royds haken

Started by Sietzezietzevliege, May 29, 2011, 16:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sietzezietzevliege

Hallo,

Op internet laatst de webshop van royds hakenfabrikant. Bellachelijk weinig geld voor veel haakjes. Na wat speuren op engels forums werd vooral gezegd dat deze haken "wack"zijn. Ze  buigen te snel alsof t looddraad is eenvan de recensies. Ik heb de naam royds hier enkele maal voorbij zien komen. Kan iemand mij vertellen of deze haken echt nou "whack"zijn of best meevallen? http://www.roydlures.com/FlyHooksMenu.html

Alvast bedankt
Sietze


dartmayor

De streamerhaken vind ik slecht.
Die buigen al in de vice.

De droge, natte, buzzer en karper haken vind ik wel goed.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Sietzezietzevliege

Ok thanks streamers bind ik toch alleen op vmc of gamakatsu. Maar die zijn wel goed dus. Allemaal of is er soms een haak in t pakje die het wel houd? Nog bedankt voor de tip van dit forum trouwens(forelsietze@troutfishingnetworks :P).

Grtz
Sietze

maurice

leuke haak om op te oefenen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69


Sietzezietzevliege

Quote from: maurice on May 29, 2011, 18:33:10
leuke haak om op te oefenen.

Dan ga ik wel weer naar akita die gebruikte ik al en alsnog heel goedkoop. En das alsnog goede kwaliteit. Anders gamaktsu of fulling mill :P. Majah bedankt voor de replys het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn 2,60 euro voor 100 stuks(of waren t er 50 ??? ).

Sietze

Rossie69


hendri

de haken voor droge vliegen zijn ronduit bagger, maar om er nimfen op te knuppen voor winde en voorn. heb ik er geen problemen mee. mag een beste voorn wezen die een haak gaat breken.
dr zitten wel een paar fabriek foutjes bij die haken, maar die smijt je gewoon weg. kan wel uit voor de prijs. ;)

dartmayor

Ik heb op een droge haak van Royd al eens forel van zo'n 3,5 kilo gevangen.
Was niks mis met die haak.
Sterk zat.

Waar ik het mee eens ben is dat ze wat zwaarder zijn als van andere merken.
En de maat is ook raar.
Zo liet Wilco mij een haakje zien #24 en die was een stuk groter als #20 van royds.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Wilco

Wanneer je Royds haken gebruikt zal je even wat meer aandacht aan de haken zelf moeten besteden omdat ze niet allemaal van dezelfde kwaliteit zijn. Weerhaak op een andere plaats, haakoog niet dicht gebogen, haakoog niet zoals het hoort, punt niet scherp etc.
Wanneer je bv 20% van de haken afkeurt heb je alsnog 75 haken die wel voldoen voor een zeer schappelijke prijs. De Royds haken die ik nog gebruik zijn de haken voor natte vliegen en de zwarte caddisghaken.

A{b}r{a}xa{s}

'k sluit me helemaal bij Wilco aan,
gebruik ze doorgaans naar tevredenheid
ik heb wel dikkere haken voor nimfen/natte vliegen

dartmayor

De 'natte' haken gebruik ik veelmijn nimfen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Sietzezietzevliege

Nou iedereen hartelijk bedankt voor de antwoorden. Ik ga lekker het advies van speycast achterna. Heb net 700 kamsan haakjes besteld(nimf, buzzer,droog, lure). Ik zal binnenkort wat creaties plaatsen.

Mvg
Sietze

hendri

waar heb je die kamsan haakjes besteld als ik mag vragen?

Sietzezietzevliege

Quote from: hendri on June 01, 2011, 12:44:52
waar heb je die kamsan haakjes besteld als ik mag vragen?

Dat meg zeker :P: glasgow anglin centre http://www.fishingmegastore.co.uk. Per 100.

Sietze

harry

ik gebruik royds haken tot volle tevredenheid( de nympfversie dan)
nog nooit problemen mee gehad met uitbuigen of iets dergelijks
heb er in het verleden eens een paar duizend besteld er zitten er soms wel bij met fabricage foutjes maar die knikker je gewoon weg
enne met de zogenaamde topmerken als tiemco en dergelijke heb ik het wel meegemaakt dat ze uitbogen of zelfs doormidden braken(bij de 206bl regematig)