Goede start!

Started by Willem, June 05, 2014, 16:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Hoi allemaal,

Laatste tijd niet zo actief geweest hier. Gelukkig heb ik wel m'n visuurtjes kunnen pakken en in de gesloten tijd een paar leuke karpers kunnen vangen met de vlieg. Maar daar gaat dit verslag niet over.

Vrijdag 30 mei. Voor het eerst dit jaar richting zee. Het doel was zeebaars. Eén keer eerder gedaan vorig jaar, toen zonder succes. Dit keer stond ik er alleen voor. Eenmaal aangekomen zag het er top uit. Helder water, beetje stroming (afgaand tij), en heel, heeel veel aasvis. Snel optuigen, zinklijntje en werpen.

Na een halfuur en een geparkeerde streamer opeens een klap. Zoeff daar vloog de lijn. Heel lang duurde de dril niet maar wat een power hebben die beestjes! M'n eerste zeebaars op de vlieg, ben er maar wat blij mee!




Snel een paar foto's en de vis schoot weer snel de diepte in. Kicke!

Het bleef helaas bij deze vis die dag.

Zaterdag 31 mei. Seizoensopening, eindelijk! Om 5 uur zat ik op de fiets met bellyboat en al. Na 3 kwartier fietsen en wat voorbereidingen lag ik om 6 uur op het water te dobberen. Om 5 over 6 was de eerste snoekbaars binnen, een mooie ergens begin 60. Niet op de vlieg, maar dat was even om te kijken of ze er liggen.

Direct de aftma 7 erbij gepakt, sinktipje en een clousertje. Na 2 worpen een harde beuk en een kromme stok. Hatsa! Mooie snoekbaars van 57cm.





Snel terug ermee en doorvissen. Lang duurde het niet tot nummer 2 en 3 zich meldden, twee kleintjes. Nummer 4 beukte er weer keihard op. Dat voelde lekker lomp aan. Rustig op het reeltje drillen, altijd fijn. na een leuke dril kwam er een mooie vis van 66cm boven. Gaat lekker zo!





Toen het even stil bleef met de streamertjes toch maar weer overgestapt op de shadhengel. Dat ik het water uit stapte om 1 uur 's middags met 27 snoekbaarzen op de teller zegt genoeg, het was een topdag! Dat de grootste 87cm was en een nieuw PR betekende maakte het alleen maar mooier. Volgende keer die dikke bak op de vlieg!

Misschien dat ik zaterdag even terug ga. Wie weet! Iedereen die graag een streamertje werpt wens ik een topseizoen! En de rest natuurlijk ook.

Groeten!

Willem

Gerrit59

Ha Willem!
Had je al een tijdje gemist.
Maar zo te lezen en aan de foto's te zien helemaal back!
Wat een vangsten!

Gerrit

Gerrit72



Willem, mooi dat je er weer bent (met een mooi verslag en foto's)

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Lekker gevist Willem!!
Mooie plaatjes!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


wouter veuger

Megawallem is back ::goodjob::!

merijn1982

Had het op fb al gezegd maar nogmaals top!!
Tight lines!!

Plantje

Mooi Willem!

Hoe vis je die clousers eigenlijk? Ik heb er wel een paar gebonden, maar heb het idee dat ik ze verkeerd vis.