OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Maar Hippopotamus voelt zich een stuk beter thuis wadend in het water :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hyppo


sjoerd

Quote from: MarcelN on March 02, 2015, 22:06:26


Sjoerd, 'we' hadden je wel even verwacht hier aan de 'overkant' :)


Ik had afgelopen zaterdag iets in de planning maar we moesten "even" op en neer naar Amersfoort voor een begrafenis.
Best triest als je ziet dat een 5 jarig jochie na zijn moeder nu zijn vader moet missen!!  :'(

In april zijn we weer even in Oostvoorne, dan moeten we zeker even afspreken Marcel.

Sjoerd

MarcelN

Vanmorgen even wezen kijken daar, werkelijk de hele westbak uitgekamt, maar zelfs geen luis gezien, he-le-maal uitgestorven lijkt het wel :'(
Zover ik hoorde had niemand wat gevoeld of gezien, behalve eentje, die was volgens hemzelf 5min. aan het drillen tot die eraf schoot onder de kant, mooi paars mannetje....
pfff 5 minuten, wat ben je dan aan het doen :o

Met wat eendjes lokwerk kwam er zelfs geen vis tevoorschijn, pas na honderd meter kwamen de meeuwen het opruimen, vreemd, dat werkte weken terug nog wel om te kijken of er vis zit.
Nog een paar van deze dagen en dan mag er wel wat leven komen hoor, al zijn het maar stekelbaarzen en grondels, niets gezien daarvan.

Koen

zal wel aan het weer gelegen hebben, de voorn en de karper hadden ook geen zin vandaag.

Hidde

Misschien juist wel de omslag naar ander weer waar ze op moeten overschakelen..

kees

Was inderdaad een taaie visserij, zijn zo'n 4 uur met 2 bellyboten bezig geweest met verschillende vliegen/streamers,
heb met de zinklijn en een zwarte gurgel 2 aanbeten gehad, 2 stoten en  ::zucht:: los.....

Lekker in het zonnetje, wel trok de wind behoorlijk aan, mezelf goed vermaakt
De aanbeten geeft toch moed, nu maar wachten tot de water temperatuur de dubbele cijfers bereikt,
nu is dat 6 graden, dan maar weer proberen, laat maar komen die lente.

MarcelN

Hoi Kees, dan stond jij waarschijnlijk op het laatst op de dam achteraan bij mij, ik was wat verder achterin op de dam.
Tja taai ja, even wachten nog, maar dan sta je ook gek te kijken wat er allemaal uitkomt soms ;) na jullie sprak ik een andere belly man en die had niets gezien.

sjoerd

Quote from: MarcelN on March 08, 2015, 18:29:06
Vanmorgen even wezen kijken daar, werkelijk de hele westbak uitgekamt, maar zelfs geen luis gezien, he-le-maal uitgestorven lijkt het wel :'(

Dat had ik vorige week ook al gezien Marcel. Het is nog akelig stil op het OVM. Positief lijkt me dat al het wier in ieder geval nu weg is. Hopelijk groeit het niet zo snel dit jaar.

MarcelN

Hoi Sjoerd,
ja dat had ik al gelezen vorige week (en de ellende met die kleine  :'( )
Ik zie geen reden waarom het nu weer niet zo hard zou groeien, alles lijkt op het hetzelfde als vorig jaar, alleen zie ik nu al niets van vis ???
Zodra ik tijd heb kijk ik er gewoon weer, ik heb er een lekker kleurtje aan over gehouden, da's het positieve eraan 8)
Als straks de futen weer broeden moeten die grondels er toch ook zijn, en de kleine meerkoetjes voor de meeuwen >:(

kees

Marcel, m'n zwager heeft inderdaad een tijdje op het dammetje gestaan, ik ben op de overgang van ondiep naar diep blijven trollen, daar kreeg ik ook die aanbeten.
Heb later nog met een duiker gesproken, die had een complete werphengel met molen en shad opgedoken.
Het enigste wat ze zien zijn grondels de laatste tijd, voorheen werden er meer forellen gespot,
hopelijk komt het goed als de water temperatuur wat stijgt.

Bone F

Quote from: kees link=topic=9032.msg146489#msg146489 date=1425969435
Heb later nog met een duiker gesproken, die had een complete werphengel met molen en shad opgedoken.
/quote

Marcel waar heb je die visser gelaten  ;D?

MarcelN

Hihi, maar ik hoorde net weer dat na de uitzet grote groepen Polen neerdalen op het OVM om in de kleine uurtjes met pluggen te smijten, als je er dan wat van zegt kun je klappen krijgen ::)
Ik vond dat op de achterste dammen ook wel erg veel stapeltjes stenen stonden, als stoeltje gebouwd, worden er steeds in meer :(

Timvanp

Niet echt bemoedigend al deze interne en externe factoren..
::new::

Hidde

Quote from: MarcelN on March 11, 2015, 06:48:28
Hihi, maar ik hoorde net weer dat na de uitzet grote groepen Polen neerdalen op het OVM om in de kleine uurtjes met pluggen te smijten, als je er dan wat van zegt kun je klappen krijgen ::)
Ik vond dat op de achterste dammen ook wel erg veel stapeltjes stenen stonden, als stoeltje gebouwd, worden er steeds in meer :(

Daar zou eens op gecontroleerd moeten worden dan..

