Ervaringen Rio Outbound Short

Started by Jaspero, July 27, 2013, 10:20:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

Heeft er iemand ervaring met deze lijn? Ze zijn wat zwaarder als de standaard aftma klasse. Als ik afga op de grains van een #10 lijn zit die toch wel wat hoger. Overlining is niets nieuws maar dit lijkt wel twee klasses hoger.

Bedankt

JB

#1
Klopt ze zijn zwaarder, maar ik gebruikt de gewone outbound #8 i.c.m m'n TFO TiCrX #8 en dit is voor mij een goede combinatie. Waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat deze serie hengels iets ondergewaardeerd zijn in de aftma klassering. Want als ik m'n rio windcutter #6 op m'n TFO TiCrX #6 gebruik is het net of de lijn te licht is voor de hengel.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Jaspero

Die ticrX zijn inderdaad strakke hengels. Ik heb de clouser met een wat zachtere top actie. Ben bang dat een outbound short in een #10 wat te veel is?

Rene V.

Ook ik gebruik de #8 OB met een Sage Xi2 #8.Wereldcombinatie.Lijnen zijn inderdaad zwaarder maar zijn ook lijnen voor oa gebruik aan de kust waar het bijna altijd waait.Extra power is dus wel welkom.Ben je in de gelegenheid probeer dan ook eens de Guideline Coastal.

Rene V.