer wat opmerkingen  ;D >:( ;D >:( ;D >:( om elkaar een beetje te prikkelen, goed bedoeld natuurlijk, geeft ook altijd wel een leuk sfeertje onderling.....   toch??
Een nieuwe uitnodiging om dit water te bevissen zou ik dan ook niet snel afslaan.

kees

Mooie foto's Robbie,

Lijkt het alleen of we de hele dag in de mist hebben gestaan.............

PS gelukkig heb je een camera met een snelle sluitertijd, staat m'n vissie toch nog op de foto net voor ik 'm loste...............

Troutbuster

Yo Robbie
Gave foto's!!
hoe is de rest van de ehhhh 333 st??  :P :P :P

Ik, en ik niet alleen waarschijnlijk, ben zeer benieuwd!

Oléééé

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...