MarcelN

Het is wel heel eenvoudig voor 'ze', even verderop waar het oude crossterrein was, staat een heel Polen Hotel :o ivm aanleg nieuwe haven daar, dus simpel met de benenwagen even paar honderd meter naar het OVM met hengel en zak en weer terug >:(
Er komt geen auto meer aan te pas, ga die maar eens zoeken dan rond het meer.
Ze moeten die tijden aanpassen daar, je ziet er toch geen reet in het donker meer en dan hup alles op de bon slingeren, serieuze flyers uitgezonderd ivm waadtijd naar auto.
Als dit zo doorgaat daar dan zou ik maar stoppen met dat project, zonde van het geld en ergenis.

Hidde

Wel ruk zo, ovm kapot, zeebaars weg en heihorsten dicht...  3 visserijen waar ik me mee bezig hield straks dood..

MarcelN

Ach Hidde, troost je met de gedachte dat wij hier nu te maken hebben met Wilkin den Boer, die hier alle vaarten en vlieten elektrisch tussen rietkragen leeg prikt
met als gevolg dat je hier in de winter normaal over zo'n 300meter de grachten volop vis had, nu is dat nog maar over 30meter, verzin daar nog dagelijks 10 witvissers op een kluitje bij en als vliegvisser is de lol eraf. :'(
Onze hoop is nu nog op de polderslootjes en 2-3 maandjes OVM, dan is het ook weer té warm daar. Gelukkig gaat een zeer grote klus door, dus ik zit weer lekker in Slovenië dit jaar :P

Hidde

Slovenie lijkt mij ook wel wat ooit.,
Mijn vakantie naar zweden is ook al weer geboekt maar van die 3 weken kan ik het niet hebben het hele jaar..

Timvanp

Ik dacht dat men redelijk positief gestemd is over de toekomst van de zeebaars?
::new::

jo flyfishing

Er is een beperking afgesproken (en ook nageleefd?) om niet te vissen op de paaigronden tijdens de paaitijd.
Dat zegt nog niets over de netten die voor de maasvlakte staan.

En wat zijn beperkingen waard als de boete nog altijd lager is als de winst? http://www.thetimes.co.uk/tto/environment/article4378453.ece



Quote from: Timvanp on March 12, 2015, 09:48:46
Ik dacht dat men redelijk positief gestemd is over de toekomst van de zeebaars?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Quote from: jo flyfishing on March 12, 2015, 10:57:28
Er is een beperking afgesproken (en ook nageleefd?) om niet te vissen op de paaigronden tijdens de paaitijd.
Dat zegt nog niets over de netten die voor de maasvlakte staan.

En wat zijn beperkingen waard als de boete nog altijd lager is als de winst? http://www.thetimes.co.uk/tto/environment/article4378453.ece

Ach ze hadden "maar" 632.000 kilo!!!! makreel illegaal gevangen. Ze lachen zich rot, boete betalen en dan nog tonnen winst!!
En volgens Greenpeace is dit nog maar het topje van de Ijsberg(lees Nederlandse vissers die daar illegaal vissen)

Scaramouche

Voor het perspectief is het wel goed om te weten dat er voor de kusten van Engeland en Ierland tien keer meer netten staan dan bij ons in de Rijnmond maar het zou natuurlijk beter zijn als de nettenvisserij compleet wordt afgeschaft. In Bretagne zijn er gorte delen waar de beroepsvissers alleen met lijnen mogen vissen. Dat scheelt natuurlijk sowieso qua bijvangst.

Dat verhaal van die trawler is overignes wel bizar. Volgens mij wordt het hier gewoon in beslaggenomen en gaan de opbrengsten van de veiling naar de staat.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Franky Boy

Een beetje off-topic dat verhaal van die illegale makreelvangsten, maar natuurlijk wel heel interessant...
Maar hoe staat het met de vangsten in het Oostvoornsemeer?
Ik verwacht de komende dagen toch een aanmerkelijke verbetering, al zitten de vissen (en het voedsel) nog erg diep. :)

jo flyfishing

Helaas,

http://www.seafishingmagazine.com/news/dutch-reap-rewards-of-illegal-haul/

Na boete en kosten steken ze nog altijd 335.000 pond op zak.

Maar inderdaad misschien dit topic genoeg vervuild.

On topic terug. wsl ga ik zondag nog eens een poging op OVM wagen.

Quote from: Scaramouche on March 12, 2015, 11:15:21
Volgens mij wordt het hier gewoon in beslaggenomen en gaan de opbrengsten van de veiling naar de staat.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain