Scierra Flylite V2

Started by j.klopper, December 09, 2013, 19:00:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

Iemand ervaring met de 10ft #7,eventueel de 9.6 #7?
Wil hem gebruiken voor fint,snoek,forel en dan ook met zinklijnen.

Heintje Davids

Heb de hengel niet Jaap en kan er ook weinig over zeggen. Heb wel een aantal andere #7 hengels en die zijn allemaal bruikbaar voor hetgeen jij er mee wilt doen. Vraag me, in alle eerlijkheid, ook altijd een beetje af wat je met zo'n vraag beoogt. Iedere #7 kun je per slot van rekening gebruiken voor het vissen op Fint, snoek enz. Ook met zinkende lijnen. Gewoon een kwestie van je lijn goed afstemmen op je hengel. De ene (zink)lijn is nu eenmaal de andere niet. En als er al iemand is die deze specifieke hengel heeft dan is de kans erg klein dat ie zal melden dat het een waardeloze stok is. Is wat mij betreft net zoiets als met auto's. Je zult niet snel iemand tegenkomen die je vertelt dat ie een waardeloze auto heeft gekocht.
Of een hengel je echt heel goed bevalt is en blijft sowieso heel persoonlijk. Wat ik prettig vind aan een hengel, zou voor jou wel eens heel anders kunnen zijn en andersom.

Het enige wat ik erover kan zeggen is: hou rekening met de lengte. Een 10 voeter is uiteindelijk, na een dag smijten, vermoeiender dan een 9,6 voet. En ook het landen van een vis, is met een kortere hengel wat makkelijker wanneer je geen net gebruikt maar alles met de hand landt omdat je de hengel niet in zo'n enorme bocht hoeft te trekken bij de landing. Succes met je keuze!

Troutbuster

Beste Jaap,

Een paar vismaten van me hebben deze hengel en naar tevredenheid

Ikzelf heb een oudere versie van de Scierra maar ook die voldoet nog uitstekend!

Het zijn geen verderlichte hengels, maar meer werkpaarden die tegen een stootje kunnen

Gevist op snoek, makreel en zeebaars, grote (Ronde Bleek) Forellen, Zeeforel (Funen) etc, etc.....

Prima stok!!

Succes

Gr

Jan
"Petri Heil"


Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

En zelfs buiten Zeeland doen ze het prima Jan! ;) ;) ;)
"Petri Heil"


j.klopper

Mooi,bedankt voor de informatie allemaal.

Heintje Davids

Hmm, wilde er niet over beginnen maar Marten's verhaal is voor mij ook herkenbaar. Ik ken een aantal mensen die met dat type hengel van Scierra hetzelfde probleem hadden; opvallend veel hengelbreuk. Voor de duidelijkheid: het ging in deze gevallen vrijwel altijd over de HM2. Heb het er wel eens met een hele ervaren hengelbouwer/ontwerper van blanks over gehad en volgens hem kon dit eigenlijk alleen maar veelvuldig voorkomen bij een blank waar een ontwerpfout in zat. Er zijn meer merken waar wel eens een 'zwakke' broeder tussen zit en echt niet alleen bij de betaalbare merken.

Nootjez

hmm, ik vis al 4 jaar met de hm2 (véél visuren) en nog nooit een probleem mee gehad.