Kyll 17-18 april 2015

Started by greg, April 23, 2015, 22:48:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg

Zo weer terug van weggeweest......

Afgelopen weekend maar weer eens een pensionnetje gepakt in de Eifel.

Hebben er leuk gevangen......voornamelijk op de nymph gevangen.

We zagen nauwelijks wat stijgen, maar vis zat er echt wel. Zelf heb ik ze nog niet in deze aantallen gevangen.

En heel vreemd heel veel lossers......misschien is dat iets wat meer op de nymph gebeurt. Ben zelf namelijk een vervent droge vlieg visser.

Ook deden de bindpatronen er niet toe. We hebben ze op de meest vreemde creaties gevangen.

Moet er wel bij vertellen dat we een dag eerder een uitzetting gezien hebben. we hebben het spoor van een lekkende halve kubs container gevolgd,
waarop stond Lebende Fische en die leidde ons naar de waterkant waar we bij aankomst nog een aantal wezenloze vissen zagen liggen.








maurice

Mooi te horen dat je goed gevangen hebt.
Na uitzending wil het meestal wel lukken.
Voorig jaar 1X zelf mee mogen maken.
In de ochtend van 5 tot 9 gevist en ruim 130 vissen met ben buurman weten te haken.

later in de avond weer gevist, toen de rust terug was op het water.
Ook toen zeer goed gevangen op de nimpf, al vis il het liefst met droog.
Maar aangezien de rest van de dag iedereen (12 man) met droog aan het vissen was en het water door sommigen zeer verstoord werd vielen de vangsten voor hen zwaar tegen.
Genieten van het zonnetje heerlijk op de stoel aan het water zie je heel wat wannabee vissers voorbij komen.
De een durft te vragen de andere weet het allemaal.
De vragers gaan meestal wel vangen de andere niet.

De dagen na uitzetting kun je beter de rustige minder of niet bekende stekken bezoeken aangezien het toch als een lopend vuurtje gaat dat er vis is uit gezet.
Dan hoef ik me ook niet te ergeren aan de aan een riem hangende vis die helaas voor de pot mee moet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Ik ga volgende week maar weer 's een keertje die kant (camping Kyllburg) uit. Ik wordt een beetje gestoord van de weersberichten eerst slecht toen weer wat beter en nu weer niet best, nou ja we zien wel.

maurice

Niets zo veranderlijk als het weer.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

greg

Quote from: Bone F on April 24, 2015, 20:42:11
Ik ga volgende week maar weer 's een keertje die kant (camping Kyllburg) uit. Ik wordt een beetje gestoord van de weersberichten eerst slecht toen weer wat beter en nu weer niet best, nou ja we zien wel.

Wij hebben er redelijk goed weer gehad en hebben het droog kunnen houden. Wel stond er behoorlijk wat wind wat het werpen niet makkelijker maakte

Bone F


maurice

[quote name="maurice" post=148596 timestamp=1429908886]<br />Niets zo veranderlijk als het weer.<br />[/quote]<br />Mensen?? ::slaugh::<br/>

Ja, die dan weer wel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::