Ik gooi mijn lijn in de knoop

Started by Nigel, December 08, 2012, 15:02:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Quote from: Plantje on February 01, 2013, 10:32:56
Nog steeds merk ik regelmatig, dat ik juist de fouten ga maken als ik vis zie zwemmen en "even snel" de vlieg er mooi voor wil leggen. Dat zijn de momenten, dat ik mijn lijn in de knoop gooi of dat ik mijn vlieg of nimf zo hard op het water laat knotsen, dat de vis direct weg is. Dan scheld ik weer een keer op mezelf en werp weer rustig naar plaatsen waar geen vis zit :)

Heeft blijkbaar niet met je werptechniek te maken, maar meer met het enthousiasme en adrealine en snel willen doen omdat die vis......:)

Ik herken het wel als ik rustig sta te gooien gaat het wel enigsinds tegenwoordig :) Wil je te sne,l lopend, snel extra lijn e.d. om voor die zwemmende aazende vis uitkomen ploft i te hard of net verkeerd neer :P (of paar keer bij karper boven op zijn hasses, gloof me 9 vand e 10 keer ontploft het water en kan je het vergeten :)
En doe je het beheerst en rustig gaat het ineens veel beter :P. :)


Raymond

The distance between your hand and your head can be a long way!!! Dat is gewoon DE meestertip uit het filmpje. Als je je goed verdiept hebt in de werptechniek, en dat is al een heel proces, moet je je hand en arm nog laten doen wat je hoofd wil. En dat bereik je alleen maar met heel veel oefenen. Op een grasveldje maar ook aan en in het water. Want sta maar eens in een riviertje in de Ardennen of de Eifel met flink begroeide oevers, dan blijkt dat wat je op het grasveldje hebt geleerd, niet meer geheel van toepassing is...
::wtf::

Plantje

Ow... ik kán het wel een beetje (al zeg ik het zelf). Ook in Duitsland ging het me redelijk goed af.

Maar het is inderdaad precies dat overenthousiast zijn wat me nekt! ;)

Beertje

daarom is de switch cast en de rolworp belangrijk als je in water vist met een begroeide oever.Hierbij komt de lijn n.l.maar een paar meter achter de visser.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Ja, en soms gebruik  maken van de gaten in de begroeing achter je om de lijn toch achterwaarts te kunnen laten strekken..., of gaten in de begroeing boven je... Of..., met je hengel dwars horizontaal werpen, onder de begroeing door. Dus het betekent dat je heel creatief moet zijn. Maarrrr..., de wetten van de werptechniek gelden nog steeds!!! Juiste timing, energie, acceleratie, maken van de correcte werphoek en de juiste stop moet je ALTIJD toepassen.
::wtf::