Streamer binden

Started by goswit, November 19, 2014, 22:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Ik ga /wil kleine steamers binden ca. 4 a 7 cm , wat is het beste materiaal.    EP is zo ongeveer in 20 soorten .  Ben er totaal niet in thuis dus graag jullie mening of wat gebruiken jullie.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Gos,

Daarvoor kun je een veelheid aan materiaal gebruiken.
Je kunt ze binden van  bijv. bucktail, snollensprei (craft fur extra select) arctic fox  etc.
Een bezoekje aan een tuincentrum in deze tijd is ook aan te bevelen. Daar kun je voor weinig van allerlei glitters etc. vinden. Daarvan zijn op dit forum ook wel streamers getoond. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 'feeststreamer'.
Veel succes!

Gerrit

goswit

Ik lees dat Congohaar en ep ook geschikt is voor droge vlieg, dat betekend dat het blijft drijven . Ik heb hier veel synt materiaal liggen bv. badkamer matje is wel korthaar/vezel  , fiberfile , dacron , zou dus kunnen , acryl breigaren etc. zou dus in theorie ook kunnen.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Klopt Gos,

Je kunt er een veelheid aan materiaal voor gebruiken.
Zo heb ik streamers gebonden van 'pruikenhaar' van Action. Ze verkochten (misschien nog wel) die o.a. in een felle paarse en in een neongroene kleur voor naar ik meen nog geen € 3,--.
En vangen........!!
Dus leef je uit Gos!

Gerrit

Gert

Ik werk zelf niet met het echte EP of Congohair, maar wel met vergelijkbaar spul. Dat het blijft drijven komt mij niet bekend voor. In ieder geval niet als je er een streamer van bindt. Misschien dat het weinig "kwaad" uitricht als je het in een droge vlieg verwerkt, dat zou natuurlijk kunnen....

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Groet,
Gert

BV

Voor die grootte :  lang leve marabou voor mij.
Super veel actie en weegt niks.

HappyFisherman

Ik ben van de natuurlijke materialen, bucktail en veren. Haakje 1 of 1/0 Gamakatsu doet het voor mij prima op die maten (heb ik ze op de snoektour ook mee gevangen).
Vliegvissen is bevlogen vissen...