Hooked on the fly, Basis cursus

Started by Henry, July 08, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

Morgenochtend de basis cursus doen, bij Daniel. Begreep dat er een mede forummer ook die kant op zou gaan morgen ochtend. En onze allerliefste Bas heeft even medegedeeld dat Daniel en zijn  team mij maar eens extra hard moest laten zweten.
Morgenavond als ik de puf nog heb even een verslagje maken, voor de geintereseerden op het forum.

Moet er nu maar eens van komen dat ik wat meer met de worpen gaat doen ipv het gehannes wat er nu getoond wordt ;)


A{b}r{a}xa{s}

alvast veel plezier,ghehehehe ;)

christianvt

#2
Veel plezier Henry! ;D Ben benieuwd naar je verslagje!!

Christian
Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 08, 2011, 21:50:59
alvast veel plezier,ghehehehe ;)

Bas moet gewoon even zijn frustratie kwijt omdat jij wél vis vangt ::dance:: ::fluiten::

Grapje he Bas! ;)

Henry

Komt vast en zeker goed Christian. ben best nieuwsgierig wat het gaat worden. Maar dat zal je of morgenavond of zondag ochtend wel lezen

Jan Damman

Hallo Henry, ja ik zal er ook zijn heb nu eindelijk tijd daarvoor ben nog niet zo lang bezig met vliegvissen en er moet zeker heel veel verbeterd worden aan mijn werptechniek, goeie reis morgen en zie je daar.

Gr,  Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Henry

Ook aan mijn techniek moet flink gesleuteld worden. We maken er een leuke dag van , houd er wel rekening mee dat je een stevige jas meeneem . Het ziet er niet zo fraai uit kwa weers verwachting stevig windje en een sloot regen als ik teletekst mag geloven. Jij ook een goede reis.

A{b}r{a}xa{s}

have fun mannen, maak er een leuke dag van ! :)

Henry

Ik kom net in Lelystad aan Bas. En het is regenachtig. Denk jij nog aan je ochtendsessies . En nog van harte gefeliciteerd kerlel met je moeder ::verjaardag:: ::wave:: ::wave:: ::jumpers:: ::wave::

Henry

Nou ben terug uit Lelystad , en kan niet anders zeggen, beginnende vliegvissers ga er heen om de Basiscursus te gaan doen bij Daniel.
Aangekomen rijkelijk voorzien van Koffie en eerst even gezellig een praatje over o.a het vliegvissen en een aparte witte hengel een Vision #8. Had inmiddels buiten al kennis gemaakt met Jan bekend van ons Forum. Beiden zijn we dus niet geheel beginnend en er hoefde weinig uitgelegd te worden over Vises hengels reels enz enz. Ik zelf zat nogal te klooien met de whipfinnisher , had dit aangegeven en Daniel deed het voor met de vingers, Moet zeggen na diverse pogingen waarbij het niet lukte is het na de werp instructies en tijdens  de hapjes en de Cola wel gelukt.

De werpinstructies waren duidelijk en op een mooie locatie naast de vijvers van De Huif de forellenvijver waar we verleden week ook al de cast event van Hooked on the fly hadden meegenomen.
Mike onze instructeur vertelde direct al dat we geen beginners waren en liet ons diverse worpen zien en ook nadoen zodat we hier wat ervaring mee kregen en dus lekker verder kunnen klungelen in onze eigen omgeving. Je mag vragen wat je wil en overal wordt duidelijk antwoord opgegeven, waar je vaak toch andere dingen ziet  bij gegeven cursussen, aan de stof houden en eigenlijk afwijken.
We mochten ook nog even een uurtje klooien in een van de vijvers waar de forel aardig hoog zat en in een flinke groep aan het rondzwemmen waren. Ook met powerbait lukte het de vissers daar niet echt.
Mike echter vertelde me hoe en wat en jawel mijn eerste echte ( helaas nog geen wilde ) forel kon ik landen. Mooie vis op een licht hengeltje. Deze vis heb ik aan een van de vissers gegeven die er erg blij mee was. Hierna nog een hele zware klap op me lijn, Tja stomkop die ik dan weer ben  >:( Sloeg te hard aan dus lijnbreuk, gewend door die gekke voorntjes die nooit zo hard erop klappen. Deze had zichzelf wel vastgeklonken aan me vlieg zo hard was de klap. Nog wel enkele volgers gehad maar geen bijtertjes meer.

Hierna terug naar de Locatie waar Daniel zijn winkeltje heeft en nog even gezellig na gezeten .

Al met al een zeer leuke dag geweest met de nieuwe ideeen en een ervaring rijker.

De lunch en de gastvrijheid bij Familie de Jong is enorm en wil wederom Daniel zijn ouders  in het byzonder bedanken  voor de zeer uitgebreide lunch Ook Mike bedankt man en Daniel uiteraard het was wederom helemaal top.

Ohja Jan leuk je ontmoet te hebben en als je eens in de buurt bent geef een brul.

Plantje

Eigenlijk wel interessant!

Ik heb het idee, dat ik nog aardig wat kan opsteken! Maar zou ik dan naar de basiscursus moeten gaan of kan ik de vervolgcursus doen? Enerzijds heb ik geen zin om € 75,- "weg te gooien" aan een basiscursus als ik alles al ken wat ik er te horen krijg. Aan de andere kant heb ik natuurlijk geen zin om arrogant te doen en direct voor de vervolgcursus te gaan om daar vervolgens toe te moeten geven, dat ik bepaalde zaken nog niet onder de knie heb!

Dus: Henry, heb je een beetje een idee wanneer je gemiddeld basis zou moeten doen en wanneer vervolg? Anders kan ik Hooked on the fly zelf natuurlijk ook eens mailen!

Henry

Plantje als je al een aardige lijn kan gooien zou ik zeker voor de vervolg cursus gaan, ken je echter nog niks of heel weinig dan zeker de basiscursus doen. hierin wordt zeker het theoretische gebeuren behandeld van hengel zacht hard reel eeh bind greedschappen enz behandeld. De kans is dan ook nog eens aanwezig dat je mensen treft die in het geheel niks weten en kunnen, en je dus dat stukje wat je al weet uitgebreid voor je neus krijgt. En er vele vragen over gesteld gaan worden. Ik was samen met Jan Damman dus we hebben de dingen wel gezien maar eigenlijk niks meer besproken hierover.

Ik denk dat de meesten hier wel een aardige lijn kunnen gooien, dus zou zeker dan voor de vervolgcursus gaan  en ik weet zeker dat het je zal bevallen

Plantje