Geen tonijn

Started by Mike, May 11, 2014, 10:00:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Eergister zijn een maatje en ik weer teruggekomen van ons tonijn tripje.
We zijn naar Spanje gevlogen, hebben daar een auto gehuurd om vervolgens naar het franse dorpje St Syprien te rijden om dfaat onze gids met boot te ontmoeten. (dezelfde als in het wel bekende filmpje van Dyckers)
We zijn in totaal drie dagen op zee geweest.
We hebben daar erg veel tonijnen gezien maar helaas konden we niet dicht genoeg bij ze in de buurt komen om ze aan te werpen, heeeeeel frustrerend.
Wat een sight zeg, die jagende Bluefins, echt mindblowing!!!
Maar telkens als we binnen een straal van 50 m kwamen doken ze naar beneden om vervolgens een paarhonderd m weer boven te komen.
De gids probeerde ons nog over te halen om het toch even met de aanwezige werphengels te proberen en heeft dat zelfs nog even voor gedaan, wat vrij snel raak was, jeetje wat een geweld!!!
Maar goed, daar kwamen we niet voor en dat hebben we dus ook niet gedaan.
Op dag twee werdenm we nog wel getrakteerd op het volgende spectakel
Ook dit zal ik niet snel vergeten.
Het is misschien een beetje een lang filmpje maar er zitten wel wat spectaculaire beelden tussen.
We gaan zeker weer terug om het weer te proberen.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jSEab2FJhVc
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Mooie beelden  :), spijtig van de tonijn, volgende keer beter.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Erg jammer dat je er geen een aan de vliegenhengel kon haken.
Er komt vast een herkansing?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit72


Dolfijne beelden! Jammer dat de Tonijn niet gelukt is.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Mike

Thx voor de reacties,

De flippers waren prachtig maar die jagende bluefins staan echt op mn netvlies gebrand gewoon.
Het is lang geleden dat ik echt met knikkende knietjes en trillende handjes met mn vliegenlat in mn handen stond van het aanzicht van vis maar dit deed me echt trillen van mn teennagels tot mn kruin  ::)
Er komt wmb zeker een herkansing. Ik moet en zal zo'n vette bluefin vangen, aan de vlieg.

Ik ben ervan overtugd dat dit de meest krachtige en spectaculaire vis moet zijn die je aan de vlieg kunt vangen.
Die beesten zijn echt surreal gewoon.
Het feit alleen al dat ze een topsnelheid hebben van 80 km p/h is toch echt bizar  :o
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Heb je al wel makreel gevangen Mike, gewoon "voor de deur" (Noordzee) of sla je de kleintjes over? ;)
Ik heb ze gevangen in Noorwegen op een #6, en dat is ook een mooie sport. Lichter zou ook nog kunnen hoor. Gisteren bij VisTV ving hij ze met een #8 vanuit een bootje. Is een stuk leuker dan "French nymphen" met zo'n verenpaternoster ;D

Maar mooi hoor, die tonijnen. 't Is alleen niet zo mijn ding denk ik.

Groet,
Gert

Mike

#6
Hoi Gert,

Makrelen heb ik zeker gevangen en niet te zuinig ook  :P
Een aantal jaren viste ik hier in Nederland zeer regelmatig aan de kust.
Zeebaars, makreel, horsmakreel, finten heeeeel veel hele grote finten maar ook echt in aantallen dat het op n gegeven moment niet eens meer leuk was.
Zo nu en dan ook wat gepen ertussendoor. Helaas nooit zeeforel, wel regelmatig gezien overigens.
Ik viste aan de kust meestal met mn 6 je Sage XI2 maar als er weinig wind stond pakte ik mn Sage TCR # 5 en daar heb ik menig fint en makreel mee weten te strikken.
De grotere makrelen zijn idd belachelijk sterk en trekken je # 5 zo ver krom dat t kurk begint te kraken, erg spectaculaire visserij.
Voor de grap viste ik ook wel eens met drie streamertjes en ving dan ook af en toe 3 makrelen tegelijk en soms zelfs zeebaarsjes en makrelen tegelijk.
Ik heb daar nog ergens foto's van, zal ze zo eens opzoeken.

Tonijnen zijn denk ik net als die makrelen maar dan ong 25 a 50 kilo , stel je dat maar eens voor  ::)
Maar daarvoor gebruik je dan ook geen # 5 of 6 maar een # 14  ;D

Maar ik vind french nymphen zeker niet minder spectaculair dan makrelen vangen.
Allebei heeft t zn eigen spectaculaire aspecten maar dat heb ik met alle vliegvisserijen.
Alleen het dubbelhandig trekt mij helemaal niet en tenkara ook niet maar misschien veranderd dat wel als ik het een kans geef. ;)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER