wel of niet 'slotted' ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, January 23, 2011, 07:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zijn 'slotted beads' echt zoveel handiger dan 'gewone beads' ?

geen idee
7 (70%)
NEE (geef aub toelichting in het topic)
0 (0%)
JA (geef aub toelichting in het topic)
3 (30%)
maakt niets uit (geef aub toelichting in het topic)
0 (0%)

Total Members Voted: 7

A{b}r{a}xa{s}

Ik heb eigenlijk altijd 'gewone' goud/tungsten-kopjes, maar aangezien die wel eens lastig op een haak te zetten zijn[nb]Een en ander heeft ongetwijfeld te maken met een slimme keuze van de bead-grootte en haaktype (ruime bocht...). Wel of geen weerhaak kan ook nog meespelen. Maar soms wil je gewoon op 1 type haak verschillende groottes aan beads zetten.[/nb] vraag ik me af of 'slotted beads' echt zoveel handiger zijn ?
Bij dezelfde diameter heb je wel minder gewicht dan bij 'gewone beads', iets om misschien rekening mee te houden ?

Jan Muisers


Met slotted beats ben je veel minder afhankelijk van de haaksoort. Zonder moet je er al op letten dat de haakbocht ruim genoeg is.


A{b}r{a}xa{s}

hmz... kijk...dat is precies wat ik wilde weten ! :-)

Rossie69

heb ze ook maar sommige haakjes vallen ze dr zo van af,dan is het oogje van de haak te klein :(
maar is wel een keus die je zekers helpt voor bepaalde haaksoorten,en net als al aangegeven wordt,de bocht van de haak.
dat scheelt ook weer per merk,meestal is de weerhaak dan ook een obstakel voor een niet slotted kraaltje.

de prijs in nederland is belachlijk,das jammer,denk dat als de prijs naar beneden ging,dat er dan wel meer verkocht zou worden.
of we moeten een geldboom hebben in detuin.
hahaha hier niet ieder geval.

maar ik zou zekers mn volgende bestelling ook weer slotted nemen.
en ook een paar in facet geslepen.

en kleine tungsten kraaltjes,

A{b}r{a}xa{s}

'k ga zeker wat 'slotted' kopjes regelen, dat weet ik inmiddels wel

Jan Muisers

Quote from: Rossie69 on January 23, 2011, 10:44:27
heb ze ook maar sommige haakjes vallen ze dr zo van af,dan is het oogje van de haak te klein :(

Henk, klinkt misschien Lullig maar is niet zo bedoeld....Het haakoogje is niet te klein.... de beat is te groot!!!!! Je hebt dan een beat die bedoeld is voor een grotere en dus ook dikkere haak. Hierdoor is het gaatje in de beat ook groter, en wellicht te groot voor een kleine/dunne haak met een kleiner oog.

Het kan verleiderlijk zijn om zo'n grote dikke beat te nemen, zodat hij sneller zinkt.....je (men) kan echter ook de leader ontvetten zodat deze direct door het oppervlak zakt en de nymph vrij (snel) zinkt.
Hierbij helpt dan ook nog dat je de vlieg NIET aan een gestrekte leader presenteerd.

Jan.



Rossie69

hahaha ja daar heb je een punt jan.

maar het kan toch ook dat het haakje te klein is :)

nou heb haken die maat hebben van 10 en daar rolt het kopje erover heen hoor.
gooi die kralen maar weg dan,zonde van mn haken

A{b}r{a}xa{s}

Rossie69, je kunt ze nog voor forelstreamertjes gebruiken misschien

Rossie69

Of andere haken kopen ;)

nee gooi ze niet weg,anders gaf ik ze wel weg.