Borstelworm

Started by Beertje, February 27, 2015, 20:57:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Borstel worm, weer eens wat anders. Om nu te spreken van een vlieg! maar hij vangt wel.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

merijn1982

Waarvoor gebruik je 'm? Voor de geep ofzo??
Tight lines!!

MarcelN

Dát mag jij proberen ;D, een zeeforel zal hem wel lusten.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Als ik dit zo zie zit het afvalbakje onder mijn vice vol met borstelwormen :o

Beertje

Gert@ ha,ha, zo simpel is het nu ook weer niet. Je moet er echt goeie marabou voor gebruiken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Quote from: merijn1982 on February 27, 2015, 23:06:09
Waarvoor gebruik je 'm? Voor de geep ofzo??
In Denemarken op zeeforel.

merijn1982

Tight lines!!

Beertje

#8
wat Bone F zegt klopt. In het vroege voorjaar gaan de borstelwormen zwemmen de zeeforellen zijn er dan gek op. Maar ik heb van horen zeggen dat,je  b.v in de westerschelde  niet ver uit de kant ook andere vissen mee kunt vangen.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

RiverHunter

#9
Beertje of anderen, heeft dit diertje ook een Engelse naam??? Oke, heb het toch gevonden in het Engels polychaete worm ook Pile worm en bristle worm.

Dus deze doen het goed op de zeeforel, hebben jullie meer tips voor vliegen die jullie zelf gebruiken en die vangen?

Gr, Ron-O 
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Arno

polar magnus, pattegrissen, bostelworm, en juletrae dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt (in het voorjaar)

JB

beertje,
is deze met twee volledige haken of de voorste weggeknipt?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Beertje

Deze is met 2 haken. zoals je op de foto ziet, zit in ieder klemmetje een haak.

Ze zijn niet moeilijk te maken.Voor wie belangstelling heeft, wil ik wel een bind filmpje plaatsen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

edjuhhh

Dat zou mooi zijn Beertje.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Beertje

Bij deze dan.

http://player.mashpedia.com/player.php?q=nKXC76LdRt0&lang=

http://player.mashpedia.com/player.php?q=Cz-6ATecsh8

https://www.youtube.com/watch?v=S_A-dgsLfiw

succes bij het binden. () op het filmpje worden ringneck veren gebruikt. ik heb Marrabou gebruikt. Gaat ook goed, gewoon in de papierklem.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Marco B

Leuke worm Jan. Heb ook wel wormen op een soortgelijke wijze gebonden van (longhair) chenille, maar vind dit er nog beter uit zien. Die dingen doen het behalve op zeeforel ook op forellenputten zoals DRB en OVM.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

vliegvisgek

testen op baggelhuizen gaat echt wel werken hoor beetje trimmen desnoods beertje ::agree::