Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Das waar ook Gert...
Dus het hele jaar alleen maar geblankt tot nu toe  :'(
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Plantje

Beetje jammer, dat het gaat om "vangsten" van het seizoen 2017 en "vangstverslagen". Vandaag nog even weg geweest en wel gevist, maar niets gevangen.
Ach, ik ben in ieder geval goed op weg met mijn goede voornemen om meer te gaan vissen. Dat is ook al iets. :)

Gert

Ja Plantje, bij mij ook geen vangstverslag van vandaag.
Heb met veel moeite nog een slootje kunnen vinden die nog niet helemaal dichtgevroren was, Maar geen snoek kunnen verleiden.

Wel een ijsvogeltje gespot, en tienduizenden spreeuwen waar ik een kwartier of zo naar heb staan gapen.
Blijft fascinerend.

Even een filmpje opgezocht - zoiets dus:
https://youtu.be/iSh_s6RAbDs

Joost S.

Ik snak naar de lente. Sinds november niet meer gevist.  :-[

Jan Damman

Vanmiddag een paar uurtje weggeweest totdat de ogen zo volliepen met ijs dat de lijn er niet meer door ging.

Een kunnen haken, niet groot maar vis is vis  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Mooi Jan,
Hier ligt veel water dicht, ook de havens. Laat het maar weer dooien,nu kunnen we net niks. Niet schaatsen of vissen .

MarcelN

Ach je moet maar zo denken, elk voordeel hep z'n.........de aalscholvers hebben ook niks ;D
Bij mij voor de tuin heb ik het open gehouden voor de eendjes en ijsvogeltjes op de tak erboven, maar er zit ook genoeg vis door het voederen ;)
Mocht de aalscholver(s) komen, moet ik gaan ruimen :-X

sjoerd



vanmorgen even met de hond naar de Ijssel gelopen. Het zag er sprookjesachtig uit met al die berijpte bomen.
Het water zelf was erg bruin gekleurd. Dat lokt niet echt uit om een lijntje te strekken. Door de lage waterstand kun je wel mooi bepaalde stekken beter bekijken!

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Plantje


Bone F

Quote from: MarcelN on January 17, 2017, 21:23:24
Ach je moet maar zo denken, elk voordeel hep z'n.........de aalscholvers hebben ook niks ;D
Bij mij voor de tuin heb ik het open gehouden voor de eendjes en ijsvogeltjes op de tak erboven, maar er zit ook genoeg vis door het voederen ;)
Mocht de aalscholver(s) komen, moet ik gaan ruimen :-X
Windbuks?😠

FSCHAMP

Schitterende plaat Sjoerd

::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on January 18, 2017, 18:58:23
Schitterende plaat Sjoerd

::goodjob::


Deze was ook wel mooi gisteren met het zonnetje erbij.

Gerrit59

Quote from: sjoerd on January 20, 2017, 11:29:44

Deze was ook wel mooi gisteren met het zonnetje erbij.


Toch geloof ik nog altijd dat je beroep fotograaf was.....

Gerrit

MartinT

Mooie sfeerplaten.

Vanmiddag een vergadering vroeg afgelopen, favoriete watertje (bijna) ijsvrij, toevallig mijn hengel en een paar laarzen in de auto ;D
De eerste voor mij in 2017.

Menno_siemensma

lekker hoor. Hier is het nog even zoeken, morgen maar eens kijken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

looland

#43
Het heeft even geduurd, maar hier in de haven waren eindelijk de 'wat grotere ' exemplaren eindelijk los vandaag. Ik was al die baarsjes ondertussen ook wel een beetje zat ..... Red Tag goudkopje maatje 12





Mettrop

Jammer dat t zo lastig is foto's te plaatsen hier. Vandaag mijn eerste meterplus snoek op de vlieg gevangen.

Gert

Vandaag op de eerste stek 2 snoeken gelost, en aan het eind van de middag nog even ergens anders een lijntje met een streamer wezen strekken.
Al in de derde worp voelde en zag ik aan m'n lijn dat ik iets had gehaakt. Maar het reageerde vooral als een boomstam, dus ik dacht aanvankelijk dat het een beste snoek was: weinig vechten, maar heel veel dood gewicht. En ineens dacht ik dat ik toch echt vast zat aan een boomstam onder water, want er was geen beweging meer in te krijgen. Maar hee, dat was wel op een heel andere plek dan waar ik had ingegooid. En toen kwam er toch weer wat beweging in; ik dacht aan een valsgehaakte karper. Maar toen de vis uiteindelijk dichterbij kwam, zag ik een hele brede donkere staart en lag er even later een mooie zeelt van 45 cm in m'n net. Wel valsgehaakt, maar gelukkig zonder al te veel schade. Mijn eerste zeelt op de vliegenlat.


Gerrit59


FSCHAMP

inderdaad, dit is een schitterende zeelt, alleen spijtig dat hij niet meer weerwerk gaf. Dit zal zeker te maken hebben met de koude.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

Middag polderslootjes afstruinen. 4x op de kant en 7 x een geïnteresseerd snoekje. 3 misten de streamer.

nr 1.



Deze had al een goed ontbijt achter de kiezen.


De derde eveneens goed aan het snacken geweest.

Nr. 4 was camera schuw en ging na een goede handdruk weer gelijk terug het water in.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Mooie aantallen en lekkere mollige exemplaren ook.