wanneer stopt dit nu eens een keer?

Started by Inderk, November 08, 2014, 20:25:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Gerrit59

Zoals met veel dingen in dit land:
Als het kalf verdronken is ..........................

FSCHAMP

 ::agree:: nl. als de waters leeg gevist zijn natuurlijk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

#3
Misschien probeerd de overheid op deze manier het sportvissen te ontmoedigen (er is toch niets meer te vangen).Of, ...omdat de beroepsvisserij coud ce coud in stand moet worden gehouden. Dat is Kwaad denken?!... Er verbaast mij niets meer van die kant.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Floor

Dat er af en toe van dit soort berichten komen is allemaal leuk en aardig maar, dit is al tientallen jaren aan de gang en bovendien volkomen legaal.
'Bij ons' in de polder is al jaren vrijwel geen fatsoenlijke snoek of baars meer te vangen.
Hier krijgen de Polen die deze praktijken uitvoeren de schuld van maar, wanneer, je even verder vraagt asn deze mannen blijkt dit allemaal te gebeuren in opdracht van voornamelijk belgische verenigingen.
Boven de minimum maat mag je doen wat je wilt en het kleinere spul verstoppen we wel totdat het donker is...

Positief is wel dat de quota voor brasem en voorn in de randmeren zeer drastische is verlaagd.
Maarja, wat zijn regels zonder handhaving? Als er in de netten van deze beroeps stropers nu net zoveel gaten zitten als dat er mazen in de 'visserij' wet zijn is er geen probleem.

Neem nu eens het hele paling verhaal, wanneer je als sportvisser een paling in bezit hebt mag je bijna blij zijn dat ze de doodstraf hebben afgeschaft echter, de beroepsvisserij in de rest van de wereld vist vrolijk verder, uiteraard wel binnen de wettelijke beperkingen...
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

hendri

die netten met vis in dat 2e filmpje zag je voor 15 jaar geleden toen ik nog in genemuiden woonde ook in de binnenhaven.
en dan was het niet 1 zon vierkant net, maar toen stonden er rustig 5 of 6 met van die netten vol brasem en voorn. dus het is idd niet nieuw. je zou de eigenlijk ff met de boot en een stanly mesje er langs moeten.

Rossie69


weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

die netten zie je nu niet meer zoveel in de binnenhaven. tenminste ik heb ze nog niet weer zien staan.

weerwolf

ieder jaar hoor ik er wel van, de bootjes liggen er wel elk jaar. Maar gezien heb ik ze ook niet

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

ja klopt, ik heb wel gezien dat ze de vis uit zon bootje met een grote bun er in ouzo, dat ze die leeg scheppen. maar die netten gebruiken ze denk ik omdat ze zoveel vangen dat ze niet alles in de boot kunnen bergen.

maargoed, gaatjes in de boot boren kan ook natuurlijk. wordt het vanzelf een onderzeeƫr

weerwolf

beetje zoutzuur in de boot, gaat hij vanzelf een keer omlaag

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

FSCHAMP

Maar dit is ook niet zo goed voor de vissen. Geef mij dan maar de gaatjes, is milieu vriendelijker.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Het is trouwens wel Ed en niet Ad Piek, beetje slordig...
Vliegvissen is bevlogen vissen...