Viswater dicht ivm hitte

Started by maurice, June 22, 2017, 08:22:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Woenos

En vrijdag ben ik in de Ardennen.....

Plantje

Sneu voor de mensen die die kant op gaan.... wel verstandige keuze denk ik zo.

Raymond

Inderdaad, jammer voor de mensen die er naar toe gaan maar wel heel verstandig. Extreem lage waterstanden i.c.m. hoge temperaturen maakt dat de vissen momenteel kansloos zijn.
::wtf::

Woenos

In dat geval laat ik de hengel thuis en ga ik wel vissen naar complimenten. En wat belgisch bier drinken om het leed te verzachten.

goswit

Hier gewoon vissen ondanks lage waterstand , 2 dagen >:( niet gevist alleen maar gezeten warm warm warm , niet normaal.
Waar, de kenners weten  het. ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Quote from: goswit on June 22, 2017, 22:49:10
Hier gewoon vissen ondanks lage waterstand , 2 dagen >:( niet gevist alleen maar gezeten warm warm warm , niet normaal.
Waar, de kenners weten  het. ;D

Je zult vast verhalen hebben uitgewisseld met Marc.
Kyll staat met 49cm ook heel laag, watertemperatuur is nog redelijk goed dat scheelt
::bbq:: ::proost:: ::proost::

marc

Was plzant om goswit te spreken,paar vliegen gewisseld en wat verhalen van beide kanten .
Het vissen daar is moeilijk ,haast geen sstroming en zeer helder water .
De forel  ziet in deze omstandigheden het tippet (12%)en draaid terug.
Gelukkig kunnen we met de vrienden genieten van een lekker biertje
Grt marc

guidogast

Weet iemand of dat artikel zegt dat vissen al echt verboden is, en of het voor de hele Ardennen geldt? Met google translate blijft het nog een beetje vaag, mijn frans is niet zo goed.
::agree::

gijsie20

Je kan als je op de website zelf kijkt hem ook in NL zetten  ;)
De ourthe bij Houffalize staat ook bijna geen water, is nog wel open, water is ook redelijk warm te zien aan de hoeveelheid barbelen en kopvoorns die nu op zwemmen.

maurice

Quote from: marc on June 23, 2017, 16:33:54
Was plzant om goswit te spreken,paar vliegen gewisseld en wat verhalen van beide kanten .
Het vissen daar is moeilijk ,haast geen sstroming en zeer helder water .
De forel  ziet in deze omstandigheden het tippet (12%)en draaid terug.
Gelukkig kunnen we met de vrienden genieten van een lekker biertje
Grt marc
Dat laatste is ook zeer belangrijk Marc
::bbq:: ::proost:: ::proost::

guidogast

Gijs, bedankt, maar ook als ik op de site op het nederlandse vlaggetje klik, volgt er alsnog krom nederlands. Het wordt me niet helemaal duidelijk, is het slechts een advies, is het een aanstaand verbod wat nog niet van toepassing is of is het vissen nu al verboden? Via google kan ik er verder niks over vinden.
::agree::

gijsie20

Ik weet niet waar je wil gaan vissen, maar check anders even de website van de plaatselijke vereniging, misschien dat daar wat op staat.