Paasmaandag, wat gaan we vandaag eens 'vangen' ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, April 25, 2011, 10:21:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

De laatste dag van een lang weekend.... bij mij betekent dat meestal dat ik de 'troep' van de vorige dagen aan de kant moet ruimen.  ::)
Was en afwas-machines vullen, ondertussen een lekker hapje maken in de grill (dat is minder erg dan opruimen :P ), beetje computeren
en lekker rustig aan doen...... en geestelijk opladen voor een lange na-middag/avond sessie ?¿ 8)

Inderk

Deze jongen gaat vandaag even op de voorn bij mij in de buurtvijvers
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Ron-O

Ik ga van de week wel een keer, is mij veel te druk aan de waterkant.

Gr, Ron.

DMeijer

rustig de dag doorkomen met familie.
En lachen om de fratsen van Kermit, zijn stoere praat en zijn blonde smaak. Duidelijk een gevalletje van Veel gekwaak en weinig wol.

Inderk

Quote from: DMeijer on April 25, 2011, 11:23:48
rustig de dag doorkomen met familie.
En lachen om de fratsen van Kermit, zijn stoere praat en zijn blonde smaak. Duidelijk een gevalletje van Veel gekwaak en weinig wol.

Ik ook van jou Dick

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


aalbrecht

vanavond even de linge onveilig maken gisteren veel voorn op de drooge vlieg en roofblij van rond de 20 cm op een drooge vlieg met een 2 dat geeft lekkere sport  groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

A{b}r{a}xa{s}

eindelijk weer eens leuk voorntjes gevangen  ::dance::
niet groot, doorsnee een centimeter of 10-15,
maar in ieder geval wat actie gehad :)

Inderk

Ik heb niets gevangen.
Wel wat gepiel bij de droge vliegjes gehad, en mijn leader schokte heel af en toe tijdens het vissen met een nimphje.

Maar verder niets bijzonders
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DMeijer

Quote from: Inderk on April 25, 2011, 12:49:42
Ik ook van jou Dick

Ik had al een rare smaak in de mond vanmiddag.
Nou snap ik waar dat van komt ... gatsie

hendri


Rossie69

hier lekker niks gedaan,ja hijsen hahaha.

en weer mn computer laten maken.

Zondag met Drefter een ochtend wezen vissen,was diep triest.
water strontbruin en bijna geen vis te zien.

werd niet beste gevangen,zelfs niet met deeg.

maar mien old rktje deed het teminste toch weer :)

harlin

Hier 2 x bij de inlaat gestaan, niets gevangen, alleen wat volgers die niet echt druk in de weer waren.

Tussendoor het IJsselmeer in geweest, toch tegen beter weten in achter de karper aan.
Niets gevangen, maar enorm genoten van al die mooie gave beesten.
Ze zwommen links en rechts om je heen, als je (goed) stil bleef staan dan kwamen ze tot op 2 meter afstand van je.
Iets bewegen en de 1 gaat er als een torpedo vandoor, de ander bleef gewoon traag doorzwemmen.

Het maakte niet uit wat ik er aan knoopte, ze reageerden nergens op.
Toen ik het water uitkwam stond daar een kennis vliegvisser in zijn korte broek.
Hij was op stekverkenning.
En vond me toch wel de best geklede man in de omtrek, zo vlak bij het homo ontmoetings gebied ::censored::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arno


Rossie69

Jawel Arno
vijver 4 was super helder,de andere 3 bruin.


vliegvisgek

ja vreemd zekers deze periode ik was gisteren in hellendoorn met 2 maatjes ook daar was water erg troebel ik had er maar 3 maatjes beiden 1 en diverse mensen 0 1 gast ving er 8ofzo met stil liggen toch vreemd deze tijden van het jaar vorig jaar was het zekers beter overal is het nu bare slecht met de vlieg wat ik hoor (forelput) dan he

Arno

Als ik dit eerder had gelezen was ik vanmorgen in vijver 4 gaan vissen
ik had er 1 in vijver 2 bij de woldstek zat er nog 1 die er een stuk of 4 had met deeg
en inderdaad werd er in vijver 4 goed gevangen.
wel lekker weertje dus ben wel weer tevreden. maar voorlopig niet meer naar de woldstek
ik hou het wel bij de Heare mooi helder water en de vangsten zijn redelijk dus.

Gr Arno

vliegvisgek

het water bij de heare is zekers helder maar als je daar je visje wil vangen moet je wel smiddags zijn en hopen dat er een beetje volk zit want anders zit de vis daar vast op de bodem ben er nu weer 3 keer geweest 2 x ochtend en 1 x zaterdag middag en die dag was best goed 11stuks maar de ochtenden 3 stuks en 4 stuks en heb alles maar dan ook alles geprobeerd geen vis gezien of gevonden naar de paar die ik ving ???

maar ben met je eens blijft wel mooi daar  ;D

Arno

Ik kom er eigenlijk alleen maar smorgens maar vangsten zijn redelijk 4 of 5 op een ochtend.
nu vind ik dat als je aantallen wilt vangen je niet naar de heare of de kool moet gaan maar dan is de woldstek of het smallert een betere put
misschien de marshoek met de werphengel .maar daar ben ik er niet voor daarom blijf ik lekker naar de heare gaan en vang er regelmatig mijn visje
met kans op een dikke kneiter.

Gr Arno

vliegvisgek

oke dat kan arno maar ik bedoel ermee dat 2 jaar geleden 15 of 20 heel normaal was en nu 3 of 4 visjes en meer aalschovers in de bak ziet dan toen en veeeeeeel minder mensen op vijver4  met kanjerdag had je eerder 40 man (2009) nu anno 2010 en 2011 een paar keer gestaan met 2 ,3,4 man en 1 keer 6 dus zeg het maar en ja aantallen emst klopt of woldstek
maar goed smaken verschillen

Patrick(WF)

Gister naar de forellenput in Sint-Martens-Voeren (B) geweest. Effe een middagje kijken en proberen.
Put vind ik niet bijzonder, maar mooie vissen zwemmen er wel. Zat na effe 2 uurtjes op 12 stuks en daarna
viel het helemaal dood. Na 2,5 uur ermee gestopt door de bloedhitte. Stukkie en foto's plaats ik nog.
Ben net 1,5 uur thuis van een lang weekend Zuid Limburg.
Groet Patrick

ErickW

Ik heb 's middags nog even 5 Bibio's bijgebonden om 's avonds nog even te vissen. Om 19.30 uur was het drietje gereed met een Bibio eraan. Het wemelde onder wat elzen van de Bibio's en er waren veel muggen (kleine zwarte en geel/grijzige haarmuggen) boven het water aanwezig. Het was nog geen walhalla aan rises en er waren veel voorns van 7 tot 15 cm bovenin aan het zwemmen, maar de lefgozertjes en de durfdametjes gingen er wel vol voor. Toch al met al nog rond de 10 voorns van 8-22 cm gevangen en heeeeeeeeel veel misgeslagen. Wel even lekker 1,5 uur gevist met onze hond als publiek.