Welke hengel??

Started by Michel de Weerd, July 14, 2011, 18:49:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel de Weerd

Hallo,

Ik wil een nieuwe hengel aanschaffen voor het vissen op kleine riviertjes (forel, vlagzalm) en voor in Nederland op voorn en wintervoorn.
Welke aftma kunnen jullie mij dan aanraden een #3 of een #4 of misschien een #3/4?
Mijn budget ligt ongeveer zo rond de € 150 tot € 175 euro.
Heeft iemand misschien ervaring met de SONIK SK4 #3/4?


Groet Michel

maurice

aan een #3 moet je genoeg hebben heb ik me laten vertellen.
dus een 4 moet zeker te doen zijn.
met dat budget moet het lukken.
de Sonik heb ik nog nooit gehoord.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Voor Duitsland zou een 3 voldoende moeten zijn... Als je wat meer allround wil, dan zou ik voor een 4 gaan... Kun je een iets grotere vis wat makkelijker drillen en als het wat waait beter uit de voeten.

Op veel plaatsen heb je aan een 3/4 echt niet genoeg.... Alles hangt dus af an de situatie waar je vist (stroming, welke vissoort, wild of uitgezet etc....) de sonic ken ik ook niet, maar ook hier geldt.. Eerst proberen, er zijn zoveel verschillende types dat dit echt van de persoon af hangt wat bij hem of haar past. In 1 keer de juiste scheelt een hoop zoeken en geld.... Veel plezier bij de zoektocht


Sieger

Michel de Weerd

Oke, een #4 heb je wat meer aan dus, maar ik heb al een #5.
Liggen die #4 en #5 dan niet heel dicht bij elkaar?

Michel

Sieger

Tsja.... Hangt ook weer af van merk, actie etc. Probeer een kortere 4 dan heb je daar ook nog variatie in....

( en dan een nog kortere 3. :) )


Sieger

vliegvisgek

je kan wat sieger al zei niet elke 4 vergelijken ik heb een zachte 4 maar ook wel een wat stugere (best wel harde )4 en zo geld dat ook voor de 3 en de 5 en andere aftma,s

A{b}r{a}xa{s}

Denk dat ik voor een 'korte' #4 zou gaan.
bv. in Dld is een wat kortere hengel wel eens handig als je midden tussen en onder de bomen in het water moet staan/werpen