En toen was er licht....en alles was goed.

Started by Mike, February 27, 2014, 12:11:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

http://www.derekmckenzie.com.au/Stripper%20Clip%20Fly%20Line%20Magagement.html

Mijn enthousiasme over dit product is amper in woorden uit te drukken.
Ik zag m een tijdje geleden al op een filmpje bij Ton Temming en net kreeg ik m opgestuurd van een maatje.
Ton probeert m al ruime tijd in zijn assortiment te krijgen maar het product is schijnbaar niet aan te slepen.
Ik wacht in spanning af.....
Als het echt zo goed werkt als op het filmpje is het wmb een revolutionaire verandering voor het vliegvissen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Team

geweldig, ziet er top uit, zal wel een tijdje duren voor het verkrijgbaar is.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco de Visser

Dat zou een hoop hondenstront aan mijn handen schelen  ::goodjob::

maar het is natuurlijk geen vliegvissen ;

De lijn hoort gewoon voor je op de grond te vallen en verstrikt te raken in allerlei klote plantjes en takjes
waardoor je al vloekend en tierend na 3 minuten je vlieg eindelijk weer op zijn plek hebt. :P

Mike

Quote from: Hilco de Visser on February 27, 2014, 12:51:02
Dat zou een hoop hondenstront aan mijn handen schelen  ::goodjob::

maar het is natuurlijk geen vliegvissen ;

De lijn hoort gewoon voor je op de grond te vallen en verstrikt te raken in allerlei klote plantjes en takjes
waardoor je al vloekend en tierend na 3 minuten je vlieg eindelijk weer op zijn plek hebt. :P

;D iid ja, vliegvissen zou anders zomaar een ontspannen bezigheid worden.
Dat met de hondenshit heb ik ook al een paar keer meegemaakt idd, echt fucking ranzig >:(
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

Grappig hoe een, al behoorlijk lang bestaand product, plotseling 'hot' wordt. Orvis bracht jaren geleden de Coill Keeper op de markt en heeft ze volgens mij niet eens meer in hun assortiment. Ik heb er hier ook eentje liggen die ik soms gebruik. Werkt op zich prima, maar heeft wel enige gewenning nodig. Op het filmpje gaat het allemaal mooi maar je moet eerst een beetje het gevoel krijgen want in het begin ben je constant aan het zoeken waar die verdomde sleuf ergens zit. Maar zodra je het automatisme hebt is het een prima apparaat. Wel helaas weer veel te duur voor een stukje plastic. In Amerika kosten ze tegenwoordig zo'n 40 dollar dus hier zal ongetwijfeld wel weer de hoofdprijs worden gevraagd.

Hier nog een filmpje:

http://vimeo.com/67101527

Gert

O, ik had verwacht de nieuwste videoclip van Beyoncé hier aan te treffen :(

Gert


merijn1982

Tight lines!!

Heintje Davids

Leuk filmpje Gert. Volgens mijn vrouw werd er ook in gezongen. Was mij niet opgevallen. Gek eigenlijk, het geluid stond toch echt aan  8)

Linxis

Gebruik al een tijd de flexistripper, naar tevredenheid moet ik zeggen, al ziet het er zeer interessant uit.

Mike

Quote from: Heintje Davids on February 27, 2014, 13:06:55
Grappig hoe een, al behoorlijk lang bestaand product, plotseling 'hot' wordt. Orvis bracht jaren geleden de Coill Keeper op de markt en heeft ze volgens mij niet eens meer in hun assortiment.

Bizar zeg, nooit eerder van gehoord.
Het lijkt me zo'n geweldig product. Ik begrijp niet dat het al langer bestaat en dat het kennelijk niet zo erg is aangeslagen.

Dit is toch in alle opzichten vele malen beter dan zo'n stomme wasmand om je middel..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

#11
Moet zeggen dat ik die coill keeper alleen gebruik op plekken waar ik niet helemaal weet wat ik kan verwachten en dus twijfel of ik wel of geen lijnmand mee moet nemen. Als een soort achtervang dus. Persoonlijk vind ik een flexistripper namelijk een stuk prettiger vissen. Bij het gebruik van een coill keeper ga je ongemerkt in 1 tempo binnenstrippen. Het hoeft niet, maar ongewild en ongemerkt ga je toch proberen je lussen allemaal even groot te maken. Met name die klik die je hoort bij het gebruik maakt dat je geneigd bent 1 tempo aan te houden; dus bijvoorbeeld na iedere 3 strippen leg je de lus in de keeper. Ik probeer wel eens om het anders te doen maar gek genoeg verlegde ik dan mijn concentratie meer naar het willekeurig opbergen van de lijn in plaats van het geconcentreerd vissen. Nu geldt dit voor mij en wil dus niet zeggen dat anderen dezelfde ervaring hebben, maar voor mij is het meer een handig extra hulpmiddel dan een vervanging voor mijn flexistripper. Op stromend water heb ik 'm wel vaak bij me, maar gebruik dan toch meestal niet. Op 1 van de filmpjes van Marten kun je 'm ook aan mijn riem zien zitten.