<<<MIJN “GOUDEN” EP STREAMER>>>

Started by harlin, February 28, 2011, 18:46:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

Naar aanleiding van  de gouden streamer wedstrijd  van Maurice wil ik even een toelichting geven op mijn  "gouden ep streamer"
waar ik links en recht een opmerking heb geplaatst in die topic , ook op het oude forum.

Op het oude forum had ik wat geplaatst, wat ik niet zo snel kan terug vinden.
Daar kwam men tot de conclusie dat ik geen EP streamer in mijn bezit had.
Kreeg een pb van Maurice voor mijn adres gegevens, die heeft hij al een keer eerder gehad dus niets vermoedend geef ik die door.

Compleet onverwacht kwam er dus een forse envelop binnen ploffen met een paar ep streamers er in.

Ja, en dan ga je met die dingen vissen, de eerste keer dat ik er mee op stap ging
had ik gelijk 7 korte drillen te pakken  maar heb die dag en niets er mee gevangen.
Man wat doet dat pijn, zoveel goede berichten en ik was zo blij met die ep streamers maar een al die lossers geven je geen vertrouwen.
Dat is weer een ander verhaal, maar ach.........

Dan op een avond waar ik regelmatig voorns en baarsjes stond te tikken

heb ik daar weer de ep streamer aan geknoopt bij het zien van een snoek die achter m'n voorntje  aan zat.
Na een tijdje beland de streamer in de waterplanten,


dat ding komt niet meer los van een waterplant aan de overkant van de sloot.
Bij gevolg dat de wartel knapt, balend ga ik maar weer verder met voorns tikken.

Er komt een auto het veld op, bootje achter de auto, die moet het water in.
Man man wat een stelletje dommeriken.
5-6 meter van de wal af wordt het houten bootje van de trailer getrokken.
Ik in de veronderstelling dat ie daar geschilderd moet worden,  vis ik verder.
Even later zie ik tot mijn grote verbazing  dat ze beginnen te trekken en te scheuren aan dat ding.
Hij moet het water in, een paar domme krachten trekken de rondbodem (in de lengte) richting wal.
Middenin van de boot staan ze elk aan een kant te trekken, scheldend en vloekend op elkaar,
wat kwam daar een aso geluid uit zeg.
Ga me er ff mee bemoeien en zeg: als je nu zus en zo doet dan ligt ie zo te water.
Zou het zo zijn?
Ik help ze even, onderwijl het helpen  zeg ik dat ik wel dat ik help om een ergie en verwacht dat ze dan de streamer even voor me pakken als de boot te water ligt.

Het bootje ligt te water, er moet nog een bbm aan.
Wil dat ding niet starten, de grootste en dikste van de 2 zit hijgend en puffend in de boot.
Zijn broek op half 11, man wat een greppel had die vent, echt zo'n  aso type.
Na het uithijgen volgt een andere poging, opeens slaat de motor aan, wordt in zijn werk gezet.
Vol gas vertrekt hij en laat die dikke domme kracht me verbouwereerd achter.
Op volle vaart  vaart hij weg, er kon nog geen dank je wel van af,wat een klojo.


De  volgende dag ga ik richting Hoorn om in het Markermeer te vissen.
De wind staat verkeerd en ga maar weer naar de streamer in Andijk om  voorns te tikken.
Daar aangekomen hoor ik een hevig kabaal, zowaar er komt een motorschuit aan,
die heb ik al jaren niet meer gezien in deze omgeving.
Een bonk herrie en geen gang zit er in dat ding.
Ik loop de schuit tegemoet, de stuurman mindert wat gas, stuurt richting wal de waterplanten in.
De punt komt bij de wal, ik stap daar in en zet gelijk af zodat de schuit weer midden op het water komt, is de bedoeling.
Maar de afzet was wat te krachtig,  de achterkant komt in de wal.
Ik loop naar achteren en vertel van mijn streamer die verderop in de waterplanten ligt.
De beste man zegt niks, schakelt wat maar de schuit doet niet wat ie moet doen, varen wel maar zonder kracht de vin heeft geen grip in het water lijkt wel.
Hij gaat alle kanten op behalve de goede.
Een lange plank die in de schuit ligt pak ik vast en gebruik die maar als kloet.
Uiteindelijk ligt de schuit weer midden van de sloot.

Hij stuurt naar de streamer op mijn aanwijzingen,
als ik de streamer heb te pakken heb geef ik weer een afzet om weer naar de overkant te gaan.
Het zelfde verhaal speelt zich af met keren en dweilen in het water.
Bij het keren loop ik naar achteren, ik bedank hem voor de lift en medewerking.
O, zegt hij, dat was het enigste wat ik van hem heb gehoord, niet eens een woord, alleen maar 1 letter.
Ik stap uit, geef weer een afzet, nog een duw tegen de achterkant en langzaam dweilt hij weer naar het midden van het water.
Daar aangekomen geeft ie nog wat gas er bij, is zie zijn rug, hij kijkt niet meer om.
Wel steekt hij nog een hand op als laatste groet.

Maurice, dit was een Feyenoord fan denk ik , geen woorden maar daden. ;)


Denk dat jullie nu ook wel snappen dat dit voor mij een streamer met een gouden randje is.

Maurice bedankt, ik ga hem kammen en hier ophangen.


M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN


A{b}r{a}xa{s}

mooi verhaal Harry, extra zuinig zijn op die gouwe he

jij stapt ook zomaar bij iedereen aan boord he :)

harlin

Niet bij iedereen hoor, maar ik schatte deze nogal gemoedelijk in.

Een echte motor hobbyist denk ik, maar had wel verwacht dat ik tekst en uitleg zou krijgen van de oude polder.
Denk dat mijn kop hem niet aanstond. ;D

Deze streamer gaat aan de wand en de ander vis ik mee verder. ::sst::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Lekker verhaal Harry

Lullen en tikken kan je wel
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Herman

Goed om te lezen dat er soms veeeeeeeeeeel meer gebeurd dan alleen vis vangen!
Inderdaad een streamer met een gouden randje.
Op naar je volgende verhaal........
dank voor t delen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..