Karup A

Started by Patrick(WF), March 25, 2013, 17:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Patrick(WF)

Komende zomer ga ik na 2 jaar niet te zijn geweest eindelijk weer
naar Denemarken op zomervakantie. We zullen gaan vertoeven
op de Hesselund So camping nabij Karup. Langs de camping loopt
ook de Karup Ä. Zijn er hier mensen die ervaring hebben op deze
rivier en die mij wat tips kunnen en willen geven qua vliegen, vistijden e.d.
Ik ben er al een 2 tal jaren geweest en hoewel ik aardig succes
heb geboekt op de vijver daar wil me dat op de rivier niet echt lukken.
Eventuele links naar sites zijn ook welkom. Ik kom persoonlijk niet echt
verder dan info van decennia terug dus weinig recents.

Alvast bedankt
Groet Patrick

Dick

hallo Patrick, jaren geleden ook geweest, op die vijvers zwemmen monsters van forellen, op het riviertje zelf hebben we alleen maar klein spul gevangen, wel mooi daar, vergunning haal bij die boerderij met een zalm als windwijzer, of bij de benzinepomp. Veel plezier daar maar dat gaat wel lukken denk ik. Dagje naar het Limpfjord ( eiland Für) ook niet verkeerd.
Veel plezier mvg Dick

jan


Ben (heel) lang geleden naar denemarken geweest en heb gevist op de Skive A. Het was de eerste en tevens ook de laatste keer. Zat in een hotelletje met een privestuk van 1,5 km. Tips van de hotel eigenaar : die en die vliegen en vooral vissen tussen het groen in. Daar zitten ze.

Gepraat met een man, die er al 15 jaar kwam en nog geen succes gehad op zeeforel. Eigenaardig, want ze zouden er toch zitten ?

Op een avond een wandeling langs de rivier gemaakt. Was de hotel eigenaar bezig met het afvissen van de rivier. En hij beperkte zich niet tot zijn
"eigen stuk".

Er werd een net, dwars over de rivier gespannen, zodat er geen vis kon ontsnappen. Dan werd de boot stroomopwaards gebracht en werd er met lange stokken in de oever (onder water) gestoken en gepord. Ze haalden verschillende vissen uit de rivier en jawel hoor. Vergunning kon je je kont mee afvegen. Voor iets anders was deze niet meer te gebruiken. Later in het dorpje met iemand gepraat over het voorval. Deze vertelde dat de goede man dat iedere avond deed, op een heel groot stuk van de skive A. Legaal (op zijn eigen stuk) en illegaal op de rest van de rivier. Het eigenaardige was, dat er helmaal niets aan gedaan werd.

Was gelijk mijn laatste keer in Denemarken.

Wat geleerd?  Ze zitten in de oever, niet in het midden van de rivier, als ze er niet uitgevangen worden. Met " in de oever" bedoel ik het uitgeholde oever gedeelte. Vooral de buiten bochten zouden goed zijn.

Helaas was dit in de tijd dat de PC nog niet door een ieder gebruikt werd en ik dus geen info heb kunnen vergaren over de gewoonten van de inheemse bewoner(s).
Waarschijnlijk zijn de gewoontes een beetje veranderd, dus ik wens je veel succes op de Karup A.


gijsie20

Hoi patrick,

Ik kwam laatst op onderstaande site een aantal links tegen naar websites met rivieren en vangstrapporten in Denemarken. Ik zie de Karup A er niet tussen staan, maar wie weet kom je via via toch verder. Ik ben verder ook niet bekend met Denemarken.

http://www.scierra.com/top-menu/river-reports/denmark/

Groet Gijsbert

Patrick(WF)

Mannuh bedankt voor de reactie en sorry voor de late reactie.

@Dick. Ja daar zwemmen zeker monsters. Ben er al 2 keer eerder geweest dus dat word
weer feest. Enige jammere is dat je ze verplicht meenemen moet. Niet bepaald mijn ding, maar
wil dit jaar graag een keer wat serieus vangen op de rivier. Ik weet dat ze er zitten, want de
locals komen ook regelmatig en die gaan met #8en de rivier op. Dat zal ook niet voor niks zijn.

@Jan. Ik heb vaker zulke verhalen gehoord ja. Willen een hoop geld verdienen en ondertussen
zelf de vis er uit sleuren voor een ander t doet. Zonde, maar ja daar doe je helaas niks aan.

@Gijsje. Bedankt voor de link. Jammer dat de Karup er niet tussen staat, maar je krijgt wel een beetje
zicht op hoe t met de zalm gaat in Denemarken.

Thanx all
Groet Patrick