haak verbreden

Started by leo, December 27, 2010, 14:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leo

hallo foremers
waneer ik een brede platte boddy wil maken hoe doe ik dat dan. heb voor het binden van een pissebed wat looddraad naast
de haaksteel gebonden en daarop de basis gelegd maar dit blijft bij het wikkelen niet zitten. de looddraad wil telkens verschuiven.
ik wil eigenkijk geen looddraad gebruiken omdat de vlieg al gauw te zwaar word en niet mooi afzinkt.
is er een betere manier om je haak te verbreden en de afgebonden vlieg natuurlijk te laten zinken.

A{b}r{a}xa{s}

leo, 'k heb hier een mooi boek, daar staan een hele rits manieren in om dat voor elkaar te krijgen :-)
(toevallig gisteren ook door die bladzijdes gebladerd)
uitlenen doe ik het boek niet, omdat ik er zelf in 'aan de gang ben',
maar als je toevallig in de buurt komt kun je het wel uitgebreid bestuderen. :-)

leo

stam van een veertje?hm gaat dit eens proberen,
#bas   kom hier zeker op terug.

thanks heren

leo

he evert heb geprobeerd met veer stammetjes gaat wel maar probleem van rond draaien is nog aanwezig.trek de draad wel goed strak maar dan kerft deze in de veerstee zodat de steel niet lekker egaal overbind.
toch gaat beter als lood ook omdat ik deels defibers op de veer heb laten zitten.
kom hier wel wat verder mee maar andere sugesties zijn welkom.
met epoxi werk ik liever niet omdat ik daar geen ervaring mee heb.

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: leo on December 27, 2010, 16:00:29
he evert heb geprobeerd met veer stammetjes gaat wel maar probleem van rond draaien is nog aanwezig.trek de draad wel goed strak maar dan kerft deze in de veerstee zodat de steel niet lekker egaal overbind.
toch gaat beter als lood ook omdat ik deels defibers op de veer heb laten zitten.
kom hier wel wat verder mee maar andere sugesties zijn welkom.
met epoxi werk ik liever niet omdat ik daar geen ervaring mee heb.

epoxy heb ik hier liggen, ook UV-uithardende epoxy ;-)
en gewone epoxy, kan je zo een nieuw setje meenemen,
liggen er nog een stel die ik niet (meer) gebruik tegenwoordig

HappyFisherman

Mooi om dat eens voor te doen op 15 jan... Ik heb dat spul ook nog nooit gebruikt en ben daar wel nieuwsgierig naar.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

HappyFisherman, het UV spul of de 'gewone' epoxy ?

leo

evert  kon op die franse site niet zo gauw iets vinden over dat rietje
maar heb het wel al eens voorbij zien komen op onze oude site over levensecht binden of zo.
en weet wat je bedoelt. echter die ribbeltjes in die rietjes zijn bruikbaar maar gaat bij mij voornamelijk over het onderliggende 
opbouw . overtgens wel mooi dat stukje over recycelmaterialen op die site.

thanks

HappyFisherman

Maakt mij niet uit. Wat het makkelijkst is om mee te beginnen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...